Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@21:10:36 GMT

سرقت بدون آثار جرم!

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۸۷۹۳۸

اعضای یک باند اتباع خارجی که به منازل، مغازه ها و خودروها دستبرد می زدند در حالی با تلاش نیروهای انتظامی مشهد دستگیر شدند که هنوز برخی از متهمان فراری هستند و تحت تعقیب قرار دارند.

به گزارش خراسان، به دنبال گزارش های مردمی مبنی بر این که دو دستگاه خودروی پژو 206 و پژو پارس به منزلی در منطقه گلشهر مشهد تردد دارند که گاهی پلاک های متفاوتی روی آن ها نصب شده است،حساسیت این خبر بلافاصله نیروهای انتظامی را به تکاپو واداشت و بدین ترتیب با دستور فرمانده انتظامی مشهد، بررسی دقیق این ماجرا به کارآگاهان پلیس آگاهی سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعتی بعد گروهی از کارآگاهان رصدهای اطلاعاتی را آغاز کردند و به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد تصاویری از دو خودروی مذکور در برخی از صحنه های سرقت ثبت شده است. به همین دلیل ماجرا از اهمیت ویژه ای برخوردار شد و کارآگاهان با کسب دستورات قضایی، مخفیگاه یاد شده در منطقه گلشهر را به محاصره درآوردند و مورد بازرسی قرار دادند.

در این عملیات دو خودروی پژو در حالی با پلاک های جعلی کشف شد که تعداد زیادی پلاک سرقتی یا دست نویس نیز در محل وجود داشت.

کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد که در این عملیات ضربتی و هماهنگ دو تبعه خارجی سابقه دار را دستگیر کرده بودند به بازرسی دقیق در مخفیگاه دزدان پرداختند و علاوه بر 300 گرم طلا و 12 دستگاه گوشی تلفن همراه، سوئیچ یک خودرو را نیز کشف کردند که بررسی ها نشان داد دو متهم تبعه افغانستان به یک منزل در کوی گلشهر دستبرد زده اند و طلاها را از داخل گاو صندوق به سرقت برده اند. آن ها سپس سوئیچ یدکی مال باخته را هم برداشته و با آن خودروی او را نیز از پارکینگ منزل سرقت کرده اند.

با انتقال متهمان به پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز و مشخص شد که آن ها سرکردگان یک باند حرفه ای و سابقه دار هستند که هنگام ارتکاب جرم تلاش می کنند هیچ گونه آثاری از خود بر جا نگذارند!

در حالی که خودروی مال باخته در یکی از خیابان های اطراف مخفیگاه دزدان کشف شد، بررسی های پلیسی نیز به شیوه دیگری ادامه یافت چرا که تعداد زیاد پلاک های سرقتی حکایت از آن داشت که اعضای این باند سرقت های متعددی را انجام داده اند. با آن که دو جوان 36 و 39 ساله تلاش می کردند تا پرونده را به بیراهه بکشانند و اطلاعاتی را در اختیار پلیس قرار ندهند اما تجربه کارآگاهان آنان را به مخمصه تناقض گویی انداخت و بدین ترتیب محل اختفای اموال سرقتی در شهد جدید گلبهار لو رفت.

طولی نکشید که با هماهنگی های قضایی، انبار لوازم سرقتی مورد بازرسی قرار گرفت و 15 گوشی تلفن، 49 دستگاه ضبط و پخش، 73 عینک دودی، مقادیری لباس نو، جعبه های لوازم مکانیکی ، سنگ فرز و ... کشف شد.

همچنین با دستگیری یک زن 40 ساله در این عملیات، برخی دیگر از اعضای باند اتباع خارجی لو رفتند و تحقیقات برای ردزنی آن ها ادامه یافت.دامنه گسترده این عملیات ضربتی حاکی از آن بود که اعضای این باند نه تنها به مغازه ها و منازل با تخریب قفل، دستبرد می زدند و اموال را برای نگهداری به زن 40 ساله عضو باند می سپردند بلکه آن ها از داخل تعداد زیادی خودرو نیز در مشهد سرقت کرده اند که بررسی های دقیق در این باره همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است: ارزش اموال مکشوفه از دزدان تبعه خارجی تاکنون حدود 40 میلیارد ریال تخمین زده شده است و تعداد زیادی از مال باختگان نیز مورد شناسایی قرار گرفته اند اما هنوز هم شناسایی دیگر افراد در دستور پلیس قرار دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی سامانه سماح بازگشت آزادگان مذاکرات وین سرقت آثار جرم محرم هوشنگ ابتهاج سلمان رشدی سامانه سماح بازگشت آزادگان مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند پنجه طلا در همدان منهدم شد

سرهنگ علی اسدبگی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان ادامه داد: متهمان حین ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

وی گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

وی بیان کرد: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و حین تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین ، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد