Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@11:37:41 GMT

از ساماندهی دستفروشان تا مناسب سازی معابر

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۹۱۴۹

از ساماندهی دستفروشان تا مناسب سازی معابر

به گزارش خبرنگار مهر، مدیریت شهری به‌دلیل تعدد خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد، همواره در پایتخت کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به نوعی بسیاری از ابعاد زندگی شهروندان با خدمات مدیریت شهری و شهرداری تهران گره خورده است.

در این بسته خبری به گوشه‌ای از خدمات مدیریت شهری می‌پردازیم.

اجرای طرح انضباط و ساماندهی بساط گستران در منطقه ۱۴

طرح ضربتی انضباط اجتماعی و ساماندهی سد معبری ها و بساط گستران در منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای پاسخگویی به مطالبات به حق شهروندان، طرح ساماندهی دستفروشان و وانت‌های بار فروش با همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و پلیس راهور در منطقه ۱۴ اجرا می‌شود.

در این راستا جلسه‌ای با حضور محمد امین سالاری پور شهردار منطقه، سرکلانتر حوزه انتظامی، پلیس راهور، معاون دادستانی امور قضائی و مدیران شهری دو منطقه ۱۴ و ۱۵ شهرداری برگزار شد.

بی انضباطی ترافیکی، برهم زدن نظم عبور و مرور شهروندان، نازیبایی مبلمان معابر شهری و نارضایتی شهروندان به واسطه فعالیت وانت بارها و بساط گستران متخلف از مشکلات و چالش‌های مهم مطرح در این هم اندیشی بود.

توقیف خودروهای فرسوده فروش بار، اعمال قانون بساط گستران در نقاط پر ترافیک و محوری چون تقاطع‌ها ومیادین، شناسایی نقاط آلوده، پایین آوردن حاشیه امنیت فعالیت بساط گستران متخلف که با این روش به صورت شبکه ای منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و جانمایی برای استقرار وانت بارهای فروش میوه و فعالیت‌های آموزشی به منظور فرهنگ سازی، از موارد مورد مطرح مسئولان انتظامی، قضائی و راهنمایی و رانندگی در این جلسه بود که مقرر شد با همیاری شهرداری در نواحی مختلف اجرایی شود.

محمد امین سالاری ضمن اشاره به اهمیت انضباط شهری و رفع ناهنجاری‌های ترافیکی برای رفاه و آسایش شهروندان، از همدلی و همیاری مدیریت شهری با سایر متولیان امر برای بهبود وضعیت انضباط معابر شهری خبر داد.

شهردار منطقه ۱۴ به آمادگی شهرداری برای تعیین و اختصاص فضا برای فعالیت متمرکز میوه فروش‌ها و دست فروش‌ها در منطقه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اغلب این وانت بارها بدون مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به فروش در مبادی پرترافیک می‌کنند، افزود: با اتخاذ تدابیر لازم با افرادی که معابر شهری را به نفع خودشان تصرف کرده و در نظم عمومی شهر اخلال ایجاد می‌کنند، ضمن حفظ کرامت انسانی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و آموزشی را در فرهنگسازی و ارتقای سطح آگاهی شهروندان برای حل‌و بهبود این شرایط مؤثر و مفید برشمرد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم خدمت به شهروندان گفت: شهرداری منطقه پای کار مردم است و برای ساماندهی این وانت بارها و انضباط معابر شهری همیاری و همدلی لازم را با سایر متولیان این مهم خواهد داشت.

نصب روزشمار در پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از نصب روزشمار روی پروژه‌های این سازمان خبر داد.

مهدی هدایت در خصوص نصب روزشمار روی پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران گفت: سازمان نوسازی شهر تهران در راستای عمل به وعده‌ها، با برنامه ریزی مناسب، تخصیص بهینه منابع و هزینه‌ها آغاز و پایان پروژه‌ها را تعیین و با نصب روز شمار تاریخ دقیق بهره‌برداری را به اطلاع شهروندان می‌رساند.

شهرداری منطقه ۲ پیشرو در مناسب سازی معابر شهری

شهرداری منطقه ۲ با پیشرفت ۷۸ درصدی طرح مناسب سازی معابر برای افراد کم توان، رتبه نخست را در بین مناطق ۲۲ گانه کسب کرد.

مهدی صالحی در تشریح اقدامات مناسب سازی گفت: به منظور تسهیل در تردد سالمندان و معلولین، بر اساس برنامه پیش بینی شده در طرح پایلوت، مناسب سازی ۳/۲۹ کیلومتر از معابر در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح در ۱۶ محور اجرا می‌شود افزود: با اقدامات اجرایی صورت گرفته در ۵ ماهه نخست سال جاری، این طرح با ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی افزود: با تکمیل این طرح عمرانی ۲۶ درصد از کل معابر منطقه برای افراد کم توان قابل دسترس می‌شود

صالحی گفت: در این طرح- مناسب سازی ۴ بوستان و یک ساختمان فرهنگی و اداری نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی افزود: همزمان با این اقدامات مناسب سازی سرویس بهداشتی بوستان‌ها در برنامه‌های عمرانی منطقه مورد توجه قرار گرفته است که در حال حاضر در ۵ بوستان انجام شده است.

تخفیف ویژه پارکینگ جنوبی بوستان بزرگ ولایت برای شهروندان منطقه ۱۹

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از تخفیف ویژه نرخ ورود و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ عمومی واقع در ضلع جنوبی بوستان بزرگ ولایت به منظور رفاه حال شهروندان و استقبال بیشتر برای حضور در این بوستان خبر داد.

علیرضا جعفری در خصوص کاهش نرخ توقف خودروها در پارکینگ بوستان ولایت بیان کرد: در راستای بهرمندی شهروندان از امکانات تفریحی و فضای سبز بوستان بزرگ ولایت با همکاری معاونت‌های حمل و نقل ترافیک، خدمات شهری و اداره سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی این منطقه و استقبال سرمایه گذار این پارکینگ، تخفیف ویژه ای برای شهروندان منطقه لحاظ شده است.

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ ادامه داد: بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و تعرفه رسمی پارکینگ‌های شهری، شهروندان برای استفاده پنج ساعت از پارکینگ بوستان باید مبلغ حدود ۱۲,۰۰۰ هزار تومان بپردازند که با توافقات انجام شده این مبلغ به ۵,۰۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گفته این مسئول پارکینگ عمومی بوستان بزرگ ولایت در زمینی با مساحت حدود ۱۵۰۰۰ مترمربع قابلیت پذیرش روزانه حدود ۲۰۰۰ هزار خودرو را دارد.

کد خبر 5565443

منبع: مهر

کلیدواژه: نیروی انتظامی پلیس راهور شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران اربعین حسینی سازمان محیط زیست شورای شهر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آلودگی هوا شهر تهران کمیته امداد امام خمینی عضو شورای شهر تهران علیرضا زاکانی قوه قضاییه مهدی چمران بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان نوسازی شهر تهران بوستان بزرگ ولایت شهرداری منطقه شهردار منطقه بساط گستران مدیریت شهری معابر شهری مناسب سازی منطقه ۱۴ پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۹۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، حسن کریمدادی در نشست مردمی با اهالی محله «خوش‌سیما» در شهرک شهید رجایی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معلم و شهدای کارگر، اظهارکرد: باورمند به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر هستیم و اولین مصوبه شورای ششم، نامگذاری معابر به نام شهدا بود و این مهم را مایه افتخار می‌دانیم.

وی گفت: دیگر مصوبه شورای ششم، تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های زودبازده با نظر مردم و شورای اجتماعی محلات بود که اعتبار آن، برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ این عدد به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

کریمدادی با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره توجه خاصی به حاشیه شهر داشته و اعتبارات خوبی را به این حوزه تخصیص داده که در ادوار مختلف نظیر نداشته است، افزود: از سوی دیگر، یکی از بزرگترین اتفاقاتی که در این دوره شاهد بودیم، تصویب طرح «مسجدمحوری» بود که جزئیات مختلف و متعددی دارد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح، دغدغه‌های بسیاری از مساجد حل و فصل می‌شود و مسجد به پایگاهی برای تمامی فعالیت‌های هر محله تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه آرامش امروز کشور را مدیون شهدا و جانبازان گرانقدر هستیم و عزت ما در گرو این عزیزان است، گفت: برای ادای دین نسبت به این بزرگواران، در کنار نامگذاری معابر، تبدیل وضعیت ۴۵۵۰ نفر از نیروهای شهرداری‌ را دنبال کردیم.

کریمدادی افزود: در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بیش از ۸ هزار متر نقاشی دیواری چهره‌های شهدا را داشته‌ایم، رویدادهای مختلفی در این خصوص تعریف و برگزار کرده‌ایم، تسهیلات ویژه شهرسازی برای خانواده شهدا درنظر گرفته‌ایم.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه به این حوزه اشاره داشت و تصریح کرد: ۶۵ درصد فعالیت‌های شهرداری در حوزه خدمات‌شهری است؛ فضای سبز شهری مشهد در کشور بهترین است و در استقبال از بهار پیشگام در سطح ملی هستیم.

کریمدادی با بیان اینکه یکی از بهترین‌ بوستان‌های سطح شهر، یعنی بوستان «کرامت» در منطقه ۶ شهرداری درحال ساخت است، گفت: این بوستان شامل ۸ باغ می‌شود و تا پایان سال، برخی فازهای آن تکمیل و اجرا می‌شود.

وی احداث بوستان کرامت را اقدام بزرگی دانست که اجرای آن بیش از ۳ هزار میلیارد تومان برای شهرداری هزینه دارد و باید در فازهای مختلف احداث شود.

کریمدادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شاهد کاهش نزولات آسمانی هستیم، گفت: در شهر مشهد بیش از ۶۶۰۰ هکتار فضای سبز داریم که نگهداری از آنها امری ضروری است؛ برهمین اساس، قرارداد ۲۵ ساله خرید پساب برای تامین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز منعقد کرده‌ایم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901650

دیگر خبرها

  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم