Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در راستای طرح چهارشنبه‌های فرهنگی از منطقه سه شهرداری تهران بازدید کردیم و مشکلات این منطقه احصا شد و درصدد رفع آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نادعلی امروز _پنجشنبه بیست و هفتم مردادماه_ در جمع خبرنگاران در خصوص ادامه سلسله بازدیدهای طرح «چهارشنبه‌های فرهنگی»، اظهار کرد: به منظور بازدید از پروژه‌های فرهنگی منطقه سه شهرداری به همراه شهردار این منطقه از زورخانه قمربنی هاشم (ع) در ده ونک برای حمایت از پروژه‌های ورزشی بازدید کردیم، باید از از ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی در شهر استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قسمتی از هویت اصلی شهر تهران تکیه بر موضوعات جوانمردی است و این موضوع بیشتر در ورزش‌های زورخانه‌ای شک می‌گیرد، در شمال شهر تهران و در منطقه سه شهرداری پایتخت اصالت ورزش باستانی همچنان وجود دارد و جوانان در این مکان جوانمردی را می‌آموزند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران به ویژه سازمان ورزش شهرداری تهران تمام تلاش خود را جهت کمک‌رسانی به ورزش‌های باستانی انجام خواهد.

وی افزود: کمک به مکان‌های فرهنگی مانند مساجد، هیئت‌ها و حتی زورخانه‌ها می‌تواند به استفاده از ظرفیت اجتماعی و بالا بردن مشارکت اجتماعی مفید باشد.

نادعلی تصریح کرد: از باشگاه تیراندازی سئول بازدید کردم و اماکن ورزشی شهرداری تهران رقم‌ها و تعرف‌های زیر قیمت روز دارد؛ به همین منظور مشکلاتی وجود دارد و نمی‌توان مربی‌های زیادی را در این اماکن استخدام کرد، لذا این موضوع نیازمند تحول است و باید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به همراه سازمان ورزش به صورت جدی دنبال رفع این مشکلات است.

وی با بیان اینکه به دنبال رفع موانع فرهنگی و اجتماعی در شهر تهران هستیم، گفت: لازم است مجموعه‌های ورزشی سطح‌بندی شود و چگونگی اداره اماکن ورزشی به صورت کامل و جامع مشخص شود که در دست مناطق یا در اختیار سازمان ورزش باشد؛ در این زمینه لایحه‌ای در دست تهیه است که به زودی به صحن شورای اسلامی شهر می‌آید.

لزوم تقویت ظرفیت سرانه ورزشی پایتخت

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از مجموعه ورزشی آرارات در منطقه سه و ادای احترام به شهدای ارامنه، اضافه کرد: شهرداری وظیفه دارد به تمام شهروندان تهران خدمات ارائه دهد و شهروندان ارامنه تهران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: مجموعه آرارات در منطقه سه ظرفیت خوبی در زمینه ورزشی به این منطقه اضافه کرده است؛ این مجموعه مشکل مخازن آب داشته است که شهرداری تهران به صورت جدی پیگیر رفع این مشکل است.

نادعلی تصریح کرد: مشکلات سالن‌های چند منظوره مجموعه آرارات از سوی شهرداری تهران مورد رسیدگی قرار گرفته است و از مهر ماه قابل بهره‌برداری خواهد بود؛ از سوی دیگر رسیدگی به استخر این مجموعه با مشارکت بخش خصوصی و مدیریت شهری تهران و وزارت ورزش و جوانان از دیگر موضوعاتی است که مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

اهمیت توجه به سراهای محلات و مشارکت شهروندان

نادعلی با اشاره به حضور در سرای محله دروس و بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه، گفت: موضوع توجه به سراهای محلات از جمله موضوعاتی است که باید به صورت جدی دنبال شود. سراهای محلات برای استفاده از ظرفیت مردمی در زمینه فرهنگی و اجتماعی ساخته شده است، اما بعد از مدتی سراهای محلات از راه اصلی خود خارج شدند که در شورای اسلامی شهر تهران برای مدیریت سراهای محلات در حال تدوین قوانین جدیدی هستیم تا دوباره از ظرفیت مردمی در محلات استفاده شود، البته نظارت بر اجرای این قوانین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پیگیر آن نیز خواهیم بود.

وی با حضور در گلزار شهدای پاسداران ضمن ادای احترام به مقام شهدا، اظهار کرد: بناهایی که به عنوان یادبود و آرامگاه شهدا ساخته می‌شود باید با رویکرد اسلامی و انقلابی و هنر ایرانی باشد، باید توجه داشت که باید از الگوهای اسلامی در ساخت آرامگاه‌های شهدا به صورت ویژه استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص دیدار با نخبگان و فعالان فرهنگی منطقه سه شهرداری، اضافه کرد: نکته مهمی که در این جلسات وجود داشت، حس هم‌افزایی از نظر طرز فکر و عملی بود که نکته مثبتی است و به عنوان نماینده مردم به این نوع نشست‌ها نیاز داریم؛ شهرداری منطقه سه یک مدیریت شهری فرهنگی است، همچنین اتصالات مهم و مناسب بین مساجد و سراهای محله در منطقه سه دیده می‌شد.

وی با اشاره به دیدار مردمی در مسجد قبا، افزود: توجه ویژه به موضوعات فرهنگی و استفاده از ظرفیت مردمی در مدیریت محلات، مقابله با سگ‌گردانی از جمله درخواست‌های مردمی در منطقه سه بود. همچنین موضوع مسجد محوری از جمله موضوعاتی است که به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

کد خبر 597553

منبع: ایمنا

کلیدواژه: علیرضا نادعلی شورای اسلامی شهر تهران عضو شورای اسلامی شهر تهران سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران معضلات شهري سرای محلات فرهنگی مشارکت شهروندان خدمات شهروندان سگ گردانی برخورد با سگ گردانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران فرهنگی و اجتماعی منطقه سه شهرداری شهرداری تهران سراهای محلات صورت جدی منطقه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: دریافتی اعضای شورای شهر ۱۰ میلیون تومان است و اعداد و ارقامی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، شایعه و کذب است.

داوود قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با بیان اینکه در شورای شهر اراک خبری از بریز و بپاش‌ها و حیف و میل بیت‌المال نیست، اظهار کرد: در شورای ششم اقدمات کم نظیر و در برخی موارد بی‌نظیری انجام شده و فعالیت شورا در حوزه مدیریت شهری قابل دفاع است.

وی افزود: در حوزه مالی و بودجه‌ریزی اقدامات خوب و کم نظیری صورت گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک خاطرنشان کرد: در موضوع حمل‌ونقل عمومی و ترافیک نیز پیگیری‌های شورا در موضوع خرید اتوبوس‌ها و میدل باس‌ها، نصب پل‌های هوایی و تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح، اصلاح هندسی معابر و بازگشایی بسیاری از معابر اقدامات شایسته‌ای انجام شده است.

قربانی اضافه کرد: در حوزه خدمات شهری نیز موضوع تفکیک زباله از مبدا و احداث بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار هم در حال انجام است و هم اینک اقدامات مربوط به ساخت‌وساز این بازارچه‌ها انجام شده است و در حال انجام امور مربوط به بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: نوسازی وسایل بازی در پارک‌های سطح شهر و موضوع هوشمندسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام شده است و نزدیک به ۱۰۰ درصد از خودروهای سنگین سازمان عمران و ترافیک را تغییر و تحول داده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه تکمیل سه تقاطع غیرهمسطح در دو سال گذشته انجام شده است، اضافه کرد: تجهیز سالن همایش پارک شهر و مناسب‌سازی آن از دیگر اقدامات فرهنگی شورا بوده است و با راه‌اندازی خط تولید قطعات بتنی، شهرداری را در نیاز به محصولات بتنی خودکفا کرده‌ایم.

قربانی اضافه کرد: در موضوع سازمان فرهنگی ورزشی نیز ۱۰ زمین چمن مصنوعی نوسازی و تجهیز شده و ایجاد زورخانه ورزش‌های باستانی و پهلوانی نیز در شورا ششم انجام شده است.

وی تاکید کرد: توجه و تاکید اعضای شورا و الزام شهردار به ارائه توضیحات و گزارش هفتگی در راستای اقدامات و برنامه‌های مهم شهری از جمله بازی‌های هیجانی، پارک آبی، پارک بانوان شماره دو، احداث فرهنگسرا و اجرای فاز دو آرامستان است.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: طرح دره نورالشهدا که بیش از دو دهه مورد غفلت قرار گرفته بود، در این دوره شورا ششم با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است و سرمایه‌گذاری درحوزه زیرساخت‌ها در این منطقه انجام شده است.

قربانی گفت: دریافتی اعضای شورای شهر ۱۰ میلیون تومان است و اعداد و ارقامی که در فضای مجازی مطرح می‌شود شایعه و کذب است.

وی افزود: برخی از افراد معلوم الحال و فرصت طلب خزعبلاتی را به طور عمدی و از سر ناآگاهی در فضای مجازی مطرح می‌کنند تا به این وسیله دستاوردهای مدیریت شهری را تضعیف کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه روایت‌پردازی‌های نادرست موجب جریحه‌دار شدن قلوب مردم می‌شود، تصریح کرد: برخی افراد با روایت‌های شائبه برانگیز و با تهمت و دروغ‌پردازی بدون ارائه سند، اقدامات موثر مدیریت شهری را نادیده می‌گیرند و به دنبال ماهی‌گیری از آب گل آلود هستند.

قربانی اضافه کرد: منحرف کردن افکار عمومی گناهی نابخشودنی است، چراکه روایت‌های شائبه برانگیز موجب ناامیدی مردم از نظام اسلامی می شود، این افراد باید پاسخگوی تهمت‌ها و روایت‌پردازی‌های دروغین خود در پیشگاه الهی و مردم شریف اراک باشند.

وی گفت: اینگونه رفتارها هرگز مانع استمرار فعالیت‌ها نخواهد شد و با یاری خداوند متعال مسیر توسعه و پیشرفت برای شهر هموارتر می‌شود و ادامه پیدا می‌کند.

کد خبر 749238

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق