Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عاقل بیک جباراف» نخست وزیر قرقیزستان امروز با «دو دیون» سفیر چین در بیشکک دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه با تمرکز ویژه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و لجستیک گفت و گو کردند.

 سفیر چین ضمن ابلاغ پیام «لی کچیانگ» ، نخست وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین در خصوص احداث خط آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان، توضیحاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد راه آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان یک پروژه مهم منطقه‌ای است که برای ارتقای توسعه اقتصادی و بهبود رفاه مردم سه کشور اهمیت راهبردی دارد.

طرف چینی با خرسندی تاکید کرد که به لطف تلاش‌های مشترک سه طرف، توسعه مطالعات امکان سنجی پروژه ساخت راه آهن با موفقیت آغاز شده و آمادگی خود را برای همکاری با طرف‌های قرقیزستانی و ازبکستانی برای پیشبرد این پروژه اعلام کرد.

به نوبه خود، جباراف با تشکر از «لی کچیانگ»، نخست وزیر چین، بر اهمیت اولویت اجرای پروژه ساخت راه آهن برای جمهوری قرقیزستان تاکید کرد.

وی گفت: تغییر قابل توجهی در اجرای پروژه ساخت راه آهن چین- قرقیزستان-ازبکستان وجود دارد. امیدواریم به زودی فاز فعال این پروژه آغاز شود.

دو دیون در این دیدار اعلام کرد که طرف چینی تصمیم گرفته است ساعات کاری پست‌های بازرسی در مرز دولتی قرقیزستان و چین را از آگوست تا 31 اکتبر 2022 به مدت دو ساعت افزایش دهد. علاوه بر این، طرف چینی آمادگی خود را برای افزایش تعداد پروازهای بین دو کشور اعلام کرد.

قرار است تعداد پروازهای بین قرقیزستان و چین تا سه بار در هفته افزایش یابد.

سفیر چین همچنین خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود در اکتبر سال جاری چشم پزشکان برجسته چینی وارد قرقیزستان شوند که آماده انجام 550 عمل جراحی آب مروارید چشم به طور رایگان برای شهروندان نیازمند قرقیزی هستند.

طرف قرقیزستان بر اهمیت چین به عنوان شریک تجاری و اقتصادی اصلی تاکید و آمادگی این کشور را برای کار مثمر ثمر در همه زمینه‌های اولویت‌دار همکاری اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان عمل جراحی آب مروارید پزشکان چینی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • اعلام ترکیب تیم ملی دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان
  • عمده شکایات مردمی از این پزشکان؛ علت چیست؟
  • بیشتر شکایات مردم از پزشکان زیبایی است
  • عمده شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول
  • قرقیزستان حریف افغانستان برای کسب سهمیه جام جهانی شد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی