Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ الله وردی دهقانی در گفتگو با اقتصادآنلاین بیان کرد: با توجه به فرسودگی ماشین آلات معدنی، هزینه نگهداری از این دستگاه ها افزایش یافته و دیگر برای معدن کاران، شرکت های معدنی و بهره برداران، صرفه اقتصادی ندارد؛ در واقع عمر مفید ماشین آلات معدنی معمولا ۵ سال است و استفاده طولانی مدت از آن ها در معادن سبب فرسودگی شدید آنها و اختلال در کار معادن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اشاره کرد: در بودجه ی ۱۴۰۱ مجوز مبنی بر وارد کردن ده هزار دستگاه ماشین آلات معدنی به کشور داده شده است اما باید دقت کرد این اقدام یک راه حل اساسی نیست، بلکه اقدامی موقتی است، برای آن که بتوانیم به صورت مستمر ماشین آلات مورد نیاز کشور را در زمان حال و آینده تامین کرد باید فکری برای تولید آن ها در داخل کشور کنیم.

دهقانی در خصوص تولید ماشین آلات معدنی در کشور عنوان کرد: برای تولید ماشین آلات معدنی در کشور نیاز به منابع و دانش فنی است، شرکت‌هایی که توان تولید را دارند به خصوص شرکت های خودروساز سنگین می توانند در این زمینه ورود کنند تا هم ساختمان و هم نیرو محرکه ماشین آلات را تولید و یا با عقد قرارداد با شرکت های خارجی آن ها را وارد کنند، در ابتدا کار را  از مونتاژ آغاز و سپس به طراحی و ساخت داخل نیز دست یابند.

وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی برای افزایش کارایی و بهره ورداری معادن و شرکت ها و همچنین کاهش هزینه های موجود باید اجازه داد ماشین آلات معدنی به روز و نو وارد کشور شوند تا در کار معادن خللی ایجاد نشود و از مشکلات تولید کاسته شود.

نماینده مردم ورزقان در پایان در خصوص نوسازی ماشین آلات معدنی فرسوده عنوان کرد: دولت باید برای افزایش کارایی و کاهش هزینه، در قوانین واردات ماشین آلات معدنی  به خصوص ماشین آلات نو و به روز را برای شرکت های معدنی چه به صورت مسقیم و چه غیر مستقیم بیاورد همچنین باید به فکر تامین منابع مورد نیاز، تولید مشترک و در نهایت تولید در داخل نیز باشد.

 

لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر الله وردی دهقانی اخبار صنعت، معدن و تجارت اخبار مرتبط مهلت رفع تعهد ارزی صادرات تا پایان شهریور ۱۴۰۱ تمدید شد ۱۴۰۱/۵/۲۶ شش برند غیر استاندارد ملامین اعلام شد ۱۴۰۱/۵/۲۶ تعرفه گمرکی واردات ماشین آلات ۱درصد می‌شود ۱۴۰۱/۵/۲۶ تیشه ماشین آلات فرسوده به ریشه معادن ۱۴۰۱/۵/۲۶ تراز تجارت خارجی مناطق آزاد بعد از ۳۰ سال مثبت شد ۱۴۰۱/۵/۲۵ ترتیبات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اعلام شد ۱۴۰۱/۵/۲۵ آخرین ویدیو ها سیل مرگبار در چین + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۱:۵۹ تمدید گذرنامه‌ ها فقط برای ایام اربعین است ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۱:۰۵ پایان دور دور خودروهای لاکچری در اندرزگو تهران + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۰:۴۴ علت صدای مهیب انفجار امروز در خیابان ۱۹۶ تهران پارس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۰:۲۴ تصاویری زیبا از حرکت قطار در رودبار گیلان ۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۰:۱۰ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۱۴:۵۱ استفاده از ماشین آلات معدنی فرسوده صرفه اقتصادی ندارد ۱۴:۲۲ پست در صورت بروز خسارت، غرامت می دهد ۱۴:۱۱ تأکید نمایندگان مجلس بر انجام تکالیف دستگاه ها در زمینه عفاف و حجاب ۱۴:۰۹ تعرفه خودروهای وارداتی تغییر می کند؟ ۱۴:۰۸ فروش فوری ایران خودرو بدون قرعه کشی (۲۹ مرداد) + جزییات ۱۴:۰۳ پیش بینی تلفات ۵۰۰ هزار نفری در بافت فرسوده تهران ۱۳:۵۵ هشدار؛ خطرات جدی در کمین زنان گیاهخوار! ۱۳:۵۱ بدون آزمایش هم میشه فهمید دیابت داریم یا نه؟ ۱۳:۴۶ توقیف رمزارز برای جریمه های معوق ترافیکی ۱۳:۴۳ نمره منفی در چه صورت باعث ابطال گواهینامه می شود؟ ۱۳:۳۲ قیمت سکه امروز بیست و هفتم مرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۲۱ نگاهی به آمارهای عرضه خودرو در بورس کالا؛‌ شکست قیمت گذاری دستوری ۱۳:۱۷ ضارب سلمان رشدی از زنده ماندن نویسنده آیات شیطانی حیرت زده است ۱۳:۱۲ سردار سلامی: ماموریت داریم در دریاهای دوردست حضور یابیم ۱۳:۱۱ تهران خنک می‌ شود ۱۳:۰۸ حمله تند مسئول دفتر سعید جلیلی به رییسی و باقری کنی بابت احیای برجام ۱۲:۵۵ اذان ظهر به افق تهران پنجشنبه بیست و هفتم مرداد ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳ تبلیغ کنندگان شرارت و تصاویر خشن در فضای مجازی مورد پیگرد پلیس قرار خواهند گرفت ۱۲:۲۳ تست بینایی: ۷ ثانیه برای پیدا کردن خرگوش برفی فرصت دارید! ۱۲:۱۱ افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تایید شد ۱۲:۰۶ نان نخوردن هم برای بدن فایده دارد؟ ۱۲:۰۴ تحویل اتوبوس های جدید به تهران در هفته اول شهریور ۱۱:۵۹ سیل مرگبار در چین + فیلم ۱۱:۵۰ چرا ظرفیت دانشجویان پزشکی افزایش نمی یابد؟ ۱۱:۴۶ اعلام لیست سرویس های مجاز مدارس از ۱۵ شهریور ۱۱:۴۲ سقف کارانه پزشکان مناطق محروم برداشته شد ۱۱:۳۷ اسامی دو نفر از زندانیان ایرانی در آمریکا اعلام شد ۱۱:۳۴ قیمت برنج ایرانی کاهشی شد ۱۱:۳۰ قیمت دلار امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت طلا امروز بیست و هفت مرداد در بازار (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) ۱۱:۳۰ قیمت یورو امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت درهم امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ قیمت پوند امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۳۰ افزایش صادرات نفت ایران علیرغم ادامه تحریم ها ۱۱:۳۰ قیمت لیر امروز ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ سرپرست معاونت توسعه سرمایه انسانی و سیستم های اطلاعاتی منصوب شد ۱۱:۰۵ تمدید گذرنامه‌ ها فقط برای ایام اربعین است ۱۱:۰۴ حسین شریعتمداری: پیشنهاد ایران برای دریافت غرامت، در صورت نقض عهد آمریکا، بی ارزش است ۱۱:۰۱ واقعیت های تلخ از خوردن چای شیرین ۱۰:۵۸ ربیعی: امضای برجام همه مسائل کشور را بهبود نمی بخشد ۱۰:۵۳ بازگشت خودروسازان خارجی به ایران ۱۰:۳۰ یارانه نقدی تا چه زمانی ادامه دارد؟ ۱۰:۲۸ دو خط پدافندی آب شرب شهرکرد وارد مدار شد ۱۰:۲۲ ادامه قیمت گذاری دستوری منجر به تعطیلی صنایع سلولزی می شود ۱۰:۱۷ شرایط فروش نقدی محصولات سیبا موتور ویژه مرداد‌ ماه ۱۴۰۱ اعلام شد ۱۰:۱۰ تصاویری زیبا از حرکت قطار در رودبار گیلان ۰۹:۴۲ قیمت بیت کوین در کانال ۲۳ هزار دلاری ۰۹:۳۶ جدال بر سر نرخ بهره؛ چه کسی مقصر تورم است؟ ۰۹:۳۳ آپارتمان های محله ستارخان در تهران چند؟ ۰۹:۱۱ قیمت طلا صعودی شد اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار صنعت معدن و تجارت ماشین آلات معدنی ۱۴۰۱ ۰۵ ۲۷ ۱۱ ۳۰ قیمت ۱۴۰۱ ۵ ۱۴۰۱ ۵ ۲۶ اعلام شد شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض

یکی از عوامل اصلی آلودگی هوای شهر‌ها به ویژه کلانشهر‌ها وجود خودرو‌های فرسوده است. تاکسی‌ها به دلیل جابجا کردن مسافران در سطح شهر تردد بسیاری دارند در صورت فرسوده بودن آنها تاثیر بسیاری در آلودگی هوا خواهند داشت. به همین جهت طرح تعویض تاکسی فرسوده را با ارائه تسهیلات به رانندگان اجرا کردند.

نوسازی تاکسی‌های فرسوده هم برای مردم هم برای تاکسی داران از اهمیت زیادی برخوردار است. رانندگان تاکسی با این خودرو کسب درآمد می‌کند و اگر معیوب و فرسوده باشد برای آنها دردسرساز می‌شود به همین جهت از این طرح استقبال می‌کنند.

یکی از رانندگان تاکسی که اقدام به تعویض تاکسی فرسوده خود کرده با موضوعی مواجه شده که موجب تعجب و نارضایتی ایشان شده است، موضوع از این قرار است که از تاکسی فرسوده ایشان به هنگام تعویض معاینه فنی درخواست کرده اند. به همین جهت با ارسال پیام از مسئولان درخواست رسیدگی دارد.

متن پیام شهروند خبرنگار
باسلام خدمت شما، تاکسی بنده فرسوده است و به دلیل اینکه موتور ماشین خراب است حتی قابل حرکت نیست، چون ماشین بنده فرسوده بود تصمیم به تعویض گرفتم، اما تاکسیرانی از بنده که قصد تعویض ماشین فرسوده ام را دارم از بنده معاینه فنی درخواست کرده است چرا باید ماشینی که فرسوده است و قابل حرکت نیست معاینه فنی درخواست کنند اگر من بخواهم معاینه فنی بگیرم باید ۳۰ میلیون هزینه تعمیر موتور ماشینم را بکنم. برای من سوال این است که وقتی قصد تعویض خودروی فرسوده را داریم چرا باید از خودروی فرسوده معاینه فنی درخواست کنند خواهش میکنم پیگیری کنید.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • نیاز مناطق سیل‌زده بلوچستان به ماشین‌آلات سنگین
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض