Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@10:32:02 GMT

تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۸۱۳۸

تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است، تصریح کرد: تغییر کاربری مگر در موارد خاص و استثنایی، جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد و به شدت با این گونه رفتارها بر خود می‌کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، صفدر نیازی معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان، اظهار کرد: استان گیلان طبیعتی بکر و کم نظیر دارد و نباید این چشم انداز مورد دست انداز قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بخش کشاورزی گیلان باید تقویت شود، افزود: نگاه صنعتی به گیلان، این استان را از بکر و تازه بودن در می‌آورد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است، تصریح کرد: تغییر کاربری مگر در موارد خاص و استثنایی، جرم تلقی شده و پیگرد قانونی دارد و به شدت با این گونه رفتارها بر خود می‌کنیم.

نیازی با بیان اینکه امور اراضی در حفظ عرصه‌های کشاورزی به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند، گفت: امور اراضی پلیس زمین است و باید مقابل تخلفات و تعدی به عرصه کشاورزی بایستد.

وی با اشاره به چالش تداخل اراضی کشاورزی در طرح هادی روستایی، افزود: باید تعامل و هماهنگی بین امور اراضی و بنیاد مسکن صورت گیرد تا اراضی کشاورزی دستخوش نابودی نشوند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر تعامل و همراهی بیشتر مدیران در اجرای قوانین، بیان کرد: مدیران و دستگاه‌ها موظف در حفظ امور اراضی هستند و باید در جلوگیری از تغییر کاربری‌ها دست سازمان را بگیرند.

نیازی از سامانه‌ای شدن ۸۰ درصد اقدامات اداری امور اراضی خبر داد و اضافه کرد: با سامانه‌ای شدن و هوشمند کردن کارها، میزان قابل توجهی از تخلفات و ناحقی‌ها در امور اراضی کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع روند خدمات دهی به ارباب رجوع، افزود: پیچیدگی‌های اداری و توسل بر کمیسیون‌ها و جلسه محوری‌ها موجب آزار و اذیت مردم شده است و باید این روند بسیار کوتاه شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر نظارت و دقت ویژه بر واگذاری‌ها، گفت: واگذاری‌ها باید به افراد دارای صلاحیت و توانمند و اهل فن انجام شود.

نیازی با اشاره نقش مهم منابع طبیعی در ساماندهی امور اراضی، اضافه کرد: جهاد، ثبت و منابع طبیعی حلقه‌های به هم پیوسته در بخش امور اراضی هستند و باید در کنار هم قرار بگیرند تا کارها خوب پیش برود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی تغییر کاربری امور اراضی معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • برداشت کلزا در بهبهان