Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@06:17:28 GMT

نقش فیبرنوری در تحقق رویای شهر هوشمند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۱۴۲۵

نقش فیبرنوری در تحقق رویای شهر هوشمند

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران با اشاره به اهمیت وجود فیبرنوری گفت: تحقق شهر هوشمند در گرو توسعه ایجاد بستر فیبر در شهرها است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا،  اسماعیل اعزی سرپرست این اداره کل در نخستین جلسه هماهنگی اجرای طرح FTTH توسط شرکت صبانت با اشاره به اهمیت نهضت فیبرنوری با هدف ۲۰ میلیون پورت تا سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: اتصال همه مناطق شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات از مهمترین برنامه های دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که یکی از ملزومات آن بستر پرسرعت و پایدار اینترنت محسوب می‌شود و بهترین گزینه جهت تکمیل پروژه شبکه ملی اطلاعات و ایجاد این بستر، توسعه شبکه فیبر نوری بوده و دولت برای اجرای هر چه سریعتر این پروژه ملی و برگشت سرمایه اپراتورهای مجری طرح اختصاص هشت درصدی درآمد اپراتورها را به اجرای این پروژه اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: با توجه به عبور دولت از سهم درآمدی خود در بحث توسعه فیبر نوری و بازگرداندن آن به اپراتورها جهت تسریع در اجرای این طرح و استقرار شبکه ملی اطلاعات، همکاری شهرداری ها با اپراتورها در توسعه فیبر نوری در شهرها و حذف نگاه حداکثری درآمد، تامین هزینه سرمایه گذاری و سرعت پیاده سازی این طرح از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که با توجه به تاکید استاندار برای اجرای این پروژه و رایزنی های لازم با وزارت نیرو، در تلاش هستیم مازندران از استان های پیشرو این طرح ملی باشد.
بیدآبادی مدیرعامل شرکت انتقال داده های نداگستر صبا (صبانت) در ادامه این جلسه با تاکید بر لازمه تحقق شهر هوشمند اظهار کرد: در دنیای جدید لازمه هر شهر یک مرکز فرماندهی اطلاعاتی است که با تحقق فیبر نوری و بستر پایدار اینترنت صورت می گیرد که این امر نیازمند تعامل شهرداری ها بوده و در واقع تحقق شهر هوشمند در گرو توسعه ایجاد بستر فیبر در شهرها است، در همین راستا شهرداری ها بعنوان نهاد ایجادکننده ی زیرساخت این بزرگراه اطلاعاتی در کشور با تعامل با اپراتورهای مجری طرح موجبات کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی و کوتاه تر شدن زمان اجرای این پروژه را فراهم خواهند می کند.
وی تصریح کرد: توسعه فیبر نوری علاوه بر ایجاد بستر شهر هوشمند، شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، موضوعات مهمی را در زمینه دانشگاهی و پژوهشگاه ها تسهیل می بخشد و در شرایطی که امروزه جهان در گذر از فضای مجازی به دنیای مجازی می باشد و طبیعتا نقش بسترپایدار اینترنت در توسعه دنیای مجازی بسیار پررنگ است.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طرح استان مازندران دولت الکترونیک علم و فناوری فضای مجازی توسعه شهر هوشمند فیبرنوری شبکه ملی فیبر اینترنت پر سرعت خبر استان مازندران خبر مازندران برنامه دولت اینترنت پایدار شبکه ملی اطلاعات شهر هوشمند فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مظهری، رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، گفت: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه هاست و فقط حمل دارو با ابلاغ این آیین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام میشود.
وی افزود: این آیین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز میشود.
مظهری ادامه داد: توزیع دارو بر بستر اینترنت بزودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز می شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می شود.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در پایان گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیکترین داروخانه به محل سکونت میتوانند داروی خود را سریع تر دریافت کنند .

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت