Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@03:19:43 GMT

نه بدتر از قبل، نه بهتر از قبل!

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۵۳۴۹

نه بدتر از قبل، نه بهتر از قبل!

به گزارش قدس آنلاین، کاروان ایران با ۱۳۳ مدال و با قرار گرفتن در رده سوم جدول رده‌بندی بازی‌های کشورهای اسلامی به کار خود در این رقابت‌ها که به میزبانی قونیه برگزار شد، پایان داد.

۳۹ مدال طلا، ۴۴ نقره و ۵۰ برنز، سوغات کاروان ۲۵۷ نفره ایران بین ۵۲ کشور حاضر در پنجمین دوره این مسابقات بود و حتی ۳۵ مدال بیشتر هم رتبه ایران را در جدول رده‌بندی تغییر نداد، تا جایی که ایران در قونیه هم مثل باکو پشت سر ترکیه و ازبکستان ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاروان کشورمان در ۱۶ رشته اصلی و ۳ رشته پارا بعد از ترکیه، آذربایجان و ازبکستان، چهارمین کاروان این بازی‌ها به لحاظ تعداد ورزشکار بود.

ایران در ۱۶ رشته دوچرخه سواری با یک طلا و یک برنز، تیر و کمان یک طلا، ۲نقره و یک برنز، تنیس روی میز ۳ طلا، ۲ نقره، کاراته ۵ نقره و ۳ برنز، کشتی ۸ طلا، ۳ نقره و ۵ برنز، تکواندو ۵ طلا، ۴ نقره، ۴ برنز، شمشیربازی یک طلا، ۳ نقره و ۲ برنز، جودو یک برنز، والیبال یک طلا، یک نقره، هندبال یک برنز، بسکتبال ۳در۳ با یک برنز، شنا یک برنز، دوومیدانی یک نقره، یک برنز، ژیمناستیک ۲ برنز، وزنه‌برداری ۹ طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز گرفت و تیراندازی اهداف پروازی هم دست خالی به ایران برگشت.

البته ورزشکاران پاراشنا ۵طلا، ۶نقره، ۴برنز، پارا تیروکمان ۵طلا، ۵نقره، ۳برنز، پاراتنیس روی میز ۴نقره، ۷برنز به دست آوردند. نتیجه‌ای که سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، آن را عالی می‌داند: «ارزیابی‌ام ازنتیجه‌ کاروان در این دوره بازی‌ها خیلی خوب است. باید این نتیجه را با بقیه کشورها تطبیق بدهیم. وقتی که ما سوم می‌شویم، باید وضعیت کشورها را هم ببینید.

ازبکستان در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری زیادی کرده است. این کشور تصمیم گرفته روی ورزش به عنوان یک قدرت نرم سرمایه‌گذاری سنگینی داشته باشد و ورزش را در حد صنعت و حوزه اقتصاد در اولویت قرار بدهد. ۲۵ کشور بدون مدال طلا هستند. ما وقتی از مدال‌های ایران یعنی ۱۳۳ مدال صحبت می‌کنیم، انصافاً عملکرد خیلی خوب بوده و در حد عالی نتیجه گرفته‌ایم و جزو سه قدرت بزرگ جهان اسلام هستیم.»

با اینکه تکرار سومی دوره قبل از نظر صالحی امیری، راضی کننده است؛ اما به نظر می‌رسد تکیه به مدال بازی‌هایی که اهمیت زیادی ندارد و شاید بهتر باشد به چشم بازی‌های تدارکاتی به آن نگاه کرد، تنها فرصت خوبی برای محک و بالا بردن انگیزه ورزشکاران است. هرچند همین محک کوچک هم زنگ خطر را برای بعضی رشته‌ها به صدا درآورد. رشته‌هایی که کاروان ایران در بازی‌های آسیایی روی مدال آنها حساب باز کرده، نتیجه ضعیفی گرفتند.

دبل مدال طلای ترکیه

بازی‌های کشورهای اسلامی برای ترکیه از دوره قبل خیلی جدی شد. این کشور در اولین دوره با یک طلا رده ۱۵ جدول رده‌بندی را گرفت و دوره سوم بازی‌ها با ۲۳ مدال طلا پنجم شد و چهارمین دوره با ۷۱ مدال طلا به پله دوم جدول رسید و این دوره هم که میزبان بود، ۱۴۵ مدال طلا گرفت. یعنی دبل طلایی. پیشرفتی ملموس که بد نیست ورزش ایران هم به آن توجه کند.

برخلاف ترکیه که در قونیه ۷۴ مدال طلا روی طلاهایش گذاشته، ایران در این دوره سر جمع ۳۹ مدال بیشتر از دوره قبل گرفته، یعنی مدال‌های طلای ایران هیچ تغییری با دوره قبل نداشته و مدال‌های نقره و برنز به ترتیب ۱۸ و ۱۷ مدال بیشتر شده است.

قوی‌ترین تیم‌های ایرانی

وزنه‌برداری با ۹ طلا، ۶ نقره و ۱۲ برنز بیش‌ترین مدال کاروان ایران را گرفت. بعضی رشته‌ها مثل والیبال، تکواندو و تنیس روی میزهمان نتایج دوره قبل را تکرار کردند. والیبال مردان مثل دوره قبل دوباره قهرمان شد و تیم زنان هم اولین تجربه حضور در این بازی‌ها را با طلسم شکنی و مدال نقره تمام کرد. شمشیربازی سابر هم با شکست میزبان و تصاحب طلای تیمی، انتقام رقابت‌های انفرادی را از ترکیه گرفت. اعظم بختی شمشیرباز اپه هم در این دوره با مدال برنز انفرادی زنان، تاریخ ساز شد.

سه روز آخر؛ شلوغ‌ترین روز ایرانی ها

سه روز آخر بازی‌های کشورهای اسلامی شلوغ‌ترین و پرهیجان‌ترین روزها برای ورزش ایران در این رقابت‌ها بود. سه روزی که وزنه برداری، شمشیربازی، کاراته و تیراندازی با کمان به رقابت پرداختند. کاتای تیمی کاراته زنان، فاطمه صادقی و مبینا حیدری پنجشنبه نقره گرفتند و کاتای مردان و لیلا برجعلی هم برنزی شدند. گیسا بایبوردی کماندار ملی پوش کامپوند هم طلایی شد، او در فینال کامپوند در رقابت با کماندار ترکیه‌ای با نتیجه ۱۴۶-۱۴۲ برد و طلایی شد.

محمدصالح پالیزبان هم در فینال مردان کامپوند با باخت مقابل کماندار مالزی، با نتیجه ۱۴۸-۱۳۷ به مدال نقره رسید. تیم ملی شمشیربازی سابر هم بعداز باخت کاپیتان علی پاکدامن در فینال انفرادی به ایلدریم ترکیه‌ای و تصاحب مدال نقره، در فینال تیمی حسابی از خجالت تیم میزبان جلوی چشم وزیر ورزش ترکیه درآمد، تا جایی که او وقتی دید تیمش عقب افتاده سالن را با ناراحتی ترک کرد. ملی پوشان سابر با شکست ترکیه روی سکوی قهرمانی ایستادند تا فصل مسابقات بین‌المللی را با طلا تمام کنند.

نماز شکر شمشیرباز تاریخ ساز پس‌از کسب مدال

اعظم بختی شمشیرباز تاریخ ساز اسلحه اپه، برنز انفرادی‌اش تنها مدالش در قونیه نبود. او در قسمت تیمی هم به فینال رسید و با باخت مقابل ترکیه به مدال نقره رسید. اما نمازشکر او بعداز مدال برنز تیمی، خاطره‌ای است که هیچ وقت از ذهن حاضران در سالن پاک نمی‌شود.

ضعیف‌ترین تیم‌ها

به جرأت می‌توان گفت تیم ملی کاراته، دوومیدانی و جودو ضعیف‌ترین نتایج کاروان ایران را در بازی‌های کشورهای اسلامی گرفتند. دوومیدانی که حاشیه‌های زیادی را از لحظه پرواز تیمش، در این دوره رقم زد با ۱۶ ورزشکار تنها ۲ مدال نقره و برنز گرفت. کاراته هم بدون مدال بازی‌ها را تمام کرد و سهمش از مدال‌ها ۸ نقره و برنز بود. تا حدی که شهرام هروی سرمربی تیم ملی هم با شرمندگی از نتیجه شاگردانش می‌گوید: «کاراته همیشه عصای دست کاروان ایران بوده اما حالا باید نقاط ضعف را جبران کنیم. باید در کاراته وان‌ها که جنبه تدارکاتی دارد حضور داشته باشیم. از امروز تا بازی‌های آسیایی یک‌سال وقت است، امیدوارم کمیته و وزارت حمایت کنند تا آنجا شرمنده مردم نشویم. از این نتیجه عذرخواهی می‌کنم. کاراته همیشه خوب بوده و این بار نتوانستیم نتیجه مورد نظر را بگیریم.»

تیم ملی جودو زنان و مردان هم بعداز تعلیق ۲ ساله با مجوز فدراسیون جهانی در بازی‌های کشورهای اسلامی حاضر شد؛ اما نتیجه مبارزه تیم ۱۴ نفره، تنها مدال برنز تیمی مردان بود وبس. البته این رقابت‌ها یک مصدوم هم روی دست فدراسیون گذاشت. محدثه حسینی جودوکار دختر ایرانی ساعد دست چپش در مبارزه شکست و راهی بیمارستان شد. او بعداز اقدامات اولیه مرخص شد و جراحی دستش هم به تهران موکول شد.

منبع: ایران

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازیهای کشورهای اسلامی عملکرد ایران در بازی های کشورهای اسلامی بازی های کشورهای اسلامی کاروان ایران مدال نقره مدال طلا دوره قبل رقابت ها یک برنز تیم ملی مدال ها بازی ها ۲ برنز یک طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام جهانی پاراتیراندازی| تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره در رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی دست یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان؛ در روز دوم رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی در کره جنوبی، تیم تپانچه بادی مختلط کشورمان با ترکیب محمدرضا میرشفیعی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی با ایستادن در جایگاه نخست راهی مرحله فینال شد و در این مرحله به مقام دوم دست یافت و به مدال نقره رسید.

کوهپایه‌زاده رئیس کمیته پزشکی کمیته پارالمپیک آسیا شد

پیش از این رقیه شجاعی در ماده تفنگ بادی ایستاده در جایگاه هشتم قرار گرفت.

این مسابقات با حضور 125 ورزشکار ( 71 مرد و 54 زن) از 27 کشور جهان به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ مدال برنز؛ دستاورد ساواته ایران در بلغارستان
  • جام جهانی پاراتیراندازی| ۳ طلا، نقره و برنز برای ایران
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور
  • تیم تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
  • تیم تپانچه بادی ایران به مدال نقره رسید
  • جام جهانی پاراتیراندازی| تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد