Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@23:39:41 GMT

افزایش ۳۹درصدی صادرات در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۵۴۲۵

افزایش ۳۹درصدی صادرات در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین در نشست خبری که با حضور رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان و جمعی از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار و نیز تاسیس صنایع کوچک برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین ۱۸شهرک و ناحیه صنعتی فعالیت می‌کند که حدود یک‌هزار و ۳۰۰نوع محصول صنعتی در استان تولید می‌شود و در تولید محصولاتی از جمله مواد شوینده، کاشی و سرامیک، قطعات خودرو و شیشه به قطب کشور تبدیل شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به نزدیکی قزوین به پایتخت و قرار گرفتن در محدوده ۱۲۰کیلومتری تهران و دسترسی به بازارهای هدف، شاهد استقبال سرمایه‌گذاران زیادی برای حضور در استان هستیم که از ورود آن‌ها به‌ویژه در تولید مواد اولیه کاشی و سرامیک با توجه به ظرفیت معدنی موجود، استقبال و شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیل می‌کنیم.

افضلی گفت: بیش از ۲۰۴هزار و ۲۳۱میلیارد ریال برای راه‌اندازی ۳هزار و ۵۲۳واحد صنعتی در استان سرمایه گذاری شده و با فعالیت این واحدها برای ۱۵۲هزار و ۷۹۴نفر شغل مستقیم ایجاد شده است.

این مسئول ادامه داد: از چندین هلدینگ صنعتی با هدف ایجاد زنجیره تامین، جهت راه‌اندازی شهرک تخصصی قطعات خودرو دعوت به عمل‌آورده‌ایم و در حال حاضر از استان‌های پیشرو در تولید صنایع فولادی هستیم که ایجاد واحدهای تولید فولادی در زیر رده تامین فولاد با آب‌بری کمتر نیز در دستور کار است.

رئیس سازمان صمت استان قزوین بیان کرد: واحدهای برند و شاخصی در تولید لوازم خانگی استان فعالیت می‌کنند و مصمم هستیم قزوین را به قطب لوازم خانگی نیز تبدیل کنیم.

او با اشاره به اینکه ۶۰درصد محصولات شوینده کشور در قزوین تولید می‌شود، افزود: استان قزوین در ردیف بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کاشی و سرامیک و قطعات خودرو قرار دارد.

رئیس سازمان صمت استان قزوین اظهارکرد: ما به‌دنبال ایجاد شهرکهای جدید صنعتی و نیز توسعه شهرکهای فعلی بر اساس سند توسعه اقتصادی و سند آمایش و محدودیت‌های زیست‌محیطی هستیم و باتوجه به اینکه در شهرکهای تقاضامحور با کمبود زمین مواجه‌ایم لذا با پایش سرمایه‌گذاران، شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت قرار داده‌ایم.

این مسئول در خصوص واحدهای صنعتی قدیمی و فرسوده، گفت: از آنجا که بسیاری از واحدهای صنعتی قدیمی و فرسوده نیازمند تسهیلات نوسازی هستند باید بتوانیم در فرآیند بانکی برای پرداخت تسهیلات شرایط راحت‌تری را اجرایی کنیم.

او تاکید کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان استان به بیش از ۲هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارند که با اقساط دوساله به صنعت‌گران داده شود تا فعالیت آن‌ها شتاب گیرد.

این مسئول با اشاره به وضعیت صادراتی استان نیز افزود: در سال جاری سهم صادرات استان ۵۶۹میلیون دلار از سوی سازمان توسعه تجارت تعیین شده بود اما در کارگروه توسعه استان این میزان تا ۸۰۰میلیون دلار هدف‌گذاری شده است که باید به آن دست یابیم.

رئیس سازمان صمت استان قزوین همچنین گفت: در سه ماهه سال گذشته ۱۱۳میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفت و امسال این میزان به ۲۰۹هزار تن به ارزش ۱۵۷میلیون دلار افزایش یافت که میزان صادرات سه ماهه امسال در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی ۱۲درصد و ارزش ریالی ۳۹درصد افزایش داشته است.

46

کد خبر 1663478

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین رئیس سازمان صمت استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۵۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو