Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:42:30 GMT

اهتزار پرچم روسیه در بالاترین نقطه شهر خرسون

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۴۵۶۰

اهتزار پرچم روسیه در بالاترین نقطه شهر خرسون

به گزارش ایرنا؛ این پرچم به ابعاد چهار در ۶ متر بر بلندای برج ۲۰۲ متری خرسون به پیشنهاد کنشگران محلی به مناسبت روز پرچم روسیه نصب شده است.

روز پرچم روسیه به دستور بوریس یلتسین رئیس جمهوری پیشین در ۲۰ اوت ۱۹۹۴ به مناسبت مشخص شدن رنگ ها وطرح پرچم رسمی فدراسیون روسیه، تعیین شد.

 خبرگزاری ریانوستی در خرداد ماه گزارش داد که مدیریت منطقه «خرسون» اوکراین که از سوی روسیه منصوب شده، از مسکو درخواست تاسیس پایگاه نظامی در این منطقه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه در عملیات تهاجمی به اوکراین منطقه خرسون را که در مجاورت شبه جزیره کریمه قرار دارد، تصرف کرد. مسکو از زمان درگیری قبلی بین دو کشور در سال ۲۰۱۴میلادی بر شبه جزیره  کریمه مسلط شده بود.

مسکو دولت جدیدی در خرسون منصوب کرده و روبل را به عنوان ارز رایج آن معرفی کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس در شرق اوکراین به رسمیت شناخت. پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ۲۱ امرداد ادعا کرد با تداوم اعمال فشار اوکراین به روسیه در خرسون، نیروهای روس وارد موضع دفاعی شده‌اند.

این مقام پنتاگون که نامش بیان نشده است، عصر جمعه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های آمریکایی مدعی شد با اینکه اوکراین در خارکف پیشرفت های کمی بدست می آورد، اما در بسیاری از موارد فشار زیادی بر نیروهای روسیه وارد می کند.

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین موجب تیرگی بی سابقه روابط غرب با کرملین شد.

برچسب‌ها اوکراین مسکو روسیه پنتاگون کیف ولادیمیر پوتین تحولات اوکراین لوگانسک وزارت دفاع آمریکا دونتسک جنگ اوکراین و روسیه بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو روسیه اوکراین مسکو روسیه پنتاگون کیف ولادیمیر پوتین تحولات اوکراین لوگانسک وزارت دفاع آمریکا دونتسک جنگ اوکراین و روسیه بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف