Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شهلی بر از رشد ٣۵ درصدی سطح زیر کشت میگو در مجتمع های پرورش میگوی جنوب استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شهلی بر، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: به منظور توسعه آبزی پروری و با توجه به ظرفیتهای شیلاتی چابهار، درسال زراعی جاری، تعداد ۵٨ مزرعه فعال در مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر با مساحت مفید ٨٧١ هکتار اقدام به ذخیره سازی پست لارو میگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این میزان سطح زیرکشت، نسبت به زمان مشابه در سال قبل بیش از ٣۵ درصد رشد داشته است که این امر نشان دهنده بهبود کمیت و کیفیت تولید در مزارع و مراکز تکثیر سیستان و بلوچستان بوده و پیش بینی می‌شود با این سطح زیرکشت، رشد ۷۰ درصدی در برداشت میگو نسبت به سال گذشته را نیز پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: در سال زراعی جاری حدود ١٣٨ میلیون قطعه پست لارو میگو در مزارع مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر ذخیره سازی شد که این تعداد از دو مراکز تکثیر میگوی استان و همچنین سایر استانهای میگو پرور کشور تامین شد.

مدیرکل شیلات تصریح کرد: در راستای توسعه آبزی پروری، امسال در مجتمع در حال ساخت کشت و صنعت مکران واقع در منطقه گوردیم کنارک، در بخشی از ظرفیت آماده شده، طی دو مرحله ذخیره سازی پست لارو میگو انجام گردید که در مرحله اول با ذخیره سازی بیش از ٢ میلیون قطعه، حدود ٢۵ تن میگو برداشت شد و در نیمه تیرماه سالجاری نیز با بیش از ٧ میلیون قطعه پست لارو میگو در این مزارع ذخیره سازی شد که در مهرماه برداشت خواهد شد.

شهلی بر ادامه داد: میگوی استحصالی در مزارع پرورشی استان علاوه بر مصرف در بازار داخلی عمدتاً به کشورهای همسایه (روسیه و حوزه خلیج فارس)، چین و... نیز صادر می شود.

وی گفت: فصل برداشت میگوی پرورشی در سطح استان از اوایل تیرماه شروع شده و تا پایان مهر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پست لارو میگو پرورش میگوی ذخیره سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان

ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

 کوهکن افزود: پارسال ۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است و هزینه سالانه ذخیره آن ۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اوتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.

وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد