Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:28:35 GMT

بیماران سرپایی کرونایی در سمنان ۲۵ درصد بیشتر شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۱۶۱۳

بیماران سرپایی کرونایی در سمنان ۲۵ درصد بیشتر شدند

سعید کسائیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت کرونا در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان، توضیح داد: در هفته‌ای که گذشت درصد محدودی آمار بستری سرپایی و آی سی یو افزایش داشته است.

وی از افزایش شمار بیماران کرونایی ابراز نگرانی کرد و گفت: شمار بیماران سرپایی ۲۵ درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته و این در حالی است که باید با گذشت دو هفته روند توسعه بیماری کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به ضرورت واکسیناسیون و نقش آن در کنترل شیوع بیماری خاطر نشان کرد: در بهمن ماه سال گذشته به طور متوسط ۱۵ نفر در طول یک هفته بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دادند که با انجام واکسیناسیون این آمار اکنون در پیک جدید به یک نفر در هفته رسیده است.

کسائیان با تاکید بر اینکه عادی انگاری مردم منجر به طولانی شدن پیک اخیر کرونا شده است، افزود: هر پیک کرونا بین شش الی هشت هفته به طول می‌انجامد اما پیش بینی می‌شود این پیک مدت زمان بیشتری در سطح کشور ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا است، یادآور شد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پر جمعیت و رعایت فاصله اجتماعی و انجام واکسیناسیون برای کنترل روند این بیماری ضروری است.

کد خبر 5568404

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكی سمنان ویروس کرونا سمنان بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی اربعین 1401 آمار کرونا روز خبرنگار شیوع کرونا اردبیل همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد