Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:25:06 GMT

کشف يک شيء تاريخي

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۱۰۹۹

خبرگزاری آریا-رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گچساران از کشف یک کوزه سفال بزرگ در خانه شهروند روستای چهار بیشه این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رحیم خردمند گفت: این شیء تاریخی با ارتفاع 80 سانتی‌متر و قطر 50 سانتی‌متر هنگام حفاری برای فاضلاب کشف شد و این ظرف سفالی یادگار به جامانده از دوره اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خردمند افزود: پس از مشاهده شی‌ء تاریخی کارشناسان با دقت ظرف سفالی را از گل‌ولای جدا و آن را به موزه اشیای تاریخی یاسوج انتقال دادند.
شهرستان گچساران 137 اثر تاریخی به ثبت رسیده در فهرست آثار ملی دارد که از این تعداد 70 اثر مربوط به دوره اسلامی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش

فرمانده ارتش ایران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، صبح امروز _ پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد وارد شهر گچساران شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح، فرمانده انتظامی استان، فرمانده تیپ فتح ۴۸، منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دادستان گچساران در فرودگاه گچساران از فرمانده کل ارتش استقبال کردند.

اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد اولین برنامه از دومین کنگره دو هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد است که در شهر گچساران از صبح امروز آغاز به کار کرده‌است.

کد خبر 747761

دیگر خبرها

  • پردیس تحقیقات ملی دیم گچساران ۵۰ رقم بذر جدید معرفی کرد
  • سپاهان ستاره‌اش را دوباره به خدمت گرفت!
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • اجلاسیه شهدای ارتش استان در گچساران
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • اجلاسیه ۲٠۸ شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران آغاز شد
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاسیه شهدای ارتش