Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور روز جمعه بازدیدی قریب به سه ساعته از بخش‌های مختلف تصفیه خانه فاضلاب جنوب پایتخت داشت.

بازدید رئیس سازمان بازرسی کل کشور از واحدهای فنی و فرآیندی تصفیه خانه آغاز و در ادامه واحد بازیافت گاز متان و تولید برق هم مورد بازدید قرار گرفت.

خداییان همچنین وضعیت کانال‌های رهاسازی آب تصفیه شده برای مزارع دشت ورامین و نهر فیروزآباد را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگاه ساخت فازهای هفت و هشت تصفیه خانه جنوب تهران نیز از سوی رئیس سازمان بازرسی و بازرسان مورد بازدید قرار گرفت.

در جریان این بازدید محمدرضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران و عباسعلی مصرزاده مدیرعامل فاضلاب تهران توضیحاتی را پیرامون روند تصفیه فاضلاب بیان کردند.

خداییان در ادامه این بازدید و در پی وصول گزارش‌هایی مبنی بر آبیاری برخی اراضی کشاورزی با پساب‌ آلوده، در راستای تامین امنیت غذایی مردم و حقوق عامه، بازدید میدانی از یکی از کانال‌های اصلی انجام داد و دستوراتی را خطاب به بازرس کل استان تهران و بازرسان امور جهادکشاورزی و نیرو صادر کرد.

همچنین مقرر شد در جلسه‌ای با حضور مقامات دستگاه‌های متولی در سازمان بازرسی، بررسی‌های بیشتر پیرامون تکمیل فازهای تصفیه خانه و وضعیت آن صورت گیرد.

خداییان در حاشیه این بازدید با اشاره به اقدامات خوبی که در راستای تصفیه فاضلاب خانگی در این تصفیه خانه صورت می‌گیرد، بر توسعه هرچه سریع‌تر فازهای نیمه کاره آن تاکید و اعلام کرد که سازمان بازرسی با ورود به این موضوع، دستگاه‌های متولی را به منظور تکمیل این فرآیند پای کار خواهد آورد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه زمان زیادی از آغاز پروژه فازهای هفت و هشت این تصفیه خانه گذشته ولی هنوز تکمیل نشده است از ورود جدی سازمان بازرسی به پروژه‌های ناتمام در دوره تحول و تعالی خبر داد و اظهار کرد: مدت تعیین شده برای اتمام این طرح سپری شده ولی هنوز کمتر از ده درصد پیشرفت داشته که لازم است سازمان برنامه و بودجه، آبفای تهران و بانک‌های عامل اقدامات لازم را هرچه سریع‌تر نسبت به تامین اعتبار و اجرای کامل این پروژه انجام دهند.

وی اظهار کرد: به دلیل عدم تکمیل این پروژه بخشی از فاضلاب تصفیه نشده وارد رودخانه می‌شود؛ هرچند هم اکنون بلحاظ کم آبی، این مقدار آبی که تصفیه نشده رها می‌شود زیاد نیست ولی در فصول پرآب حجم آن زیاد است لذا در این زمینه باید اقدامات لازم وبا قید فوریت انجام و بازرسان مربوطه سازمان بازرسی روند اجرا را مورد بررسی قرار خواهند داد.

خداییان خواستار اجرای هرچه سریعتر طرح تصفیه روان آب‌های تهران شد و تصریح کرد: تصفیه خانه تهران صرفا تصفیه فاضلاب خانگی را انجام می‌دهد در حالیکه روان آب‌ها هم آلودگی خاص خود را دارند که باید مد نظر قرار گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده توسط کارشناسان با اجرای این طرح میلیون‌ها متر مکعب آب در سال جمع آوری وتصفیه می‌شود که در توسعه اراضی کشاورزی و سرمایه گذاری در اراضی پایین دست تهران نقش مهمی خواهد داشت.

رئیس سازمان بازرسی از وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت خواست همکاری لازم را در راستای نظارت بر فاضلاب‌ها در جهت کاهش آلودگی روان آب‌ها و پیشگیری از آلودگی آب و تهدید بهداشت عمومی مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی مردم از تاکیدات مهم رئیس محترم قوه قضاییه و یکی از اولویت‌های اساسی و مهم سازمان بازرسی است، تصریح کرد که پیگیری‌های لازم برای جلوگیری از ورود پساب‌های آلوده به مزارع کشاورزی هر چند ناچیز هم باشد، با دعوت از مسئولان دستگاه‌ها صورت خواهد گرفت.

مهدی بهادر مدیرکل حوزه ریاست، افشین سهراب خان بازرس کل استان تهران، غلامرضا آذری بازرس امور جهاد کشاورزی و محیط زیست، محمد حسن امیری بازرس کل امور نیرو و ارتباطات و بازرسان مربوطه نیز در این بازدید حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

ورود سازمان بازرسی به تأخیر چندین پرواز تهران-نجف شرکت آتا شلوغ‌ترین پرونده‌های قضایی در ایران؛ از چک کشیدن کارتن‌خواب‌ها تا اعزام ۸۰۰ میلیون تومانی دانشجو

47231

کد خبر 1663865

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان بازرسی کل کشور فاضلاب شهر تهران رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود

 علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست هم اندیشی و تبادل نظر سازمان بازرسی با قضات دادگستری استان تهران که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این سازمان برگزار شد با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری در تمامی ادوار قوه قضاییه بوده است، گفت: مقوله مبارزه با فساد و برخورد با مفسد به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه همواره مورد تاکید این قوه است.

وی با تشریح نقش مهم سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد بیان کرد: بدون شک این سازمان به عنوان یک دستگاه نظارتی عام الشمول، با دارا بودن اختیارات وسیع قانونی یک دستگاه تخصصی برای مبارزه با فساد محسوب می‌شود که وظیفه سنگین و دشواری را برعهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سازمان بازرسی نقش اساسی و کاملی را هم در صیانت و پیشگیری از آسیب دستگاه‌ها و نهاد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده دارد و هم اینکه برای آسیب شناسی تخلفات دستگاه‌ها و مسئولان به واسطه امانتی که به آنها سپرده شده، جایگاه حایز اهمیتی دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد در تمامی دوره‌ها به ویژه چند سال اخیر اظهار کرد: گزارش‌های حرفه‌ای ارسالی سازمان بازرسی کل کشور به دادگستری استان تهران حاکی از آن است که امروز این سازمان مهم، به نقش نظارتی خود در راستای صیانت از نظام و عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای جامه عمل پوشانده است.

وی با یادآوری دو وظیفه مهم سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: این سازمان، حسب قانون ماموریت نظارت دارد تا هم قوانین به نحو صحیح در تمامی دستگاه‌ها اجرا شود و هم حسن جریان امور نیز نظارت داشته باشد.

القاصی با تاکید بر اینکه برای تحقق این دو وظیفه مهم قوانین متعددی به عنوان ابزار در اختیار این سازمان قرار دارد، یادآور شد: برای اثربخشی بیشتر گزارشات سازمان بازرسی کل کشور نقش دادسرا و دادگاه بسیار مهم است بر همین اساس گزارشات این سازمان باید در زمان مناسب و کوتاه منتهی به احکام متقن؛ عادلانه و بازدارنده شود چراکه نتیجه آن کارآمدی نظام و صیانت از همه دستگاه‌ها را به همراه دارد.

وی هماهنگی و همکاری بین مجموعه دادگستری استان تهران و سازمان بازرسی را یک تکلیف مهم دانست و ادامه داد: معمولا گزارشات سازمان بازرسی به تمامی شعبه‌های دادگستری ارجاع نمی‌شود و در مجتمع‌های تخصصی توسط قضات توانمند و حساس به مقوله فساد رسیدگی می‌شود و طبیعی است که اگر این تعاملات همه جانبه باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران توصیه‌هایی را نیز برای نیل به اهداف مورد نظر در مقوله مبارزه با فساد و گزارش‌های سازمان بازرسی مطرح کرد و گفت: بخش عمده‌ای از گزارشات سازمان بازرسی مرتبط به مفاسد اقتصادی است که لازم است در این خصوص دو مقوله کارشناسی و حسابرسی مالی اشخاص به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

القاصی همچنین توصیه کرد که گزارشات ارسالی از سازمان بازرسی جامع، کامل، مستدل و متقن باشد به گونه‌ای که از حیث دارابودن مستندات و اتقان شبیه کیفرخواست برای دادگستری را داشته باشد.

وی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواست که نماینده ویژه‌ای را برای پیگیری گزارشات ارسالی این سازمان به دادگستری استان تهران معرفی کند و گفت: به طور حتم مطالبه گری و پیگیری سازمان بازرسی از مجموعه قضایی، کاهش اطاله دادرسی را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به حساسیت مجموعه قضایی استان تهران نسبت به تضییع حقوق بیت المال، برای پیگیری موضوعات و همچنین هماهنگی بیشتر با بازرسی اعلام آمادگی و اظهار کرد: در این راستا باید کارگروه مشترکی بین سازمان بازرسی و دادگستری استان تشکیل تا نتایج مطلوب تری حاصل شود.

القاصی خواستار آسیب شناسی موضوعات در روند رسیدگی به گزارشات ارسالی و همچنین موضوعات مطرح شده سازمان بازرسی از سوی کارگروه مشترک این دو مجموعه شد. 

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در این نشست به طرح موضوعاتی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران