Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک : رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفتیم مدارس انرژی اتمی خود را که هر ساله سهمی در المپیادی‌ها نیز داشته‌اند؛ در شهرهایی که در آن‌ها تأسیسات وجود دارد از مقطع دبستان گسترش دهیم.

محمد اسلامی در سی و ششمین اجلاس سالانه رؤسای آموزش و پرورش، گفت: ریشه اتم در آموزش و پرورش است و اگر سنگ بنای دانایی در مدرسه گذاشته نشود، توانایی ایجاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتم و شکافتن هسته اوج دانایی است که خدای متعال باید توفیق آن را دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه در کشور ما همیشه جایگاه معلم و جایگاه فرهنگیان در قلب جامعه بوده است، افزود: جایگاه و ارزش فرهنگیان و معلمان نباید متاثر از شرایط مقطعی زیر سوال رود و آسیب ببیند و یا با مسائل مادی معاوضه شود، چراکه سعادت و پیشرفت چیزی نیست که کسی با پول آن را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه، باید بتوانیم این انشاء تاریخی را از ذهن خود و بچه‌ها دور کنیم که "علم بهتر است یا ثروت"؟، گفت: علم همان ثروت است و آن مهارتی که علم را به ثروت تبدیل می‌کند در خانه و مدرسه متولد می‌شود.

اسلامی در ادامه گفت: نیرویی که مدرک دکترا و کارشناسی ارشد دارد، اما بیکار است، معنا ندارد چرا که این تحصیلات برای کارآفرینی است. چه مسیری را رفته‌ایم که این حاصل شده است؟ در حال حاضر همه انتظار دارند اشتغال آن‌ها دولتی باشد و استخدام شوند. در حال حاضر این ذهنیت نیروی انسانی ما شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی معتقد است که فرآیند تبدیل علم و دانش به فناوری، فناوری به صنعت و ثروت و نهایتا تاثیرگذاری در جامعه یک مهارت چند لایه ترکیبی است که در تعامل مدرسه و خانواده باید رخ دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با یادآوری رونمایی سند توسعه راهبردی سازمان انرژی اتمی در۲۰ فروردین سال جاری، گفت: مطابق با این سند در حوزه نیروگاهی در این بازه زمانی یعنی برنامه بیست ساله باید حداقل ۲۰ هزار نیروی متخصص تربیت کنیم. ما در این سند، تاثیر گذاری انرژی اتمی در بخش‌های مختلف زندگی مردم را تعریف کرده ایم.

اسلامی چرخه سوخت هسته‌ای را یک چرخه قدرت ساز دانست و با بیان این که انرژی اتمی ربطی به بمب ندارد، خاطر نشان کرد که بمب را می‌گویند تا اجازه دسترسی به این فناوری را پیدا نکنیم. ما در بخش مولکولی بر روی آب سنگین کار می‌کنیم و امسال توانستیم خط تولید قطره غربالگری نوزاد از آب سنگین را راه اندازی کنیم. قبل انقلاب نیز با ورود به حوزه فناوری‌های نوین و نوظهور به دلیل آنکه قدرت ساز است مخالف بودند. جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۲ درصد ظرفیت اتمی جهان را در اختیار دارد، اما ۲۵ درصد بازرسی جهان را در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و برجام را با تخریب و زیر سوال بردن زیر ساخت هسته‌ای شروع کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم سلمان رشدی سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال سازمان انرژی اتمی دانش آموزان وزارت آموزش و پرورش محرم سلمان رشدی سامانه سماح مذاکرات وین انتخابات فوتبال سازمان انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی؛ از داده تا ثروت»، توسط دانشگاه اراک، با حمایت ایرانسل، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، شهرداری و شورای شهر اراک، پارک علم و فناوری استان مرکزی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک و شرکت آلومینیوم ایران، از چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اراک و پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. ایرانسل علاوه بر حمایت از این رویداد، به همراه تیم داوری ایرانسل لبز، در مرحله اختتامیه و داوری ایده‌های نوآور حوزه هوش مصنوعی، مشارکت می‌کند.

این رویداد حوزه هوش مصنوعی، موضوعات رایانش تکاملی، یادگیری ماشین، رباتیک، بینایی ماشین، بازشناسی گفتار و پردازش رایانه‌ای، ایده‌های نوآور و فناور مرتبط با حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، مدیریت شهری، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، سرویس‌های مالی، آموزش، سرگرمی و بازی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی و …، را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و به نفرات و تیم‌های برتر، جوایز ارزنده نقدی و امکان پذیرش در پارک علم و فناوری اراک را اهدا می‌کند. مخاطبین این رویداد نیز دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، کارآفرینان و صنعت‌گران فعال در حوزه هوش مصنوعی‌اند.

این رویداد که از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شده است، با برگزاری بوت‌کمپ در روز چهارشنبه ۱۲ اردیهبشت ۱۴۰۳ ادامه پیدا می‌کند و مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نیز، شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، در پارک علم و فناوری استان مرکزی، برگزار می‌شود. توسعه اشتغال دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت نخبگان در توسعه صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات، تسهیل و حمایت از ایجاد و توسعه زیست‌بوم نوآوری و افزایش عمق بومی‌سازی فناوری‌های کلیدی در این صنعت و نیز تجاری‌سازی، ایجاد یا توسعه بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه، از جمله اهداف ایرانسل در حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است که با برگزاری و مشارکت در رویدادهای استارتاپی، اعلام فراخوان‌های همکاری و امضای توافق‌نامه‌ها با سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و بنیادهای علمی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…، توسط مجموعه ایرانسل لبز که بازوی تحقیق و توسعه ایرانسل است، پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • طرح استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه آزاد شهرقدس عملیاتی می‌شود
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • جمعیت جوان اصلی‌ترین مولفه قدرت و ثروت واقعی هر کشور