Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@04:19:41 GMT

نمایشنامه‌خوانی «میرزا شوقی» در تئاتر شهر تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۰۸۸۵

نمایشنامه‌خوانی «میرزا شوقی» در تئاتر شهر تهران

ایسنا/خوزستان نمایشنامه‌خوانی «میرزا شوقی» توسط هنرمندان تئاتر بهبهان در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر تهران روز پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ میزبان علاقه‌مندان تئاتر با اجرای نمایشنامه‌خوانی «میرزا شوقی» به نویسندگی حجت‌الله تجلی و کارگردانی صادق خاتم‌پورگاری از هنرمندان تئاتر بهبهان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزه غلمانی‌پور، سیاوش کارآزما، حسین قنوات‌امانی، احمد افشانی، امیرحسین سبزوار و محمد حاجی‌زاده نقش خوانان این اجرا هستند. ضمن اینکه مهرشاد آقاجری دستیار کارگردان و رضا عیوضیان طراح پوستر دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان نمایشنامه «میرزا شوقی» آمده است: سال ١٢٨٨ روزنامه وقایع اتفاقیه گزارش می‌دهد چند نفر در بهبهان بر اثر آب آلوده هلاک شدند. میرزاشوقی که شاعری ماجراجو، مردمی و عدالتخواه است نمی‌تواند بی‌تفاوت بماند. از این جهت با استفاده از آواهای بومی سبک سه‌سنگ را در سینه زنی ابداع می‌کند که تبلور عصیان دادخواهی مردمانش است که شور و شعف حماسی در آن موج می‌زند و طلیعه‌دار جنبش آب می‌شود.

کارگردان این نمایشنامه‌خوانی درباره اهداف خود برای انتخاب و نمایشنامه‌خوانی این اثر نمایشی نوشته است: «هدف شناساندن شخصیت میرزاشوقی به عنوان هنرمندی است که علاوه بر شاعری و حضور در مجالس تعزیه در قالب معین‌البکا (کارگردان تعزیه) شخصیتی مبارز و عدالتخواه بود. او اولین کسی است که جنبش آب را در زمان ناصرالدین شاه به راه انداخت. او علاوه بر اینها مبدع و معرف سبکی در سینه‌زنی بهبهانی به نام سه‌سنگ نیز بود که در نوع خود دربرگیرنده ویژگی‌های قابل توجهی است».

شهرستان بهبهان به عنوان شهر خلاق هنرهای نمایشی ایران معرفی شده است و فعالیت هنرمندان تئاتر این شهرستان در شناسایی و معرفی ظرفیت‌های نمایشی بهبهان بسیار چشمگیر و قابل اعتنا است.

نمایشنامه‌خوانی «میرزا شوقی» توسط اداره کل هنرهای نمایشی، مجموعه تئاتر شهر تهران، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان و انجمن هنرهای نمایشی بهبهان تولید و اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استانی شهرستانها نمایشنامه خوانی بهبهان نمایشنامه خوانی تئاتر شهر تهران هنرهای نمایشی میرزا شوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ

رومینا مهدوی کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: در این وضعیت که دل نگرانی‌های زیادی برای جنگ وجود دارد، خواستم با اجرا خوانی این نمایشنامه از همه جوانب تاثیرات جنگ در زندگی مردم آگاه باشیم.

وی با ابراز امیدواری ازاینکه صلح در جهان برقرار شود، گفت: این اجرا به صورت محدود و در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت خواهد بود.

مهدوی اظهار داشت: تارا قبادی، پویا رجبی، حسین ملکی، سروشا فاضلی، غزل کوچک‌بیگ و مهیار کشاورز نقش‌خوانی می‌کنند.

عوامل این نمایش عبارت‌اند از: دستیار کارگردان: مهسا کرم وندی، روابط‌عمومی: هما اعرابی، آهنگساز: ارشیا مستوفی،‌ پوستر و تبلیغات: سهیل فلاح و عکاس: پرنیا خوشرو.

این نمایش در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • «چندهیچ» نمایشنامه خوانی می‌شود/ سرانجام وقایع جنگ در پنج گویش
  • نگاهی متفاوت به جنگ در تئاتر/ روایتی به پنج گویش متفاوت از  سرانجام وقایع جنگ
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • «هامون» داریوش مهرجویی به تئاتر می‌آید/ زنده نگه‌داشتن یاد بزرگان