Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@15:01:03 GMT

تیشه به ریشه درختان بلندقامت اکالیپتوس در گچساران

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۷۰۱۲

تیشه به ریشه درختان بلندقامت اکالیپتوس در گچساران

این روزها تصاویری درخصوص قطع درختان اکالیپتوس در جاده گچساران - بهبهان در فضای مجازی دست به دست می‌شود و سبب اعتراض و گلایه شهروندان و تشکل‌های زیست محیطی شده است.

به گزارش مشرق، یعقوب عوض زاده رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران گفت: درخت‌های اکالیپتوس حاشیه جاده گچساران به بهبهان در قالب طرح سراسری کمربند سبز از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران برای زیبا سازی حاشیه جاده کاشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به قرار گرفتن این محور در نزدیکی محدوده شهر دوگنبدان اشاره کرد و افزود: هدف از کاشت این درختان زیبایی جاده و همچنین جلوگیری از تجاوز به حریم راه بوده است.

عوض زاده می‌گوید: به منظور حفظ ایمنی، تردد آسان و جلوگیری از به خطر افتادن جان هموطنان هنگام وقوع حوادث طبیعی از جمله؛ طوفان و بارش سیل آسا، هرس درختان اکالیپتوس در ارتفاع ۳ تا ۴ متری از سطح زمین در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گچساران با بیان اینکه بیشتر این درختان بر اثر توفان شکسته و خرد شده بودند، ادامه داد: این اداره در ابتدا شاخه‌های آن‌ها جمع آوری کرد و سپس نسبت به هرس آن‌ها اقدام کرد.

به گفته عوض زاده؛ با توجه به ماهیت رشد درخت اکالیپتوس، در ۳ ماه آینده شاهد جوانه زده و زیبایی دوچندان آن‌ها خواهیم بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت قطع درختان درخت اکالیپتوس گچساران اخبار حوادث حوادث خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت

علیرضا اسدی گفت: طی سال ۱۴۰۱ در مجموع پنج میلیون و ۲۶۶ هزار تن کالا و بار در قم جابه‌جاشده بود.

 معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه جابه‌جایی این میزان تناژ کالا در سال ۱۴۰۲ در قالب ۵۲۴ هزار بارنامه صادر شده انجام شده‌است، اضافه کرد: تعداد بارنامه‌ها نیز در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (۴۶۱ هزار بارنامه) ۱۴ درصد رشد داشته است.

اسدی عنوان کرد: ۴۲ شرکت حمل‌ونقل کالا، ۳ هزار و ۸۷۳ دستگاه ناوگان باری، ۲ هزار و ۸۷ دستگاه وانت‌بار و درمجموع چهار هزار و ۹۲۹ نفر راننده در بخش حمل‌ونقل کالا استان قم به فعالیت مشغول هستند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم تصریح کرد: فراورده‌های دامی، سیمان، آهن‌آلات و کود به ترتیب بیشترین فراوانی کالای حمل شده طی سال ۱۴۰۲ از این استان را به خود اختصاص داده‌است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم یادآورشد: با توجه‌به بررسی‌های به‌عمل‌آمده و هدف‌گذاری‌های لحاظ شده، پیش‌بینی می‌شود شاهد جابه‌جایی بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا طی امسال  در استان قم باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • ۴۰ درصد تاغزار‌های استان سمنان دچار آفت است
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم