Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علیرضا مهدی صبح امروز در دیدار با آزاده سهراب تهمتن به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی با بیان اینکه  رشادت‌های آزادگان در 8 سال دفاع مقدس در اسارت، ستودنی است، اظهار کرد: آزادگان در دوران اسارت پیام عزتمندی و اقتدار ایران اسلامی را به تمامی جهان مخابره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: آزادگان با حریت و منش‌های انقلاب و مرام امام راحل(ره) بیعت خویش را انجام داده و دشمن کینه‌توز و تا بن دندان مسلح را تسلیم خویش کرده و آزادگی را به جهانیان آموختند و در این راه پای در مسیر مقتدای خویش حضرت امام حسین(ع) قرار دادند.

فرمانه سپاه ساوه ادامه داد: سال‌ها از بازگشت غیور مردان ایران اسلامی می‌گذرد که باید همه ملت به‌ویژه جوانان توجه داشته باشند که  شکوفایی این انقلاب به آسانی به دست نیامده، بلکه شجاعت‌ها و رشادت‌های زیادی انجام شده تا امروز وارث چنین نظامی باشیم و باید خود را مدیون شهدا، آزادگان و جانبازان بدانیم و برای سربلندی شهدا و جانبازان از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

مهدی با اشاره به این که توکل بر خدا و پایبندی به ارزش‌های دینی رمز موفقیت آزادگان در دوران اسارت بوده است، خاطر نشان کرد: می‌توان از خاطرات عبرت آموز آزادگان در دوران اسارت، کتابی ماندگار برای نسل‌های آینده تهیه کرد.

 آزادگان الگو و اسوه‌های سربلندی و بصیرتند

فرمانده حوزه مقاومت بسیج کارگران و کارخانجات شهر صنعتی کاوه نیز گفت: ملت بزرگ ایران به ویژه جوانان باید به نقش بی‌بدیل شهدا، ایثارگران، آزادگان و همه کسانی که آرامش خویش را برای سلامتی نظام اسلامی قرار دادند توجه کنند.

هادی ابراهیمی افزود: اقشار مختلف جامعه همواره برای رسیدن به ایده‌آل‌های خویش به دنبال الگوی‌های مناسب می‌گردد بنابراین ما باید شهدا، ایثارگران و آزادگان را به‌عنوان الگو و اسوه‌های سربلندی و بصیرت برای ملت ایران و جوانان در عرصه‌های اجتماعی، معنوی، اخلاقی، سیاسی و اقتصادی معرفی کنیم.

انتقال خاطرات پایداری آزادگان به نسل‌های آینده بسیار ضروری است 

عضو شورای اسلامی شهر ساوه نیز گفت: امروزه پاسداری از خون شهیدان و ابلاغ پیام انقلاب اسلامی، نیازمند همراهی جوانان آزاده ایران است از این رو شناخت از الگوهای صبر و مقاومت، طریقی روشن برای دلگرمی جوانان، به آینده درخشان خواهد بود.
محسن فیاضی افزود: انتقال خاطرات صبر و پایداری آزادگان به نسل‌های آینده بسیار ضروری است و می‌توان با بیان وقایع دوران اسارت علاوه بر ماندگاری، از ارزش‌های اسلامی صیانت کنند.

سهراب تهمتن در سال 60 و سن ۱۶ سالگی در منطقه فکه به اسارت دشمن درآمد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: تسهیلات آزادگان آزادگان در دوران اسارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است

امیر سرتیپ دادرس، گفت: آنچه امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی - مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش، با حضور در آیین افتتاحیه بیست و ششمین دوره‌ هیات معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، ضمن ابراز مسرت از حضور دانشجویان دانشگاه‌های افسری در این دوره‌ هیات معارف جنگ، گفت: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند «دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود»؛ بدین معنا که تمامی آحاد جامعه، با هر رنگ و جنسیتی، از هر قومیت و گویشی، برای پاسداری از آب و خاک میهن اسلامی خود به پا خاسته و با وجود تمام تفاوت‌های رفتاری و زیستی، از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: تبدیل شدن به انسان‌هایی وارسته و متعالی برای حراست از آب و خاک کشور و عبور از کسوت‌ها و تعلقات دنیوی و دست یافتن به صفات و نشانه‌های الهی بر روی زمین، رسیدن به تجرد معنوی که افراد را به اصل خود نزدیک‌تر کرده تا به پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای ناب انقلاب اسلامی پرداخته و از این رهگذر بتوان در مقابل هر دشمنی از شرق تا غرب عالم ایستادگی کرد، همان مراد و منظوری است که امام خمینی (ره) از دانشگاه بودن جنگ و دوران هشت سال دفاع مقدس مد نظر داشتند.

امیر سرتیپ دادرس با تأکید بر توأمانی شناخت گذشته برای نیل به موفقیت در آینده، اظهار کرد: همکاری و تعامل میان تمام افراد دست‌اندرکار و نیز ایستادگی به پای ارزش‌ها و اصول بنیادین نظام اسلامی، با وجود انواع هجمه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی، اصلی است که می‌تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل هرگونه توطئه، تحمیل یا تغییر ارزش‌های غیرمرتبط با اسلام ناب محمدی رهایی بخشد.

وی حضور مؤثر در فضای مجازی را برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تقویت بنیه‌های انقلابی ضروری دانسته و تصریح کرد: با حضور در عرصه‌ فضای مجازی می‌توان ضمن برخورداری از آخرین اطلاعات، در راه دفاع و حفاظت از ارزش‌های والای هشت سال دفاع مقدس نیز کوشش کرد تا بدین ترتیب بتوان با تقویت اعتقادات و تکیه بر ارزش‌هایی که در دوران جنگ تحمیلی، سبب برتری ما بر دشمنان شده‌اند، برای روزها و حوادث آتی نیز آمادگی و بصیرت خود را حفظ کنیم.

امیر سرتیپ دادرس در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در دستان نظام اسلامی وجود دارد، همرده با آخرین دستاوردهای فنی- مهندسی کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی بوده و لازم است تا این برتری در حوزه‌ جنگ سخت را با بهره‌گیری از مهارت‌های نیروهای انسانی و قدرت نرم جوانان کشور، به موفقیت دوچندان بدل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه