Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی نباتی‌نژاد شامگاه پنج شنبه در گردهمایی فعالان فرهنگی، اجتماعی و نکوداشت هفته مشارکت‌های مردمی اظهار داشت: امروز مردم‌سپاری و مشارکت‌جویی برای مسئولان که مدت زمان محدودی را برای خدمت‌رسانی دارند، پررنگ شده که در غیر این صورت کارها بر زمین می‌ماند.

وی ادامه داد: شعارهایی را که برای مدیریت شهری انتخاب کردیم شهر زندگی و هم‌گرایی بوده است که در این راستا پلتفرمی را به منظور مشارکت در مسئله‌شناسی و راه‌یابی راهکارها در اختیار نخبگان قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخصیص اعتبارات نقدی و غیر نقدی به مشارکت‌های مردمی

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: ۲۲ میلیارد تومان اعتبارات نقدی بر اساس شفافیت و بهره‌وری را برای توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد تعیین کردیم.

وی با اشاره به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی خدمات غیرنقدی تصریح کرد: در این راستا سیاست‌گذاری و هم مسئله بودن را جز اهداف قرار دادیم و ادبیات حکمرانی مردمی تنها مشارکت مردمی نیست بلکه هم مسئله بودن و با یکدیگر مسئله را حل کردن را معنا می‌دهد.

از پیمان‌سپاری به مردم‌سپاری

نباتی‌نژاد ادامه داد: البته برای حوزه‌هایی فراتر از فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ریزی شده تا از پیمان‌سپاری‌ها به مردم‌سپاری تبدیل شود زیرا برای خدمات شهری تعلق مردم بیشتر از پیمانکار است.

وی افزود: سند توسعه مشارکت‌ها در ماه‌های آینده از سوی مرکز پژوهش‌ها ارائه می‌شود و همچنین راه‌اندازی خانه خیرین در دستور کار قرار دارد و در چند قدمی اجرایی است.

کد خبر 5566699

منبع: مهر

کلیدواژه: مشارکت مردمی شورای شهر اصفهان سازمان مردم نهاد اعتبارات دولت مردمی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی هفته دولت آمار کرونا اردبیل اربعین 1401 روز خبرنگار شیوع کرونا ایلام قزوین مشارکت های مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود