Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: اطلاع از آنچه در لایه‌های غیر رسمی کشورهای عربی می‌گذرد برای مخاطب همواره جذاب و مفید بوده است. رصد شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر می‌تواند حقایقی واقعی از جهان عرب را برای مخاطب ایرانی بازگو کند. در خبرگزاری مهر سعی می‌شود مسائلی که مردم در کشورهای عربی در شبکه‌های اجتماعی به آن می‌پردازند بررسی و منتشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی هفته گذشته در چندین کشور عربی هشتگ شهید قاسم سلیمانی ترند شده بود.

یک کاربر عرب با انتشار تصویر شهید سلیمانی خطاب به وی نوشته: پدرم نیستی اما با رفتنت احساس کردم یتیم شدم.

حیدر علی از لبنان نوشته: مؤمن برای به شهادت رسیدن برگزیده می‌شود.

قاسم بیضون نیز با هشتگ قاسم سلیمانی نوشته: با خوشحالی ما خوشحال می‌شد و با ناراحتی ما غمگین می‌شد، وی با ما احساس می‌کرد، من آماده‌ام تا جانم را فدایش کنم.

حنان عبید کاربر لبنانی نیز با انتشار عکسی نوشته: این اسلحه حاج قاسم سلیمانی است که در سوریه و جنوب (لبنان) و جنگ (۳۳ روزه) تموز آن را حمل کرد.

این کاربر در ادامه می‌گوید: حزب الله در نمایشگاه اختصاصی حاج قاسم سلیمانی شهید قدس این اسلحه را به نمایش گذاشته است. همه وسایلی که در تصویر می‌بینید را شهید سلیمانی با دست قطع شده‌اش آنها را لمس کرده است.

منار نیز تصویر شهیدان سردار قاسم سلیمانی، عماد مغنیه و ابومهدی المهندس را به اشتراک گذاشته و نوشته: این تصویر معانی بسیاری دارد و قلب را به درد می‌آورد.

یک کاربر عراقی نیز با انتشار عکس نوشته‌ای از شهید سلیمانی همراه با سخنی از سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان که بیانگر اهمیت عراق و مقدسات برای شهید سلیمانی است، نوشته: ای مردم عراق مهمان شما در منزلتان شهید شد.

این کاربر در ادامه خطاب به مردم عراق می‌نویسد: ای مرد عراق اگر همه هستی و وجودشما با این جمله (بالا) به لرزه درنیامد به غیرت و مردانگی و عزتت شک کن.

این کاربر نیز نوشته: حاج قاسم سلیمانی همان کتابی است که نمی‌توان آن را از نامش شناخت، زیرا میان هر دو سطر آن اسطوره‌ای دیگر پنهان است.

به مناسبت سال روز جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی در ۱۴ آگوست ۲۰۰۶، علاوه بر هشتگ شهید سلیمانی هشتگ هایی مانند نصر من الله و عماد مغنیه و حزب الله و سیدحسن نصرالله ترند شده‌اند.

یک کاربر نوشته: ۱۴ آگوست ۲۰۰۶ حزب الله "اسرائیل" را شکست داد.

یک کاربر یمنی نیز نوشته: پس از جنگ ۲۰۰۶ محور مقاومت بسیار پیشرفت کرد و "اسرائیل" دچار بحرانی استراتژیک به نام وحشت از رو به رو شدن با حزب الله شد.

یک کاربر لبنانی نیز با انتشار تصویری از جمعیت پرشوری که پرچم‌های حزب الله را بالا گرفته‌اند نوشته: ملت تو آماده است.

یک کاربر عرب دیگری با انتشار تصویری که در آن سیدحسن نصرالله و شهیدان سردار قاسم سلیمانی و عماد مغنیه حضور دارند نوشته: شما عزت و افتخار و پیروزی ما هستید.

چند روزی است که هشتگ ایران در توئیتر جهان عرب نیز ترند شده است.

جمال ریان مجری معروف الجزیره با انتشار تصویر حضور سفیر امارات در سرزمین‌های اشغالی و نزد یک یهودی و "تبرک گرفتن از او" نوشته: عادی سازی روابط با "اسرائیل" باعث ضعف و ذلت عرب‌ها و مسلمانان می‌شود، و صلح با ایران باعث قدرت گرفتن عرب‌ها و اسلام و مسلمانان می‌شود.

در عراق هشتگ شیخ المجاهدین ترند شده است.

یک کاربر تصویر هادی العامری رهبر حزب بدر و دبیر کل حشد شعبی عراق نوشته: عامری مرد سخت کوش و شکیبا.

از آغاز هفته هشتگ فلسطین نیز در جهان عرب ترند شده بود.

یک کاربر از عربستان سعودی نوشته: عشق به فلسطین یک وظیفه دینی، ملی و اخلاقی است.

یک کاربر دیگر با انتشار یک نقاشی که نشان می‌دهد مادر فلسطینی یک بار فرزندش را در شکم خود و یک بار جسد او را بر شانه‌هایش حمل می‌کند، نوشته: مادر، در فلسطین، دو بار فرزندش را حمل می‌کند.

یک کاربر دیگر نیز نوشته: فلسطین شکست نخواهد خورد، زیرا مردمان آزادی وجود دارند که با خود عهد بسته‌اند یا آزاد و آزاده باشند یا شهید شوند و برای کرامت امت می‌جنگند.

کد خبر 5565995

منبع: مهر

کلیدواژه: سرزمین های اشغالی قاسم سلیمانی شهید سلیمانی عماد مغنیه ایران حز ب الله هادی العامری حزب الله لبنان سید حسن نصرالله توییتر رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین اوکراین عراق سوریه جنگ اوکراین ترکیه ایران تایوان عربستان سعودی برجام افغانستان انتشار تصویر قاسم سلیمانی شهید سلیمانی ترند شده یک کاربر حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، "محمد شجاعان " ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و معلم اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم افزود: معلمان شمع وجود خویش را برای روشنایی راه ما و آیندگان ما ارزانی داشتند و این روحیه ایثار در کمک به نیازمندان نیز متجلی است و امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که بین فرهنگیان وجود دارد، برنامه‌های در دست اجرا و همچنین کمک و تعامل ادارات آموزش و پرورش در سطح استان این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد در طرح استان از حمایت ۲۸ هزار حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

شجاعان افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد و همچنین مراکز نیکوکاری سطح استان نسبت به تقبل فرزند یتیم و محسنین با شرایط مورد نظر خویش اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • مخالفت شدید هواداران میلان با لوپتگی؛ هشتگ اعتراضی ترند شد، کوروا سود هشدار داد
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • بهترین لحظه تاریخ معلمی مجتبی شکوری (فیلم)
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر