Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بیت‌اله برقراری، مدیر عامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار داشت: صندوق بیمۀ اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی تشکیل شده‌ و هدف آن ارائۀ خدمات بیمه به قشر کشاورزان، روستائیان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر بوده و جمعیت هدف این بیمه، ۳۰ میلیون نفر است که یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه عشایر نقش مهمی در توسعۀ اقتصادی کشور دارند، تصریح کرد: عشایر، به تعبیری «میراث‌داران فرهنگی» ایران هستند و تنها در جامعۀ عشایر، ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده‌است؛ همچنین در انقلاب اسلامی روستائیان و کشاورزان نیز، نقش بی‌بدیلی را ایفا کردند و این افراد وفاداران انقلاب اسلامی هستند و هرجا لازم باشد به فرمان رهبر انقلاب لبیک می‌گویند.

وی افزود: حداقل سن برای بیمه‌شدن در این صندوق، ۱۸ سال و حداکثر سن ۵۰ سال است که آمار خالص تعداد افراد در این رنج سنی، ۱۰ میلیون نفر است که این افراد مشمول بیمۀ اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند. 

برقراری با بیان اینکه این صندوق در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده‌است و می‌توان گفت، مولود انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: قانونی تحت عنوان «قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی» تصویب شد که در ذیل آن قانون، این صندوق شروع به فعالیت کرد؛ بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شدۀ این صندوق هستند که از این میان، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، بیمه‌شدۀ فعال هستند.

برقراری در خصوص اهمیت بیمه کردن کشاورزان و عشایر اظهار کرد: بیمۀ کارفرمایی، کارگری و کارمندی، یک بیمۀ اجباری است اما بیمۀ روستائیان، عشایر و کشاورزان، یک بیمۀ اختیاری است؛ با تلاش خبرنگاران و اصحاب رسانه، هر چقدر بیش‌تر رسالت این صندوق بیمه تبیین شود، استقبال جامعۀ هدف ما، یعنی کشاورزان، روستائیان و عشایر بیش‌تر می‌شود. 

مدیر عامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در خصوص افراد تحت پوشش این بیمه اذعان کرد: طبق برآوردهای آماری ما، حدود ۷ میلیون نفر از جامعۀ هدف ما، تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و لازم است تحت پوشش این صندوق بیمه قرار بگیرند و ما بر اساس نگاه انقلابی و اقدام جهادی، اقدامی تحولی را آغاز کردیم که ظرف مدت زمانی یکساله، به مقدار یک میلیون نفر، بیمه‌شدۀ فعال جذب کنیم که با تعداد افرادی که در مجموع ۱۰ سال قبل، این بیمه جذب کرده‌است، برابری می‌کند.

وی تأکید کرد: از اصحاب رسانه درخواست داریم تا تلاش کنند این صندوق، به قشر هدف خود شناسانده شود چرا که اینکار باعث می‌شود تا علاوه بر توقف مهاجرت روستائیان به شهرها، مهاجرت معکوس صورت بگیرد و روستاها آبادتر شوند. 

برقراری یادآور شد: این اقدام تحولی را با منابع مالی و انسانی فعلی انجام می‌دهیم، گزارش‌ها حاکی از آن است که این اقدام، در بازۀ زمانی یکساله قابل انجام است.

مدیرعامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه در  استان اصفهان، ۳۱۲ هزار نفر روستایی، عشایر و کشاورز وجود دارد که ۹۷ هزار نفر از آنها، تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند، توضیح داد: این صندوق به ۱۰ هزار نفر، مستمری پرداخت می‌کند، این افراد، کسانی هستند که قبلا در این صندوق عضو بوده‌اند و حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

وی با گفتن اینکه طبق گزارش‌هایی که از استان‌ها دریافت کردیم، استان اصفهان، برترین استانی است که در این اقدام جهادی مشارکت کرده‌است، ادامه داد: امیدواریم، جذب سهمیه ۲۸ هزار نفری که برای این استان پیش‌بینی شده‌است، تحقق پیدا کند و استان اصفهان، به عنوان استان برتر باقی بماند.

برقراری مطرح کرد: در این صندوق، نقل و انتقالات بر طبق قانون انجام می‌شود، یعنی افرادی که در صندوق‌های دیگر، سابقۀ بیمه دارند، می‌توانند سوابق خود را به این صندوق منتقل کنند؛ همچنین می‌توانند سوابق خود را از این صندوق به صندوق‌های دیگر بیمه، منتقل کنند.

مدیر عامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ضمن گفتن اینکه هر فرد روستایی، کشاورز و یا عضو عشایر، در ماه، با پرداخت حداقل ۵۰ هزار تومان و حداکثر ۱۳۳ هزار تومان، می‌تواند خود را بیمه کند، اعلام کرد: دولت هم دو برابر حق بیمۀ پرداختی توسط بیمه‌پرداز را به صندوق بیمه پرداخت می‌کند، یعنی مثلا اگر شخصی، ۵۰ هزار تومان پرداخت کند، دولت ۱۰۰ هزار تومان به آن اضافه می‌کند و از محل این اعتبارات، به شخص، مستمری بازنشستگی و ... تعلق می‌گیرد.

وی عنوان داشت: برای عده‌ای سؤال می‌شود که با وجود صندوق کشاورزی، چه نیازی به وجود صندوق بیمۀ کشاورزان، روستاییان و عشایر وجود دارد، در حالی که صندوق کشاورزی، محصولات کشاورزی را بیمه می‌کند، ولی ما خود فرد کشاورز را بیمه می‌کنیم.

برقراری با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های تحقق «عدالت اجتماعی»، گسترش چتر «بیمه‌ای»، به خصوص در جامعۀ هدف «کشاورزان، روستائیان و عشایر» هستند، گفت: کشاورزان، یکی از مهم‌ترین حلقه‌های تولید در کشور هستند، «امنیت غذایی» ما وابسته به فعالیت این قشر است و افزایش توانایی مالی و اقتصادی این قشر زحمت‌کش، منجر به توسعۀ اقتصادی خواهد شد.

مدیر عامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اعتباری که دولت برای این صندوق بیمه تخصیص داده‌است، بیان کرد: دولت امسال، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت به این صندوق تخصیص داده ‌است تا این لحظه، ۴۰۰ میلیارد از این وجه اخذ شده است، پارسال هم از طرف دولت یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده‌بود که به صورت کامل اخذ شد.

وی اظهار داشت: در این صندوق، چند سطح درآمدی وجود دارد که این سطوح، بر اساس درآمد ماهیانه افراد تحت پوشش تعیین می‌شود؛ ۸ سطح درآمدی وجود دارد که از درآمد ماهیانۀ یک میلیون تومان تا ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تومان را شامل می‌شود. 

برقراری خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا چتر بیمه بر سر این قشر افراشته شود تا آن‌ها آیندۀ خود را تضمین‌شده بدانند و بخشی از مواردی از قبیل «مستمری از کارافتادگی» و «حقوق بازنشستگی» برای آنان در نظر گرفته‌شود؛ بیمه، آیندۀ این افراد را از نظر درآمدی تأمین می‌کند. 

مدیر عامل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه فرد تحت پوشش، ۵ درصد از درآمد خود را به عنوان حق بیمه می‌پردازد، افزود: دولت هم ۲ برابر آن مقدار را به مقدار پرداختی فرد، اضافه می‌کند و از اعتبار حاصل‌شده، مستمری بازنشستگی پرداخت می‌گردد؛ به عنوان مثال، اگر کشاورزی ۳۰ سال، ۵۰ هزار تومان حق بیمه پرداخت کند، در ایام بازنشستگی، ماهیانه ۱ میلیون تومان دریافت می‌کند، البته افزایش سالیانه مستمری نیز لحاظ می‌شود.

برقراری ادامه‌داد: قابلیتی که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر وجود دارد این است که این صندوق، همۀ اعضای خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد، یعنی بیمه‌پرداز، به مقدار تعداد اعضای خانوادۀ خود، حق بیمه پرداخت می‌کند و بعد از ۳۰ سال، به همان مقدار بیمه دریافت می‌کند؛ اما افراد بیمه‌شده باید بیشتر از ۱۸ سال سن داشته‌باشند.

وی در پایان گفت: این صندوق بیمه در سراسر کشور، هزار و ۸۰۰ کارگزاری دارد که بیمه‌پردازان، با مراجعه به آن کارگزاری‌ها، می‌توانند نسبت به بیمه کردن خود اقدام نمایند؛ تا کنون ۱۶۰ هزار نفر در این صندوق بیمه بازنشسته شده‌اند، در سال‌های آینده با توجه به اینکه سن بیمه‌شدگان بیش‌تر می‌شود، تعداد بازنشستگان نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر روستائیان و عشایر صندوق بیمه انقلاب اسلامی بیمه پرداخت هزار تومان میلیون نفر تحت پوشش هزار نفر حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۱۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان

استاندار کردستان گفت: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است و پیگیری می‌کنیم تا این امر محقق شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عمده بار اصلی توسعه و پیشرفت استان بر دوش کارگران است و آنها چرخ اقتصادی کشور را به چرخش درمی‌آورند.

وی افزود: همواره مرهون کار و تلاش کارگران هستیم که بدون وجود آن‌ها کارها به پیش نمی‌رود.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر به سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان کردستان اختصاص یافته است که پیگیری می‌کنیم این امر محقق یابد.

زارعی‌کوشا بر حل مشکلات بیمه‌ای کارگران تاکید و تصریح کرد: پیگیری می‌کنیم که سهمیه اختصاص یافته به بیمه کارگران در استان بیشتر شود و بخشی از مشکلات این قشر کاهش یابد.

ضرورت حمایت ویژه از کارگران در راستای رونق تولید

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این مراسم تاکید کرد: جهش تولید با مشارکت مردم محقق خواهد شد که باید در این راستا از اقشاری همچون کارگران به صورت ویژه حمایت شود.

وی اضافه کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، معادن و مرز است که باید در راستای توسعه استان از آنها بهره گرفت.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احیای واحدهای راکد در استان، گفت: باید در وقت پیری و بازنشستگی نیز کارگران را فراموش نکرد و آنها را در این دوران نیز به صورت ویژه حمایت کرد.

ماموستا رستمی افزود: با حمایت از کارگران، سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان باید اقتصاد کشور را تقویت و با رونق تولید تحریم‌ها را خنثی کنیم.

کد خبر 749385

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • یک میلیون روستایی و کشاورز در دولت سیزدهم بیمه شدند
  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور