Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@13:29:24 GMT

اعزام 5 هزار دانشجو برای خدمت رسانی به زائران اربعین

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۰۱۹

اعزام 5 هزار دانشجو برای خدمت رسانی به زائران اربعین

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب،  نشست خبری پویش در مدار حبیب صبح امروز (30 مرداد)در سازمان بسیج  دانشجویی کشور برگزار شد.

غلام زاده معاون سازندگی ‌بسیج دانشجویی در این نشست گفت: این پویش در خصوص خدمت رسانی به زائران اربعین برگزار می‌شود که در این رابطه موکب های سیار را پیش‌بینی کردیم؛ موکب ها هم ‌زائر و هم خادم هستند تا از این طریق گفتمان جهادی و خدمت رسانی را ترویج کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بر این اساس امیدواریم ۱۵۰۰ موکب امسال را به موکب های بیشتری در سال های آینده در راستای ترویج گفتمان سازی جهادی تبدیل کنیم.

محمد حسین کفعمی رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز در این ‌نشست عنوان کرد: بعد از دو سال تعطیلی راهپیمایی اربعین امسال برنامه ریزی هایی برای تسهیل حضور دانشجویان در این راهپیمایی صورت ‌گرفت که از آن ‌جمله می توان به تشکیل قرارگاه شهید علم‌الهدی با حضور وزیر علوم اشاره کرد، در همین رابطه برای عمومی ‌کردن فرهنگ ‌خدمت رسانی ۱۵۰۰ گروه دانشجویی شامل ۵ هزار دانشجو را در قالب موکب های مختلف در مسیر راهپیمایی اربعین خواهیم داشت هر چند تسهیلگری‌های مناسبی از سوی مسئولان مربوطه صورت نگرفت.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار شاهد برگزاری اجتماع دانشجویان ‌جهان ‌اسلام در کربلا خواهیم بود که با حضور دانشجویانی از ایران، عراق و افغانستان برگزار می شود تا بلکه در این رویداد ارتباط دانشجویی در سطح بین الملل برقرار شود البته پیش بینی کردیم از لبنان و سوریه هم شرکت کنندگانی داشته باشیم اما شاکله اصلی از سه کشور مورد اشاره خواهد بود.

کفعمی گفت: ما با نگاه وحدت این اجماع را با شعار «نحن امت الحسین » طراحی کردیم و محتوای فرهنگی با عنوان همین شعار چه از مرجعیت چه از شهدا برای وحدت جهان اسلام باشد، آماده کردیم و به دنبال این هستیم که راهیان نور شهدای مقاومت را نیز برگزار کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: زائران اربعین دانشجو اعزام خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در قم برگزار شد.

در این نشست که حجج اسلام سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی و محمدعلی اخویان مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری و حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه در کربلا حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین نواب در خصوص اولویت‌ها برای معرفت افزایی بین زائران توصیه‌هایی بیان کرد و بر تهیه نظام موضوعات کاربردی برای انجام سخنرانی‌های مفید، تهیه آزموده‌ها جهت انتقال تجارب و ارائه محتوای فاخر بر اساس منابع و معارف اصیل اسلامی از جمله صحیفه سجادیه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه دیگر سخنران این نشست بود که با بیان چند تذکر اجرایی، به تشریح انتظارات بعثه از خطبای اعزامی به عتبات عالیات پرداخت.

در ادامه این نشست، چند تن از سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در جهت بهبود کیفی برنامه‌های بعثه و سخنرانی‌ها در جمع زائران ایرانی عتبات عالیات پرداختند.

تدارک مسیر ارتباطی زائران با بعثه از طریق ایجاد کانال‌هایی در پیام‌رسان‌های داخلی، آرشیو سخنرانی‌ها در عتبات عالیات و تدوین و چاپ کتاب از آنها، ارائه موضوعات کاربردی و مفید از جمله نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها و پرداختن به موضوعاتی همچون تبیین صحیح معارف ناب اسلامی، مهدویت، سرمشق‌بودن اهل بیت (ع) در همه رفتارها، لزوم استکبارستیزی و مقاومت، امیدبخشی به زائران و… از جمله نکات مطرح شده بود و حاضران پیشنهاد کردند که موضوعات سخنرانی در عین سلسه‌وار بودن مباحث، به نحوی ارائه شود تا زائر حتی اگر در یک جلسه شرکت کند، بهره لازم را ببرد.

در پایان این نشست، از مجله «در رواق ولایت» ویژه نامه عتبات عالیات رونمایی شد.

این ویژه نامه حاوی آداب و احکام سفر به اعتاب مقدسه است و اطلاعاتی مفید برای شناخت بیشتر از اماکن متبرکه عراق ارائه می‌دهد.

کد خبر 6095228

دیگر خبرها

  • سومین نشست هم‌اندیشی سخنرانان اعزامی به عتبات عالیات برگزار شد
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال