Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: در صورت افزایش سرمایه ده‌هزار میلیارد ریالی، سی‌هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید بانک برای تعاونگران اختصاص می‌یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،محمد شیخ حسینی، سرپرست بانک توسعه تعاون  گفت:  افزایش سرمایه بانک در راستای ارائه خدمات به تعاونی‌ها پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شیخ حسینی افزود: بانک توسعه تعاون ضمن التزام به تحقق سهم 70درصدی تعاونگران در سبد تسهیلات بانک، از هرگونه افزایش سرمایه و نیز فرصت عاملیت طرح‌های ملی برای تامین مالی بخش تعاون بهره می‌برد.

وی تصریح نمود: مطابق بند (د) تبصره 18قانون بودجه سرمایه بانک به میزان ده‌هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت که به دنبال آن سی‌هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بهسازی، نوسازی تعاونی‌ها، ایجاد و حفظ اشتغال و کارآفرینی در بخش تعاون اختصاص خواهد یافت.

شیخ حسینی تاکید کرد: مطابق جزء بند(الف) تبصره 18قانون بودجه 350هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نظر گرفته شده است که تلاش می‌شود بودجه مناسبی از این محل به بانک توسعه تعاون اختصاص یابد.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: بانک حضور فعالی در عاملیت طرح‌های ملی داشته است و از این پس، با رایزنی‌ها و مذاکرات شرایطی به وجود خواهد آمد تا بانک توسعه تعاون سهم بیشتر عاملیت پرداخت تسهیلات در طرح‌های ملی را به نفع تعاونگران و شرکت‌های تعاونی بر عهده گیرد.

شیخ حسینی گفت: پرداخت تسهیلات خرد و عمومی به صورت برخط و غیرحضوری به زودی اجرایی خواهد شد و پرداخت تسهیلات تبصره 18قانون بودجه و همچنین تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری از محل بازپرداخت‌ها در حال اجرا است.
وی با تبیین وضعیت شبکه بانکی گفت: بانک‌ها در اقتصاد ایران عهده‌دار سهم بیش از 80درصدی در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد هستند.

سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: از نگاه تخصصی و متعارف علمی، بانک‌ها در بازار پول عهده‌دار اعطای تسهیلات کوتاه‌مدت‌تر و ارکان بازار سرمایه عهده‌دار تامین مالی بلندتر هستند، و با توجه به نقش بیشتر بانک‌ها، سهم بالایی از تامین مالی بلندمدت نیز بر عهده بانک‌ها بوده است.

شیخ حسینی گفت: میانگین چهار ماه ماندگاری سپرده‌ها و میانگین 18ماه طول بازپرداخت تسهیلات موجب عدم انطباق سررسیدها در این دو بخش می‌شود که این مساله یکی از علل اصلی مشکل نقدینگی بانک‌ها است.

وی افزود: بانک‌ها برای جبران کمبود نقدینگی با راهکارهای پرهزینه‌ای مواجه هستند که موجب ناترازی در جریان سود و زیان بانک‌ها نیز می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرپرست بانک توسعه تعاون هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه سرمایه بانک تامین مالی شیخ حسینی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد ویس‌کرمی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته کار و کارگر گفت: تعاونی‌های زنان تعاونی‌های هستند که حداقل ۷۰ درصد اعضا آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: تعداد ۷ هزار و ۱۰ تعاونی زنان با عضویت بیش از ۶۶ نفر بالغ بر ۹۲ هزار فرصت شغلی در کشور فعال هستند.

وی تصریح کرد: ۴۵ درصد از تعاونی‌های زنان در گرایش‌های فرش دستباف، صنعت و صنایع دستی، ۱۸ درصد در گرایش کشاورزی، ۲۳ درصد در رشته خدمات و ۱۴ درصد در سایر گرایش‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: تعاونی‌های زنان بیشتر در حوزه صنایع دستی، فرش دستباف، صنایع غذایی، صنایع بسته‌بندی و کشاورزی فعالیت دارند.

ویس کرمی تأکید کرد: در حوزه‌های گردشگری نیز ظرفیت‌های کسب و کار و اشتغال خوبی برای بانوان در بخش تعاونی کشور وجود دارد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۲۲۳ شرکت تعاونی زنان با ۱۲ هزار و ۱۹۶ عضو و ۱۸ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی تشکیل شده است که از رشد بیش از ۲۲ درصدی نسبت به مدت دوره مشابه قبل برخوردار است.

وی با تاکید بر تقویت تعاونی های زنان در سال جاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز همکاری مطلوبی با تعاونی ها دارند و حمایت از تعاونی‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و امنیت شغلی خواهد شد.

کد خبر 6092499

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه