Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@10:59:49 GMT

گردشگری جزو مهم‌ترین صنایع مولد است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۸۰۶۱

گردشگری جزو مهم‌ترین صنایع مولد است

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: گردشگری یکی از مصادیق شعار سال بوده و از مهم‌ترین صنایع مولد و از عوامل مهم تولید ثروت خواهد بود.

یوسف مغروری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار کرد: گردشگری یکی از مصادیق شعار سال بوده و از مهم‌ترین صنایع مولد و از عوامل مهم تولید ثروت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله) در خصوص ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالی در سال ۱۳۹۱، ادامه داد: بسیاری از تأکیدها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این بخش در خراسان شمالی، جامه عمل پوشانده نشده است.

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها گفت: نابسامانی و توجه نکردن به نیاز ۲۶ هزار بافنده و نبود زنجیره تولید در این استان از مشکلات حوزه صنایع دستی در استان خراسان شمالی است، همچنین نبود برنامه در خصوص آزادسازی و تملک اراضی مناطق باستانی و گردشگری مانند عمارت مفخم، امامزاده سید عباس، ارگ بلقیس، تپه نادری و همچنین ضعف زیرساخت‌ها و راه دسترسی از دیگر مشکلات گردشگری در این استان است.

وی گفت: از حضور نداشتن وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان خراسان شمالی گلایه دارم، زیرا این موضوع از مطالبات و دغدغه‌های شهروندان است.

کد خبر 597990

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای عالی استانها خراسان شمالی گردشگری صنایع دستی عزت الله ضرغامی ثروت آفرینی جاذبه های گردشگری مقام معظم رهبری نمایشگاه صنایع دستی رضایت شهروندان مطالبات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران