Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی شریف مدرسه تابستانه ای برای دانش آموزان پایه دهم تا دوازدهم کل کشور برگزار می‌کند.

به گزارش ایران اکونومیست، مدرسه تابستانه "رستا" ویژه‌ دانش‌آموزان ورودی پایه دهم تا دوازدهم کل کشور، به شکل دو کارسوق مجزای مجازی و حضوری برگزار می‌شود. رویداد مجازی از ۲ تا ۴ شهریور در بستر پلتفرم تعاملی و رویداد حضوری از ۸ تا ۱۰ شهریور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگاه‎های علمی ارائه شده در مدرسه تابستانه شامل مباحثی در حوزه‌های ریاضی، علوم کامپیوتر و فیزیک و مسابقه علمی در پایان رویداد است. همه‌ی مطالب توسط دانشجویان برتر دانشگاهی و تحت نظر استادان آنان طراحی شده و به زبان دانش‌آموزان مخاطب رویداد به‌طریق کارگاه‌های جذاب و تعاملی تبدیل شده است.

داده‌کاوی، هوش مصنوعی، الگوریتم، کدگذاری و فشرده‌سازی، نظریه بازی و مکانیک سیالات عناوین کارگاه‌هایی است که در این رویداد برگزار می‌شود.   

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، دانش آموزان علاقه‌مند می‌توانند جهت ثبت‌نام در این رویداد از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ مردادماه با مراجعه به سایت summerschool.sampad.gov.ir مشخصات اولیه خود را ثبت کنند و سؤالات ورودی رویداد را دریافت و به‌طور گروهی آنها را حل کرده و پاسخ خود را در سامانه قرار دهند.

پس از بررسی پاسخ‌ها توسط تیم برگزاری، اسامی پذیرفته‌شدگان رویداد ۳۰ مردادماه در سایت رویداد قرار خواهد گرفت و امکان پرداخت هزینه و نهایی کردن ثبت نام برای پذیرفته‌شدگان فراهم خواهد شد.

تنها امکان شرکت در یکی از این دو کارسوق مجازی یا حضوری برای دانش آموزان فراهم است و امکان انتخاب نوع رویداد مورد نظر در هنگام ثبت نام در سایت وجود دارد.

جمع علمی‌- ترویجی رستا به‌عنوان یک انجمن علمی رسمی در دانشگاه صنعتی شریف، از سال ۱۳۹۶ اقدام به برگزاری دوره‌های برخط و حضوری برای دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه از سراسر کشور کرده است. در این رویدادها دانشجویان نخبه‌ی کشور به ‌عنوان آموزگار حضور داشته و دانش‌آموزان به‌صورت گروهی شرکت‌ می‌کنند و تدریس به‌صورت تعاملی و مسئله‌محور انجام می‌گردد. این کارسوق علمی توسط سازمان کل پرورش استعدادهای درخشان، دانشگاه شریف و انجمن علمی رستا برگزار می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه شریف ، مدرسه تابستانی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه شریف مدرسه تابستانی دانشگاه صنعتی شریف برای دانش آموزان مدرسه تابستانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسینعلی محمدی متکازینی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهشهر دارای بیش از ۲۰۰ مدرسه و ۲۸ هزار دانش آموز است که در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

وی افزود: مدارس شهرستان بهشهر از لحاظ کیفیت از استان جلوتر است و با تراکم دانش آموزی مواجه هستیم، اما مشکل فضا در بهشهر وجود ندارد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر یادآورشد: از خرداد ۱۴۰۳ دبیرستانی‌ها در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم امتحان نهایی خواهیم داشت و شبه امتحان نهایی برای دانش آموزان برگزار شد.

محمدی گفت: این امتحانات شبه نهایی به‌منظور کاهش استرس دانش‌آموزان دبیرستانی تدوین شده است در مدارس برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش بهشهر از تک نوبته بودن مدارس بهشهر خبر داد و گفت: همه‌مدارس بهشهر در همه‌مقاطع تحصیلی نوبته هستند و هیچ مدرسه دو نوبته ای در بهشهر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش خود یک رسانه است، خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی در کشور و استان و شهرستان خانه‌ای نداریم که آموزش و پرورش نباشد و حضور جدی در زندگی مردم دارد و ارتباط ما با خانواده‌ها دو طرفه است.

محمدی متکازینی گفت: در بحث حجاب و عفاف براساس دستگاه نظارتی، بهشهر از جمله شهرهایی است که کمترین چالش را دارد.

وی افزود: حجاب در مدارس اجباری است و قانون است و دانش آموزان باید با پوشش مدرسه حاضر شوند و همه دستگاه‌های فرهنگی باید کمک‌کار ما برای این امر مهم باشند.

کد خبر 6087653

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟