Web Analytics Made Easy - Statcounter

درگیری ارتش سوریه با بقایای تکفیری‌ها در غرب الرقه، آتش سنگین علیه مواضع تروریست‌های جبهه النصره در ادلب و آخرین وضعیت خطوط مقدم مرز ترکیه با سوریه از مهمترین تحولات امنیتی سوریه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، یک منبع میدانی به الوطن اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه در جریان درگیری با بقایای تکفیری‌ها در جاده فروگاه «الطبقه» در غرب شهر الرقه، شماری از آنها را به هلاکت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع از ادامه عملیات پاکسازی بقایای داعشی در صحرای شرقی سوریه خبر داد.

آتش سنگین ارتش سوریه روی مواضع تروریست‌ها در شمال غرب سوریه

منابع سوری اعلام کردند که توپخانه ارتش سوریه مواضع تروریستهای جبهه النصره را در مناطق «جبل الزاویه» در حومه جنوبی و شمالی ادلب هدف قرار داده است.

این منابع آتش سنگین ارتش سوریه را در پاسخ به تحرکات تروریست‌ها و حمله آنها به مواضع ارتش سورهی در حومه جنوبی ادلب دانستند.

وضعیت خطوط مقدم سوریه با ترکیه

منابع محلی در حومه شمال و شمال شرقی حلب از آرامش در جبهه های مرزی پس از تحرکات اخیر ارتش ترکیه خبر دادند.

منابع محلی در «جرابلس» اعلام کردند که اوضاع در خطوط تماس آرام است.

یادآور می‌شود که رئیس جمهور ترکیه چندی پیش اعلام کرد که ترکیه به زودی عملیاتی را برای ایجاد «منطقه امن» در عمق 30 کیلومتری مرز ترکیه با سوریه در شمال این کشور انجام خواهد داد، اقدامی با مخالفت دمشق، تهران و مسکو مواجه شده است.

کشته شدن 4 نیروی کماندو «قسد» در شمال الرقه

منابع سوری از کشته شدن 4 نفر از نیروهای «قسد» وابسته به آمریکا خبر دادند.

این منابع بیان کردند: هنگام عبور نیروهای« قسد» از پایگاه «خراب عشق» به سمت شهر «عین عیسی» در شمال الرقه این نیروها با آر پی جی هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفتند که بر اثر آن چهار نیروی کماندو وابسته به قسد کشته شدند.

درگیری داخلی میان دو گروه مسلح وابسته به ترکیه در حومه حلب

منابع سوری از درگیری میان دو گروه مسلح وابسته به ترکیه در شهر «اعزاز» در حومه شمالی حلب خبر دادند.

این منابع بیان کردند که میان گروه مسلح از ساکنان شهرک «حیان» و گروه دیگر موسم به «لواء عاصفة الشمال» درگیری رخ داده است.

این درگیری در نزدیکی فلکه «الداله» در مرکز شهر «اعزاز» رخ داده است که بر اثر آن برخی مراکز تجاری آسیب دیده است.

این منابع از استقرار تجهیزات نظامی طرفین در این شهر خبر دادند و اعلام کردند که احتمال شعله ور شدن درگیری های بسیار شدیدتر می‌رود.

چند روز قبل هم میان عشیره «العکیدات» و گروه موسوم به فرقه «السلطان مراد» در شهر «راس العین» در حومه حسکه درگیری رخ داده بود.

در جریان این درگیری طرفین از «آر پ جی»  سلاح سنگین و میان برد استفاده کرده که موجب ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان شده بود.

این درگیری به دنبال کشته شدن یک نفر از افراد عشیره «العکیدات» به دست شبه نظامیان «سلطان مراد» رخ داد.

کدام مناطق سوریه هدف حملات ارتش ترکیه قرار گرفته است؟حمله ترکیه به مواضع «قسد» در شمال سوریه/ تصمیم ترکیه برای دور جدید حملات به خاک سوریه/ ورود نیروهای ترکیه به منطقه عملیاتی سپر فراتوزیر دفاع سوریه در مسکو: درهای سوریه به روی هر طرفی که دوستانه بیاید باز است

مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه در شمال و شمال شرق سوریه هرازگاهی شاهد درگیری میان گروه‌های وابسته به آنکارا است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه ارتش سوریه خبر دادند کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۱۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بیش از ۲۵ تظاهرات در شهرهای مختلف استان ادلب و حومه آن در شمال غربی سوریه برای سرنگونی ابومحمد الجولانی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام یا همان جبهه النصره سابق برگزار شد.

منابع آگاه در ادلب از ثبت چندین مورد از حملات دستگاه امنیتی وابسته به الجولانی به فعالان مسؤول سازماندهی تظاهرات در مناطق مختلف ادلب خبر دادند.

این خبر در حالی است که دستگاه امنیتی وابسته به هیأت تحریر الشام نتوانست تظاهرات علیه الجولانی را در شهر «اورم الجوز» در جنوب ادلب متفرق کند.

این تظاهرات‌ها در اعتراض به بازداشت برخی افراد از سوی گروه تروریستی تحریر الشام و همچنین وضعیت معیشتی مردم ساکن مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی به راه افتاده است.

گفتنی است نزدیک به نیمی از استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌های محدودی از استان‌های «حلب»، «حماه» و «لاذقیه» تحت کنترل گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

کد خبر 6089233

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • داعش در افغانستان از بین رفته است