Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@22:04:21 GMT

بازسازی ۱۴۰۰ اتوبوس در دستور کار قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۴۵۴۹

بازسازی ۱۴۰۰ اتوبوس در دستور کار قرار گرفت

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در مراسم معارفه بازرس قانونی این شرکت که با حضور رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده و بر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام نکاحی در مراسم معارفه بازرس قانونی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که با حضور رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از اقدامات اجرا شده و برنامه‌های پیش‌بینی شده شرکت واحد به منظور ارتقا و توسعه خدمات ناوگان اتوبوسرانی، لزوم حمایت شورای شهر برای دست‌یابی به اهداف مورد نظر به این منظور را مورد تأکید قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: واقعیت این است که ناوگان اتوبوسرانی تهران در گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته و برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود، باید تلاش کنیم تا مردم آثار و نتایج خدمات ناوگان را در زندگی و آمد و شد خود مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تکالیف قانونی، سهم اتوبوسرانی از جابه‌جایی مسافر، ۲۵ درصد یعنی ۵ میلیون سفر از ۲۰ میلیون سفر روزانه در تهران است، اظهار کرد: این در حالی است که سهم اتوبوسرانی از جابه‌جایی مسافر در حال حاضر، کمتر از ۴ درصد است و تنها ۸۰۰ هزار سفر روزانه از طریق ناوگان اتوبوسرانی انجام می‌شود.

نکاحی با بیان اینکه وقتی سهم حمل و نقل عمومی از سفر‌های شهری کاهش پیدا می‌کند، حمل و نقل شخصی جایگزین آن می‌شود، تصریح کرد: شرکت واحد یک شرکت خدمات حمل و نقلی مطلق نیست و اثرگذاری و نقش آن در ابعاد و زوایای مختلف زندگی و رفت و آمد شهروندان، مشهود و ملموس است.

وی با اشاره به اینکه وقت آن رسیده تا فرآیندها، رفتار‌ها و رویکرد‌ها را تغییر بدهیم و لازم است خلاء موجود در کمک دولت برای پرداخت بخشی از یارانه بلیت و بر عهده گرفتن سهمی که در خرید ناوگان دارد ترمیم شود، اظهار کرد؛ برای برون‌رفت از این شرایط، تشریک مساعی مسئولان ذیربط در این امر با اهتمام و جدیت بیشتر ضرورت دارد.

نکاحی با بیان اینکه برای ارائه خدمات شایسته به مردم شریف و عزیز تهران، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی یکی از راهکار‌های تأثیرگذاری است که در صدد احیای آن هستیم، تصریح کرد: اعتقاد داریم، ورود مؤثر شرکت‌های خصوصی به ناوگان اتوبوسرانی، شرایط موجود را به سمت و سوی شرایط مطلوب سوق می‌دهد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از نیروی انسانی این مجموعه به عنوان سرمایه‌های بسیار ارزشمند و غنی که اقدامات جهادی ناوگان اتوبوسرانی را با تدبیر و همت پیش می‌برند، نام برد و خاطرنشان کرد: شهردار تهران، نگاه ویژه‌ای به اتوبوسرانی دارند و بر این اساس، بازسازی ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس را در دستور کار قرار داده‌ایم که بخشی از آن در مهرماه و همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی وارد ناوگان می‌شوند.

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه زندگی و معیشت مردم با فعالیت شرکت واحد اتوبوسرانی گره خورده است، بر حمایت حداکثری شورای شهر برای بازسازی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تأکید کرد و گفت: توسعه اتوبوسرانی، سهل‌الوصول‌ترین امکان برای کاهش مشکلات حمل و نقلی است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در خاتمه این جلسه، محمدحسین نوروزی دبیر این کمیسیون را به عنوان بازرس اصلی شورای شهر در شرکت واحد معرفی کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتوبوس شرکت اتوبوسرانی حمل و نقل عمومی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ناوگان اتوبوسرانی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • تا پایان سال آینده تهران ۷۵۰۰ اتوبوس فعال خواهد داشت