Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، هنرمند افغان که در زمینه‌های گرافیک، عکاسی و هنرهای تجسمی فعالیت می‌کند از جمله شهروندان افغان است که به خاطر شرایط موجود در کشورش به اروپا مهاجرت کرده و حالا از تحقیرشدن‌هایی می‌گوید که در فرانسه با آن مواجه است.

او که این روزها در شهر پاریس، پایتخت فرانسه زندگی می‌کند به خبرگزاری فرانسه گفت: «به عنوان یک پناهنده بارها تحقیر شدم، چرا که با سیستمی سر و کار داریم که خیلی مهربان نیست و از پناهندگان حمایت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها واقعا اهمیتی نمی‌دهند که شما هنرمند هستید یا خیر. اینکه شما مهندس هستید، یا اینکه در کشور خودتان چه دستاوردی داشته‌اید.»

هوشنگ ابتهاج طرفدار کدام تیم فوتبال بود؟ | «سایه» تماشای فروشگاه‌های ابزار فروشی به کتابفروشی ترجیح می‌داد! هجوم کاغذخواران به موزه‌ هنرهای معاصر

او همچنین در توصیف ماه‌های نخست حضورش در پاریس اظهار کرد: «ماه‌های اول هنوز امید داشتم. فکر کنم هنوز خیلی ساده‌لوح بودم که فکر می‌کردم دنیا قرار است کاری [برای مردم افغانستان] انجام دهد. که فکر می‌کردم آنها می‌خواهند مردم را نجات دهند، یا آنها را از وضعیتی که در آن گیر کرده بودند بیرون بیاورند. اما علم به این که تقریبا یک سال گذشته و هیچ چیز تغییر نکرده است و تازه همه چیز برای مردم افغانستان روز به روز بدتر شده، این مساله دل من را می‌شکند و من را عمیقا ناراحت می‌کند.»

او همچنین درباره فرآیند ترک افغانستان و آغاز زندگی در فرانسه اینطور توضیح داد: «برای من که مجبور شدم افغانستان را ترک کنم و اینجا باشم، دوره گذار بسیار دشواری است. نه فقط برای خودم که بتوانم هنری خلق کرده و زندگی جدیدی را پایه‌گذاری کنم، بلکه به عنوان یک هنرمند، پیشبرد کار من در اینجا سخت است. چرا که همیشه زنان افغان موضوع کار من بوده‌اند. مسائل افغانستان موضوع کار من بوده‌اند.

حالا من این دوره گذار را پشت سر می‌گذارم و سعی می‌کنم بفهمم که چگونه این کار را انجام بدهم. چرا که اینجا دیگر افغانستان نیست و مجبورم خودم را با این فرهنگ جدید وفق دهم.»

کد خبر 699186 منبع: فارس برچسب‌ها هنرهای تجسمی عکس - عکاس هنر مهاجرت فرانسه افغانستان گرافیک و گرافیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هنرهای تجسمی عکس عکاس هنر مهاجرت فرانسه افغانستان گرافیک و گرافیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید هنوز قطعی نشده، اما در اسپانیا و فرانسه تقریباً‌ مطمئن هستند که این اتفاق در پایان فصل جاری رخ خواهد داد. رئال پیش از این اعلام کرده به بازیکنانش اجازه شرکت در المپیک پاریس را نخواهد داد و این تصمیم بزرگ، بازخوردی منفی در فرانسه داشت.

طبق ضوابط فیفا، تیم‌های باشگاهی صرفاً برای رویدادهای فوتبال در رده بزرگسالان موظف هستند که بازیکنان ملی‌پوش خود را آزاد بگذارند که در سال 2024، این رویدادها شامل یورو 2024 و کوپا آمه‌ریکا می‌شود. حضور امباپه در تیم ملی فرانسه برای همراهی خروس‌ها در یورو 2024 قطعی است اما فرانسوی‌ها امیدوارند ستاره فعلی پاری‌سن‌ژرمن آنها را در المپیک خانگی نیز همراهی کند که گویا چنین چیزی در سیاست‌های باشگاه رئال مادرید تعریف نشده است.

ویلفرد امباپه، پدر کیلیان، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال بالای غیبت پسرش در المپیک به رادیو فرانسه گفت: «نمی‌دانم چه خواهد شد، چون ما در این مورد تصمیم گیرنده اصلی نیستیم. به عقیده من توجهات باید روی خود المپیک باشد که در پاریس برگزار می‌شود نه اینکه کیلیان نیز در آن حاضر خواهد بود یا خیر.»

با این اوصاف به نظر می‌رسد خانواده امباپه نیز تسلیم تصمیم رئال شده‌اند و کیلیان قید المپیک را زده است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت حجاب در المپیک پاریس برای زنان فرانسه!
  • چراغ سبز پدر امباپه به تصمیم جنجالی رئال
  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • از اینجا رانده و از آنجا مانده