Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@18:42:42 GMT

راه درست در جنگ نرم، تبیین و اقناع‌سازی است

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۹۲۰۴

راه درست در جنگ نرم، تبیین و اقناع‌سازی است

مهدی جمشیدی گفت: کودکان و نوجوانان مظلوم ترین قربانیان رهاشدگی فضای مجازی هستند، زیرا بدون دانش در معرض این فضا قرار گرفته و با حربه های رسانه ای دشمن اسیر شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی جمشیدی، فعال رسانه در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: مسئله ما فضای مجازی بیگانه و نه خود فضای مجازی است، البته دغدغه استقلال ملی فقط یکی از دلایل ماست و چندین دلیل دیگر نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسئله ما فضای مجازی رها شده و نه فضای مجازی آزاد است، پس ما به سوی اختناق و انسداد حرکت نمی کنیم.   جمشیدی افزود: کشورهای دیگر نیز به سمت ساماندهی فضای مجازی حرکت کرده اند و ما منحصر به فرد نیستیم. این انتخاب، ایدئولوژیک نیست بلکه عقل وطنی و هویتی به آن حکم می کند.   این کارشناس تصریح کرد: کودکان و نوجوانان مظلوم ترین قربانیان رهاشدگی فضای مجازی هستند، زیرا بدون دانش در معرض این فضا قرار گرفته اند و با حربه های رسانه ای دشمن اسیر شده اند.   وی با بیان اینکه باید به دنبال مهاجرت داوطلبانه و خودجوش مردم به رسانه های اجتماعی ایرانی بود، گفت: باید از سرزمین بیگانه، کوچ کنیم تا بیش از این، نان حضور ما را نخورند. همین که آنجا نباشیم، قافیه را خواهند باخت.   جمشیدی ادامه داد: روایت های رسانه های غیر انقلابی برآیند نظر مردم نیست و عموم مردم با آنها همسو و هم داستان نیستند. آنها مردم دلخواه خویش را ساخته اند.   این کارشناس بیان کرد: باید در مواجه با مخاطب خاکستری، به جای تاکید بر امر ولی فقیه نسبت به فضای مجازی، دلایل ولی فقیه را روشن سازیم تا کج روایت های رسانه ای، از طریق منطق استدلال، در هم شکسته شوند.   وی افزود: در امور اجتماعی نباید به سبک توضیح المسائلی سخن گفت و حکم کرد و گذشت؛ چون جریان غیر انقلابی با شبه استدلال، جامعه را می فریبد و یارگیری می کند.   جمشیدی گفت: ما نیز باید مسائل را به همراه دلایل عرضه کنیم تا اقناع تحقق بپذیرد. کثرت روایت ها، جامعه ما را از جامعه حُکمی به جامعه حِکمی تغییر داده است.   این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: نباید از دلایل عقب نشینی مجلس غفلت کرد، این که آنان، مغلوب روایت پردازی های دروغین بیرونی و تعرض منافع درونی شده اند، خودِ تعبیر تعارض منافع، کنایه بسیار سنگین و جدی ای است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم

خبرگزاری مهر نوشت: سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کل کشور در اجتماع مردم قم در مواجهه با شعارهایی در حمایت از نیروی انتظامی برای اجرای طرح حجاب و عفاف اشک ریخت. این ویدئو پربازدید شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست