Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که رونمایی از واکسن‌های کووید-۱۹ و کاهش محدودیت‌ها به این معنی است که بهبودی اکنون آغاز شده است، به دلیل تغییرات در توزیع واکسن، و به دلیل Omicron و زیرشاخه BA.۲ آن، این روند تدریجی و ناهموار است و مشتریان نه تنها در مورد سلامتی محتاط‌تر هستند، بلکه در مورد تأثیر سفر بر محیط زیست و جوامع محلی نیز محتاط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ مجمع جهانی اقتصاد اولین  شاخص توسعه سفر و گردشگری خود را منتشر کرد که بر نقش رو به رشد پایداری و انعطاف پذیری در رشد سفر و گردشگری تمرکز دارد.

به گفته سازمان جهانی گردشگری، بهبود این بخش نابرابر است و ورود گردشگران در ژانویه ۲۰۲۲ همچنان ۶۷ درصد کمتر از سطح سال ۲۰۱۹ بود.

 سفر و گردشگری پس از همه‌گیری کرونا

قرنطینه‌های COVID-۱۹ به شدت به بخش مسافرت و گردشگری (T&T) ضربه زد. تنها در سال ۲۰۲۰، با  از دست دادن ۴.۵ تریلیون دلار و ۶۲ میلیون شغل مواجه شد که بر استانداردهای زندگی و رفاه جوامع در سراسر جهان تأثیر گذاشت.

در حالی که رونمایی از واکسن‌های کووید-۱۹ و کاهش محدودیت‌ها به این معنی است که بهبودی اکنون آغاز شده است، به دلیل تغییرات در توزیع واکسن، و به دلیل Omicron و زیرشاخه BA.۲ آن، این روند تدریجی و ناهموار است و مشتریان نه تنها در مورد سلامتی محتاط‌تر هستند، بلکه در مورد تأثیر سفر بر محیط زیست و جوامع محلی نیز محتاط هستند.

تعداد گردشگران بین المللی در ژانویه ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل ۱۸ میلیون افزایش یافت. بر اساس گزارش UNWTO، این برابر با افزایش کل سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ است، اما اعداد ژانویه همچنان ۶۷ درصد کمتر از ماه مشابه در سال ۲۰۱۹ بود.

جنگ در اوکراین به بی ثباتی و اختلالات اقتصادی در این بخش افزوده است. در برابر این پس‌زمینه، شاخص توسعه سفر و گردشگری مجمع جهانی اقتصاد نشان دهنده نقش رو به رشد پایداری و انعطاف‌پذیری در رشد T&T و همچنین نقش این بخش در توسعه اقتصادی و اجتماعی به طور گسترده‌تر است.

شاخص توسعه سفر و گردشگری ۲۰۲۱

این شاخص  ۱۱۷  اقتصاد را پوشش می‌دهد که حدود ۹۶ درصد از تولید ناخالص داخلی مستقیم T&T جهان را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می‌دادند. این شاخص عوامل و سیاست‌هایی را می‌سنجد که توسعه پایدار و انعطاف پذیر این بخش را ممکن می‌کند.

اینها شامل همه چیز از تجارت، شرایط ایمنی و بهداشت، تا زیرساخت‌ها و منابع طبیعی، فشارهای محیطی، اجتماعی-اقتصادی و تقاضا می‌شود.

از آنجایی که بخش به آرامی بهبود می‌یابد، بسیار مهم است که از بحران‌های اخیر و کنونی درس گرفته شود و گام‌هایی برای گنجاندن جامعیت طولانی‌مدت، پایداری و انعطاف‌پذیری در بخش سفر و گردشگری برداشته شود، زیرا با چالش‌ها و خطرات در حال تحول مواجه است.

۹ کشور از ۱۰ کشور برتر دارای اقتصادهای پردرآمد در اروپا یا آسیا و اقیانوسیه هستند. ژاپن در صدر این رده بندی قرار دارد و ایالات متحده در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن اسپانیا، فرانسه، آلمان، سوئیس، استرالیا، بریتانیا و سنگاپور قرار دارند. ایتالیا ۱۰ تیم برتر را تکمیل می‌کند و از رتبه دوازدهم در سال ۲۰۱۹ صعود می‌کند.

ویتنام با افزایش ۴.۷ درصدی بیشترین پیشرفت را در امتیاز تجربه کرد و از رتبه ۶۰ به ۵۲ در شاخص کل ارتقا یافت. اندونزی بیشترین پیشرفت را در رتبه کسب کرد و امتیاز خود را با افزایش ۳.۴ درصدی از ۴۴ به ۳۲ رسید، در حالی که عربستان سعودی با افزایش ۲.۳ درصدی امتیاز از رتبه ۴۳ به رتبه ۳۳ رسید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا سفر و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۸۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • یوونتوس ۰ - ۰ میلان/ روسونری نایب قهرمانی را حفظ کرد
  • پایان غمگین قصه امین اسماعیل‌نژاد در ایتالیا
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است