Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار کلاله گفت: حدود ۱۲ روستا در شهرستان کلاله به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود، پارسال ۲۰ میلیاردتومان برای توسعه آبرسانی روستاها داشتیم و امسال این اعتبارات به ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آبرسانی رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما؛ فرهاد شیبک در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۴۹۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۱۶۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار و اشتغالزایی ۴۲۸ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کلاله خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹۷ پروژه با ۱۴۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان جزو پروژه‌های عمرانی و زیربنایی و ۳۹۲ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان است.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار، بهره برداری از خط انتقال آب از چشمه آق سو به مخزن شهر کلاله با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل رینگ گازرسانی شهرکلاله با ۷.۵ میلیارد تومان، اجرای طرح‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی با ۱۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان، بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی سل از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال است.

شیبک عنوان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به گلستان ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت و همچنین ۷۷۴ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و بانکی ره‌آورد این سفر برای شهرستان کلاله بوده است.

فرماندار کلاله تصریح کرد: اختصاص ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل جایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه کلاله یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی در این شهرستان است، قرار شد ۲۵ میلیاردتومان اعتبار توسط شرکت فرودگاه‌ها و ۲۰ میلیاردتومان از طریق وزارت نفت تامین شود.

وی متذکر شد: کلاله یکی از قطب‌های اقتصادی استان است و جزو شهرستان‌هایی است که ۶۵ درصد جمعیت آن روستایی و ۳۵ درصد آن شهری بوده که از متوسط استانی هم بالاتر است که ۸۲ درصد جمعیت شهرستان در مشاغل مرتبط با کشاورزی فعال هستند.

شبیک عنوان کرد: این شهرستان ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و قطب غلات و دانه‌های روغنی است و در سال زراعی جاری رتبه اول تولید گندم را داشتیم و بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول در این شهرستان تولید شد، همچنین ۱۶ هزارتن کلزا در این شهرستان تولید شد که بیش از ۴۰ درصد تولید کلزای استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار کلاله عنوان کرد: حدود ۱۲ روستا در شهرستان کلاله به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود، پارسال ۲۰ میلیاردتومان برای توسعه آبرسانی روستاها داشتیم و امسال این اعتبارات به ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آبرسانی رسید.

وی افزود: یکی از طرح‌های اساسی و زیرساختی که زمین آن نهایی شده است احداث نیروگاه ۲۵‌مگاواتی سیکل ترکیبی با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که موافقت آن گرفته شد.

شیبک گفت: در طرح نهضت ملی مسکن با همراهی و کمک بنیاد مستضعفان و تلاش استاندار موفق شدیم ۵۸ هکتار از عرصه های بنیادمستضعفان را به شهر کلاله الحاق کنیم که می‌تواند علاوه بر کلاله نیاز دیگر شهرهای شرق استان  را تامین کند.، همچنین ۴۲۵ هکتار از اراضی ملی در ۶۳ روستا برای تامین مسکن روستایی تحویل بنیاد مسکن شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندار کلاله میلیارد تومان میلیون تومان تومان اعتبار ۲۰ میلیارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: پنج طرح صنعتی و معدنی استان، آماده افتتاح و کلنگ‌زنی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت در دیدار با سیدعلی لطفی‌زاده مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت، خواستار حضور وزیر در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پنج طرح صنعتی و معدنی شد.

وی با بیان اینکه کارخانه نورد فولاد قاین، آماده کلنگ‌زنی است، اظهار کرد: معدن طلای هیرد، کارخانه مس کاتدی کوه خیری سربیشه، کارخانه منیزیت سربیشه و کارخانه تولید کاغذ و مقوای کاشی فرزاد، آماده افتتاح هستند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اهمیت مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی این پنج پروژه فاخر را که نقش مهمی در توسعه استان و کشور دارند، می‌توان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان داد.

وی با اشاره به محدوده‌های معدنی شناسایی شده در استان، گفت: درخواست ما از وزارت صمت این است که با ملاحظه شرایط خاص استان، برای ما این امکان را فراهم آورد که محدوده‌های معدنی را در اختیار سرمایه‌گذاران قابل اعتماد بگذاریم.

قناعت با تاکید بر ظرفیت‌های معدنی بی‌نظیر خراسان جنوبی گفت: ما می‌توانیم با همراهی سرمایه‌گذاران از آورده‌های ظرفیت معادن استان در راستای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

وی در ادامه طی گزارشی از محدودیت‌های استان خراسان‌جنوبی در زمینه زیرساخت‌های آب، برق، گاز و تعداد پروازها متذکر شد: در صورت همراهی وزارت صمت، ما می‌توانیم از ظرفیت معادن استان در جهت جبران این کمبودها و ارتقای شرایط موجود استفاده کنیم.

کد خبر 751445

دیگر خبرها

  • ۵ طرح صنعتی و معدنی خراسان جنوبی، آماده کلنگ‌زنی است
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول