Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مراسم راهپیمایی اربعین بزرگترین سانسور رسانه‌ای تاریخ اتفاق می‌افتد؛ به گونه‌ای که در رسانه‌های غربی حتی یک گزارش خبری دو دقیقه‌ای از این مراسم پخش نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رحیم پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست آغاز پویش در مدار حبیب که در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: امام حسین علیه السلام در راستای توحید، عدالت، امر به معروف و نهی از منکر، تلاش برای تشکیل حکومت اسلام ناب و مبارزه با حکومت ظلم و جور قیام کرد با این وجود هر آنچه که هدف امام حسین از قیام بوده باید هدف ما هم در عزاداری‌ها باشد، ولی مسئله این است که هدف برخی از عزاداری‌ها نه تنها در راستای اهداف قیام امام حسین علیه السلام نیست؛ بلکه زدن این اهداف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در کل ماجرای کربلا انگشت به سوی توحید عملی در سیاست، عبادت، سبک زندگی، حکومت و خانواده است، اظهار کرد: دوستانی که در موکب‌های سیار در مدار حبیب توفیق خدمت به زائران را پیدا می‌کنند مشغول به خدمت جهادی و مقدس هستند، اما باید ببینیم که این عزیزان چگونه می‌توانند بین این خدمت و اهداف امام حسین علیه السلام از قیام عاشورا نسبت برقرار کنند.

رحیم پورازغدی در ادامه از راهپیمایی اربعین به عنوان بزرگترین راهپیمایی در کل جهان نام برد و افزود: هیچ کس تصور نمی‌کرد امروز که از بعد از هزار و چند سال میلیون‌ها نفر به خاطر ۷۰، ۸۰ نفر انسان که در یک نیم روز در یک بیابان کشته شده اند هم زمان در پیاده روی اربعین شرکت کنند و این در حالی است که امروز کسی نمی‌داند قبر یزید به عنوان پیروز جنگ روز عاشورا کجاست، ولی برای امام حسین علیه السلام و یارانش که بدن‌های آن‌ها تکه تکه شد بزرگترین پیاده روی تاریخ برگزار می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضرت زینب خطاب به یزید که آن زمان بزرگترین ابرقدرت جهان بود گفت که به زودی ستمگران عالم با انقلابی روبرو می‌شوند که نابود خواهند شد، افزود: سوال این است که آیا راهپیمایی اربعین کرامت و اعجاز حضرت زینب سلام الله نیست؟ بزرگترین گردهمایی جهانی در سال ۹۴ با حضور ۲۲ میلیون نفر در راهپیمایی اربعین برگزار شده است؛ البته برای اینکه نام امام حسین در صدر آمار جهانی قرار نگیرد عده‌ای گفتند که در هند هم چنین تجمعی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه از بیش از ۷۰ کشور جهان در مراسم اربعین شرکت می‌کنند، گفت: مسئله‌ای که مهم است این است که امام حسین علیه السلام حج را ناقص گذاشت و به کربلا رفت و این در حالی است که همه در منا گوسفند قربانی می‌کردند، اما امام حسین گفت ما می‌خواهیم خودمان را قربانی کنیم.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه امام حسین علیه السلام حج را سیاسی کرد، چون هدف حج هم عدالت و توحید است، افزود: حجی که نقطه مقابل ظلم و جور نباشد حج نیست با این وجود می‌توان گفت حج امام حسین، چون با هدف مبارزه با ظلم و جور ناقص ماند حج است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به بزرگترین مراسم اطعام در تمام تاریخ در ایام پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: در این ایام ۷۰۰ میلیون وعده غذا بین زائران اربعین توزیع می‌شود که بخش عمده‌ای از این اطعام نیز توسط مردم فقیر و متوسط رو به پایین عراق انجام می‌شود با این اوصاف می‌توان گفت ما نه تنها در هیچ کجای این دنیا چنین صحنه‌هایی را ندیده ایم حتی آن‌ها را هم نشنیده ایم به هر روی امروز در همه جای دنیا رقابت برای خوردن بوده، اما در ایام اربعین رقابت بر سر خوراندن است.

وی با بیان اینکه ما در مراسم پیاده روی اربعین شاهد مسابقه ایثار، انفاق، برادری، خواهری، خدمت و نوکری هستیم، افزود: باید فرهنگ شیعیان عراق که در مسیر اربعین شاهد آن هستیم و دوران دفاع مقدس نیز در بین رزمندگان وجود داشت در کشورمان نیز رواج یابد و این یک نگاه اخلاقی و ارزشی است که باید جهانی شود.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه در ایام اربعین در عراق شاهد بورس فداکاری هستیم و این فرهنگی است که باید در کشورمان هم قالب شود، گفت: در مسیر اربعین همه عاشق هم هستند و همدیگر را دوست دارند در واقع اربعین نمایشگاه اسلام، توحید، قرآن و مکتب اهل بیت است. همچنین در این ایام نیز شاهد برگزاری بزرگترین نماز جماعت جهان هستیم و این در حالی است که شهر کربلا این همه ظرفیت برای پذیرایی از این همه زائر را ندارد، ولی من ماندم که این همه زائر چه طور در این شهر جا می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هیچ کس در پیاده روی اربعین تنبلی نمی‌کند بلکه همه دنبال کار سخت هستند، افزود: اربعین تبلور عدالتخواهی و اخلاق است و از طرفی در این تجمع ما شاهد متکثرترین تجمع مذهبی جهان هستیم؛ به گونه‌ای از ادیان مختلف اعم از مسیحی، زرتشتی، ایزدی و مارکسیست‌ها و حتی خوارج که دشمنان امیر المومنان بودند در این راهپیمایی شرکت می‌کنند بنده خودم در راهپیمایی اربعین دو هیئت مارکسیست را دیدم که آن‌ها هم می‌گفتند ما هم همین را می‌گوییم، چون در راهپیمایی اربعین شاهد یک اجتماع بی طبقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مراسم راهپیمایی اربعین بزرگترین سانسور رسانه‌ای تاریخ اتفاق می‌افتد به گونه‌ای که در رسانه‌های غربی حتی یک گزارش خبری دو دقیقه‌ای از این مراسم پخش نمی‌شود، ولی اگر چند نفر در ایران تجمع کنند بلافاصله خبر آن را پخش می‌کنند، افزود: سوال این است که آیا حضور ۲۲ میلیون نفر جمعیت در راهپیمایی اربعین ارزش نشان دادن یک عکس را ندارد؛ البته این رویکرد هم در مورد تشییع امام خمینی و شهید سلیمانی هم اتفاق افتاد، چون اگر این‌ها بخواهند چنین اجتماعاتی را رسانه‌ای کنند مردم دنیا خواهند پرسید که این‌ها مگر چه کسی بوده اند و چه کرده اند؟

رحیم پورازغدی خطاب به متولیان پشتیبانی از مراسم راهپیمایی اربعین گفت: توصیه می‌کنم که در مسیر راهپیمایی بیانات امام حسین علیه السلام، امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علی‌ها درج شود تا زائران با خانواده حسینی، اخلاق حسینی، سیاست حسینی و بازار حسینی آشنا شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نسبت ما با ائمه نسبت امت و امامت است، ولی برخی‌ها برای اینکه از این نسبت استفاده نکنند از لفظ حسین جان و رضا جان به جای امام حسین و یا امام رضا استفاده می‌کنند، تصریح کرد: ما یک تصور راحت طلبانه از شیعه داریم و این در حالی است که امام حسین علیه السلام را از تشیع به طور قاطع رد کرده است.

وی با بیان اینکه چرا باید ده‌ها هزار میلیارد تومان از فلان شرکت دزدی شود، تصریح کرد: چه کسانی بر این شرکت نظارت می‌کنند معتقدم باید گوش آن‌ها را هم گرفت و محاکمه کرد و حتی اگر لازم باشد آن‌ها را اعدام کنیم.

رحیم پورازغدی با اشاره به اینکه امام حسین می‌فرمایند شیعه ما اهل دغل کاری نیست، افزود: برخی‌ها هم خدا را می‌خواهند و هم خرما را، اما موقعی که لازم باشد خرما را انتخاب می‌کنند سوال این است که مگر در دوران امام حسین فقط ۷۲ نفر شیعه بودند واقعیت این است که در آن زمان امام حسین به تمام شهر‌ها نامه نوشت و حتی شهر کوفه جزو انقلابی‌ترین شهر‌ها بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بین ۲۰ میلیون زائری که به پیاده روی اربعین می‌روند همه محب امام حسین هستند، اما باید بگردیم و از بین آن‌ها شیعه حسین را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه رستگاری ملی مورد تاکید امام حسین علیه السلام بوده و ایشان می‌فرمایند که جامعه‌ای که هدف آن‌ها خداوند نباشد رستگار نمی‌شود، تصریح کرد: توصیه امام حسین به ما این بوده که در محضر خدا بودن را جدی بگیریم و البته امام خمینی این توصیه امام حسین را درک کرده بود. با این اوصاف عرض بنده این است که در پیاده روی اربعین نباید طوری شود که ۲۰ میلیون زائری که در این مراسم شرکت می‌کنند نسبت توصیه‌های امام حسین به زندگی خود را نفهمند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رحیم پور ازغدی اربعین سازمان بسیج دانشجویی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امام حسین علیه السلام راهپیمایی اربعین پیاده روی اربعین رحیم پورازغدی امام حسین رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

آن طور که عصر ایران روایت کرده است؛ وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • خطیر در استقلال ماندنی شد
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • تاریخ دقیق قرعه‌کشی جام حذفی ایران مشخص شد
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری در تاریخ
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)