Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:04:27 GMT

مدارس سنگی و کانکسی در سال آیندە برداشتە می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۰۵۲۴

مدارس سنگی و کانکسی در سال آیندە برداشتە می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: بر اساس برنامه اولویت دار وزارت آموزش و پرورش تلاش بر این است که امسال و سال آینده تمامی مدارس سنگی و کانکسی برداشته شود و قطعا در این زمینه آموزش و پرورش استان نیاز به یک بودجه جهشی دارد. 

هاشم ناظمی جلال در نشست شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در استان فرهنگی کردستان برگزار شد، حضور اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای در استان را فرصتی برای بررسی مسائل آموزش و پرورش دانست و ضمن ارایه گزارشی از وضعیت نشانگر و شاخص های عملکردی، از اعضای کمیسیون درخواست کرد برای رفع موانع و چالش های پیش رو، حمایت های لازم صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناظمی جلال در ادامه به تشریح وضعیت آموزش و پرورش استان کردستان در نشانگر و شاخص های عملکردی پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جاری در سطح استان، 23 هزار و 711 نیروی انسانی به  327 هزار دانش آموز در 4 هزار و 210 آموزشگاه و 15 هزار و 598 کلاس، درس خدمات آموزشی و پرورشی ارایه می دهند.
 

ناظمی جلال در ادامه به نقاط قوت و دستاوردهای آموزش و پرورش استان در شاخص های مختلف اشاره کرد و اظهار کرد: کردستان دارای مردمانی نجیبی است که در حل مشکلات آموزش و پرورش به بهترین شیوه مسئولان عرصه تعلیم و تربیت را همراهی می کنند. 

وی وجود دانش آموزان نخبه و با استعداد را دومین نقطه قوت استان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان این استان از نظر تحصیلات مستعد هستند و چند سال متوالی رتبه های برتر در مسابقات و المپیادهای نانو را کسب کرده است.

ناظمی جلال با اشاره به کسب رتبه های برتر کنکور سراسری و المپیادهای علمی توسط دانش آموزان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش کردستان در این زمینه سرآمد و جزو استان های برتر کشور است . 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه فرهنگیان دلسوز و تلاشگر زیادی در استان فرهنگی ما مشغول خدمت هستند، گفت: بیشتر این فرهنگیان دارای تحصیلات عالیه و به بهترین شیوه در خدمت دانش آموزان این استان می‌باشند. 

ناظمی جلال در ادامه به برخی از چالش های آموزش و پرورش استان کردستان نیز اشاره و کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات پیش رو عنوان کرد و افزود: با توجه به خروجی نیرو و بازنشستگی تعدادی از فرهنگیان و نابرابری آن با نیروهای ورودی، در این خصوص استان با چالش هایی مواجه است. 

وی کمبود فضاهای آموزشی را یکی دیگر از چالش های استان عنوان کرد و اظهار کرد: حدود 30 درصد مدارس استان  نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد.

ناظمی جلال با بیان اینکه در حال حاضر 166 مدرسه کانکسی و سنگی فاقد استحکام در سطح استان وجود دارد؛ تصریح کرد:  تعداد 96 مدرسه از این مدارس دارای بیش از 10 نفر دانش آموز و 70 مورد آن نیز دارای دانش آموز کمتر از 10 می باشد.

وی افزود: بر اساس برنامه اولویت دار وزارت آموزش و پرورش تلاش بر این است که امسال و سال آینده تمامی مدارس سنگی و کانکسی برداشته شود و قطعا در این زمینه آموزش و پرورش استان نیاز به یک بودجه جهشی دارد. 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه 253 هزار و 433 دانش آموز شهری و 74 هزار و 816 دانش آموز روستای در مدارس استان در حال تحصیل می باشند؛ گفت: 283 هزار و 284 نفر از دانش آموزان استان در مدارس دولتی و 43 هزار نفر نیز در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.
 
وی در ادامه گزارشی از روند فعالیت دانشگاه فرهنگیان استان  نیز ارائه کرد و با بیان اینکه خوشبختانه دانشگاه فرهنگیان کردستان در بسیاری از شاخص ها، جزو دانشگاه های برتر کشور است؛ بیان کرد: در حال حاضر تعداد دو هزار و 100 دانشجو شامل، هزار و 280 دانشجوی پسر و 730 دانشجوی دختر در 9 رشته کارشناسی پسران و 7 رشته کارشناسی دختران مشغول به تحصیل می باشند. 

ناظمی جلال در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پیگیری موضوع رتبه بندی معلمان، گفت: خوشبختانه تعداد 18 هزار و 390 نفر از فرهنگیان تلاشگر استان کردستان مشمول قانون رتبه بندی شدند. 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه به موضوع فضاهای ورزشی در آموزش و پرورش استان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سرانه ورزشی هر دانش آموز در استان 20 سانتی متر و پایین تر از میانگین کشوری می باشد؛ خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم با اجرای طرح شهید سلیمانی تعداد 35 فضای ورزشی درون مدرسه ای شامل 35 چمن مصنوعی و 7 سالن ورزشی به مجموعه فضاهای ورزشی مدارس استان اضافه خواهد شد  و در این حوزه نیاز به حمایت مالی داریم.
 
وی نبود تجهیزات کافی آموزشی، کارگاهی و هنرستانی را یکی دیگر از چالش های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: در بخش هنرستان ها اکثر تجهیزات قدیمی است.

ناظمی جلال از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی خواست که موضوع جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان انجام شود تا به بهترین شیوه بتوانیم شاهد خدمت رسانی به دانش آموزان این استان باشیم. 

وی وجود قانون بومی گزینی را یکی دیگر از چالش های پیش روی آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد و گفت: براساس آمار  در سال 1400 استان کردستان از نظر تعداد پذیرفته شدگان کنکور، رتبه 22 و پایین تر از میانگین کشوری است ،اما استان البرز رتبه 4 کشور اما در رتبه بندی استان ها بر اساس  میانگین نمرات مکتسبه توسط دانش آموزان، استان کردستان در رتبه 14 و استان البرز در رتبه 16 کشوری قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزش و پرورش استان کردستان تحقیقات و فناوری مجلس شورای آموزش و پرورش کردستان مدیرکل آموزش و پرورش اعضای کمیسیون آموزش ناظمی جلال دانش آموزان دانش آموز شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای

سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و گفت : پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

 وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پ یرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شانیت معلمی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری