Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی این روزها تعداد سهم‌هایی که با کاهش قیمت همراه بوده‌اند، بیشتر از تعداد نمادها با رشد قیمت بوده است که بورس اوراق بهادار درگیر حمایت تکنیکال است و در صورتی که این حمایت نیز شکسته شود، بورس در روزهای آینده با چالش افت همراه خواهد بود.

رشد خروج پول حقیقی از بازار سهام، افت معاملات خرد و عمیق تر شدن رکود در بازار سرمایه، مهمترین چالش‌های پیش روی بورس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییر روند در شاخص‌های عملکردی بورس به مرور و با خروج سرمایه از این بازار، قطعا با مشکل مواجه خواهد شد. طی معاملات دیروز و امروز، گروه فلزات با خروج پول حقیقی همراه بوده است. این مساله به دلیل افشای فساد 92 هزار میلیاردی شرکت فولاد مبارکه اصفهان بوده است.امروز نماد فولاد بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل داشت و به تنهایی هزار و 964 واحد شاخص را پائین کشید.

* ریزش قیمت دلار عامل نزول بورس

مهدی امیدی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: بازارهای موازی با بازار سرمایه در روزهای اخیر با افت همراه بود اند. به عنوان نمونه نرخ دلار توافقی به کانال 26 هزار تومانی وارد شده است.

وی ادامه داد: همین مساله سبب افت سهام دلاری در بازار سهام شده است. البته رشد قیمت نفت و رکود در بازار فلزات اساسی نیز به این کاهش در شاخص‌های بورس کمک کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: البته در این بین برخی سهم‌های ریالی با رشد همراه بوده‌اند که دلیل آن را می‌توان انتشار اخبار در زمینه کاهش ریسک‌های سیاسی و اقتصادی داخلی دانست.

* افت در شاخص‌های عملکردی بورس

در پایان معاملات روز یکشنبه، شاخص کل بورس با ریزش 8 هزار و 920 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 429 هزار و 898 واحد رسید. بازدهی این شاخص منفی 62 صدم درصد بوده است.

شاخص کل هموزن بورس نیز با افت 888 واحدی در سطح 396 هزار و 522 واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز منفی 22 صدم درصد بوده است. همچنین شاخص کل فرابورس 56 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 960 واحد باقی ماند.

* کاهش ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 17 هزار و 220 میلیارد تومان رسید که کاهش 17 درصدی نسبت به روز گذشته را نشان می‌دهد. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 11 هزار و 938 میلیارد تومان بود که 69 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 11 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 788 میلیارد تومان رسید. سهم این معاملات از کل معاملات بورس 16 درصد بوده است.

* کاهش خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای ششمین روز پی در پی منفی شد و 293 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که کاهش 6 درصدی نسبت به روز شنبه داشته است. در میان صنایع، گروه‌های فلزات اساسی و شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی بیشترین خروج سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند.

در معاملات روز یکشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وامید (شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید)، های وب (شرکت داده گستر عصر نوین های وب) و فمراد (شرکت آلومراد) اختصاص داشت و نمادهای فخوز (فولاد خوزستان)، سامان (بانک سامان) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

* افزایش صف های خرید بازار سهام

در جریان معاملات روز یکشنبه، 255 نماد با رشد قیمت و 378 سهم با کاهش قیمت مواجه شدند. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت و به 124 میلیارد تومان رسید. ارزش صف‌‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته رشد کرد و در رقم 169 میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد فرابورس (شرکت فرابورس ایران)، بورس (شرکت بورس اوراق بهادار تهران) و فمراد (شرکت آلومراد) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد فگستر (شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان)، سکرد (سیمان کردستان) و حپترو (حمل و نقل پتروشیمی) تعلق داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس بازار سهام فولاد فلزات اساسی کاهش قیمت دلار میلیارد تومان ارزش معاملات بازار سرمایه نسبت به روز بازار سهام امروز ارزش پول حقیقی شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار