Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@20:21:14 GMT

صیدهای ممنوعه معیشت صیادان را به خطر انداخته است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۲۰۲۱

صیدهای ممنوعه معیشت صیادان را به خطر انداخته است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام جواد اسماعیل نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام سجاد علیه السلام، اظهار داشت: کنگره امام سجاد علیه السلام با حضور مسؤولان ارشد استانی در سه شنبه آینده در شهرستان بندرلنگه برگزار خواهد شد هر کاری که برای معرفی امام سجاد علیه السلام و سیره او و کتاب جاویدانش صحیفه سجادیه می‌توانید انجام دهید، انجام بدهید که راه سعادت و خوشبختی را به ما نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: غرب مفلوک مدعی حرمت ادیان و حقوق دیگران است اما بارها و بارها با حمایت از فیلمسازان و نویسندگان به اسلام و پیامبر اسلام (ص) اهانت کرده است.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: ترور سلمان رشدی خبیث که بیش از ۳۰ سال قبل با نوشتن کتاب آیات شیطانی اسلام و قرآن را به تمسخر گرفت خبری بود که هفته گذشته بسیار صدا کرد، امام خمینی (ره) این فرد خبیث را مهدور الدم خواند و اقدام به قتل او را بر هر مسلمانی که توان آن را دارد واجب دانست.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: اینکه بعد از حدود ۳۰ سال بعد از حکم امام یک مسلمان آمریکایی اقدام به این کار می‌کند نشانه جایگاه انقلاب اسلامی و امام راحل است حتی اگر این اقدام یک توطئه و طرح غربی باشد باز هم برای مسلمانان یک پیروزی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان بیان داشت: مسئله مذاکرات رفع تحریم‌ها به روزهای حساس رسیده است، البته دولت مردمی هرگز معیشت مردم و کار و تلاش را به نتیجه مذاکرات گره نزده است و ایران شفاف اعلام کرده است انعطاف شفاهی امریکا کافی نیست و ما تضمین کتبی معتبر آنها را میخواهیم که بار دگر توافق را نقض نکند.

وی با اشاره به روز جهانی مسجد و گرامیداشت این روز بیان کرد: متاسفانه شاهد کمرنگ شدن نقش مساجد هستیم باید با برنامه‌ریزی دقیق و کار جدید کارکرد های مختلف مسجد را احیاء کنیم و مساجد را به مسجد تراز اسلامی برسانیم و ائمه جماعات و بانیان و هیئت امنا های مساجد باید مساجد را جذاب کنند و در خدمات مختلف اجتماعی به مردم باید ورود کنند تا اقشار مختلف جذب مسجد شوند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: دولتمردان  و مسؤولان هم باید در دولت انقلابی حمایت ویژه از مساجد و برنامه های دینی داشته باشند، مساجد می توانند گره‌های مختلف اجتماعی اقتصادی خانوادگی را باز کنند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌نیا گفت: مسئله صیدهای ممنوعه از جمله تورهای محاصره‌ای صیدگاه ها را با چالش جدی مواجه کرده و صیادان زحمتکش حقیقی را با مشکل جدی مواجه ساخته است، چرا مسئولان فکری به حال این مسئله نمی کنند؟ چرا شیلات را تجهیز به نیرو و امکانات تجهیز نمی‌کنند؟

وی ادامه داد: دستگاهها از ظرفیت نیروهای مسلح عزیز استفاده کنند و طرح های جدید مثل همیار پلیس برای محافظت از دریا استفاده کنند. هزاران خانواده صیاد در سایه بی توجهی برخی مسؤولان مرتبط با این موضوع با مشکل جدی معیشت دست به گریبانند و از دولت و مجلس و مسئولان انتظار می رود اقدام انقلابی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه خاطرنشان کرد: گرانی بیش از حد کالاها و مایحتاج مردم در شهرستان از حد معمول گذشته است علاوه بر لزوم برخی زیر ساخت ها مثل راه اندازی میدان تره بار ،بازار ماهی و نظارت دقیق بر بازار راه اندازی بازار فصلی مثل جمعه بازار و ایجاد فضا برای  عرضه تولیدات خانگی و عرضه مستقیم میوه و سبزی از ضروریات است بارها این مطلب را گفته‌ام، اما اقدامی ندیدم.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه با اشاره به قانون کسب و کار، عنوان داشت: قانون  بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال۱۳۹۴ می گوید به منظور فراهم آوردن دسترسی تولید کنندگان کوچک و متوسط ایرانی و نیز  فروشندگان کم سرمایه به بازار مصرف برای عرضه کالاهای تولید داخل شهرداری‌ها موظفند با استفاده از زمین‌های متعلق به خود یا راه و شهرسازی مکان‌های مناسبی را در شهرها آماده نموده و در اختیار افراد فوق الذکر قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس این قانون از شهرداران محترم شهرستان انتظار دارم در سریعترین زمان ممکن نسبت به راه اندازی بازار هفتگی برای کمک به معیشت مردم و همچنین کمک به فروشنگان عزیز و تولید گران اقدام کنند.

انتهای پیام/88028

 

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه بندرلنگه صید غیرمجاز گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ناجی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص دهه کرامت اظهار کرد: سال‌های گذشته ستاد دهه کرامت با مسؤولیت ستاد کانون‌های مساجد اجرا می‌شده و دو سالی است که با ابلاغ وزارت کشور و شورای هماهنگی مرکز، مسؤولیت تشکیل ستاد دهه کرامت به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واگذار شده است که دبیر آن ستاد کانون‌های مساجد است.

وی ادامه داد: دستورالعمل‌هایی برای دستگاه‌ها تدوین شده است و دستورالعمل‌های دریافتی از تهران نیز بومی‌سازی و استانی شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: روز آغاز دهه کرامت، مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر است که باید با توجه به اجرای طرح نور، فضای ایجابی و اقناع سازی در جامعه به موازات فضای سلبی و قضائی مورد توجه ویژه تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی افزود: از همه دستگاه‌ها خواسته شده برای جایگاه زنان در اسلام و حوزه عفاف و حجاب برنامه‌های تبیینی برگزار کنند و چه بهتر به نام حضرت معصومه (س) و در جشن‌ها این اتفاق بیافتد و ضمن برگزاری جشن این آگاهی‌بخشی نیز رقم بخورد.

ناجی با بیان اینکه هر اداره کل در شهرستان، زیر مجموعه‌ای دارد، گفت: مسوول تشکیل ستاد دهه کرامت شهرستان‌ها، مدیران شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند و دبیری ستاد در برخی شهرستان‌هایی که ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را ندارند با اداره ارشاد است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به رسانه و فضای مجازی به عنوان دیگر محورهای اساسی مورد تأکید در دهه کرامت، تصریح کرد: دو مورد مردمی‌سازی که به معنای تقویت هیئات مذهبی و استفاده از ظرفیت مساجد، بسیج و مردم از جمله نخبگان، اساتید دانشگاه است به همراه نشاط اجتماعی از مطالبات مقام معظم رهبری است باید در دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6092856

دیگر خبرها

  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • اتمام فونداسیون ۱۳۲۴ واحد نهضت ملی مسکن در بندرلنگه
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست