Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش امانی روز پنجشنبه در آیین معرفی مدیر کل جدید راهداری خراسان رضوی در مشهد افزود: طی ۴۳ سال گذشته تمام دولتها در پی تامین ناوگان جاده ای و نوسازی کامیون و اتوبوس بوده اند اما با مصوبه خوب مجلس، به بخش خصوصی اجازه داده شد که از ارز با منشا خارجی برای واردات ناوگان نو و روز دنیا استفاده کند که واردات ناوگان سرانجام صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: فقط در ۱.۵ سال گذشته نزدیک به ۲۴ هزار ناوگان روز دنیا به کشور وارد شده است که تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ دستگاه آن شماره گذاری شد و زیر بار ترافیک رفته و البته برای ورود بقیه به دنبال رفع مساله اسقاط و از رده خارج کردن ناوگان فرسوده هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بر کاهش تلفات سوانح جاده ای تاکید کرد و گفت: با وجود اعتبارات کنونی تنها می توانیم سالانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نقطه پرتصادف جاده ای کشور را اصلاح کنیم.

امانی گفت: از یک هزار و ۵۰۰ نقطه پرتصادف کشور که با پلیس برای ایمن سازی و رفع آنها تفاهم شده است، تاکنون ۵۰۰ نقطه را برطرف کرده ایم و برای رفع حادثه خیزی هر نقطه به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی گفت: در نهایت رییس جمهور دستور داد پنج هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت راه قرار گیرد اما اکنون که پنج ماه گذشته و با وجود پیگیری مجدد رییس جمهور و وزیر راه هنوز مبلغی از این وعده به دست ما نرسیده است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هزینه نگهداری هر کیلومتر راه را چهار درصد ارزش روز آن عنوان و بیان کرد: برای نگهداری، روشنایی، نصب گاردریل و ترمیم آسفالت  ۲۲۱ هزار کیلومتر از جاده های کشور نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان (همت) اعتبار سالانه نیاز داریم.

امانی با بیان اینکه ۸۵ درصد حمل و نقل بار کشور از طریق جاده صورت می گیرد، افزود: پارسال ۱۰۲ میلیون مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی کشور جابجا شده و همچنین پارسال فقط از طریق ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی، ۵۰۵ میلیون تن کالای داخلی و بین المللی حمل گردیده است.

وی گفت: در حالی که روکش آسفالت هر کیلومتر جاده در سال ۹۵ کیلومتری ۱۶۰ میلیون تومان بوده، امروز  این رقم به ۲.۲ میلیارد تومان رسیده است، روشنایی هر کیلومتر جاده ۲ میلیارد و خط کشی جاده به عنوان ساده ترین اقدام ترافیکی برای هر کیلومتر ۱۲ میلیون تومان تمام می شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: از مجلس به دنبال خلق پول نیستیم بلکه می خواهیم اعتبارات را متناسب با اهمیت و میزان کار ببینند و از طرفی با تصویب قوانین خوب بسیاری از گره ها را باز کنند.

امانی همچنین به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری خانواده حمل و نقل شامل رانندگان بخش بار، مسافر و نفتکش و خانواده آنها اشاره و بیان کرد: بیمه کنونی این قشر زحمت کش حداقل ها را تامین می کند لذا نیازمند توجه دولت و مجلس برای ایجاد صندوق رفاه بخش حمل و نقل هستیم.

در این نشست از زحمات ۳۵ ساله ابراهیم نصری مدیر کل سابق راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی تقدیر شد و  جعفر شهامت به عنوان مدیر کل جدید راهداری استان معرفی گردید.

شهامت پیش از این مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی بود و قبلا نیز سابقه خدمت در راهداری خراسان جنوبی و خراسان رضوی را داشته است.    

برچسب‌ها واردات خودرو کامیون ترانزیت خودروی دیزلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واردات خودرو کامیون ترانزیت واردات خودرو کامیون ترانزیت خودروی دیزلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی خراسان شمالی راهداری و حمل و نقل جاده ای میلیارد تومان خراسان رضوی مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

همچنین، در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

دیگر خبرها

  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • شناسایی قطعی ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور طی یک سال گذشته
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال