Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه ایرنا، منابع محلی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کردند که عناصر مسلح تحت امر ترکیه ساعاتی قبل حملات توپخانه‌ای سنگینی را به مناطق مسکونی در حومه شهرهای «تل ابیض» و «عین عیسی» در حومه شمالی رقه انجام دادند.

طبق گفته این منابع، حملات عناصر مسلح تحت امر ترکیه منجر به وارد شدن خسارت به ساختمان‌ها و خانه‌های اهالیِ مناطق هدف قرار گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع در ادامه گفتند: اشغالگران ترکیه و مزدورانش اخیرا حملات خود را به این مناطق تشدید کرده‌اند تا اهالی را ناگزیر به ترک خانه‌هایشان کرده و زمینه مناسب را برای گروهک‌های تروریستی جهت تصرف این خانه ها و به یغما بردن محصولات کشاورزی آنها فراهم کنند.

در همین حال، منابع محلی سوری دیگر از جان باختن یک نفر از نیروهای امنیتی سوریه درپی انفجار تروریستی در درعا خبر دادند.

یک منبع در فرماندهی پلیس درعا در این باره به سانا گفت که یک نفر از نیروهای پلیس بر اثر انفجار یک بمب دست ساز کار گذاشته شده توسط افراد ناشناس در خودروی وی در نزدیکی منطقه «دوار الصناعه» در مرکز درعا جان خود را از دست داد.

استان درعا در جنوب سوریه از شمال به استان ریف دمشق، از جنوب به کشور اردن، از غرب به استان قنیطره و از شرق به استان سویداء محدود شده‌ است.

اولین جرقه های بحران در سوریه در سال اسفند ماه ۱۳۸۹ با همدستی برخی از کشورهای منطقه و همسایه سوریه با حمایت از عناصر مسلح و تروریست از این استان زده شد.

با وجودی که ارتش سوریه از اواسط ژوئیه ۲۰۱۷ اکثر مناطق درعا را تحت کنترل خود درآورده‌ است، اما همچنان برخی عناصر شبه‌نظامیان و مزدوران بر مناطقی از این استان کنترل دارند.

برچسب‌ها سوریه دمشق ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه دمشق ترکیه سوریه دمشق ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها به ترکیه رسیدند

روزنامه «حریت دیلی» در گزارشی از این پدیده طبیعی نوشت: بادهای داغ از سمت لیبی به نواحی غربی ترکیه رسیده و شهرهایی از جمله استانبول، ازمیر، آنتالیا، بولو، تکیرداغ و موغلا (موغله) را فراگرفته است.

در این گزارش آمده است افزایش سطح ذرات معلق که توسط «شبکه ملی پایش کیفیت هوا» در ترکیه نظارت می‌شود، در این مناطق مشاهده شده و اندکی از استانداردهای سازمان جهانی بهداشت فراتر رفته است.

کارشناسان می‌گویند این رویدادهای جوی ناشی از انتقال ماسه و گرد و غبار بر اثر وزش بادهای شدیدی است که عمدتا از صحرای آفریقا سرچشمه می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود این تاثیر جوی تا اواخر امروز (جمعه) کاهش یابد با این حال تا دو روز دیگر در مناطق ساحلی و جنوب شرقی آناتولی ادامه خواهد داشت.

با این حال شبکه ملی پایش کیفیت هوای ترکیه اعلام کرد در استانبول به دلیل وزش باد، غلظت این ریزگردها افزایش نخواهد یافت و سلامت شهروندان را تهدید نمی‌کند.

این در حالی است که خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شهردار استانبول گزارش داد در برخی از محله‌های این شهر افت کیفیت هوا نگران کننده است و به ساکنان توصیه می‌شود تا بهبود شرایط از پیک نیک و هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری کنند.

کارشناسان همچنین توضیح می‌دهند افزایش چنین پدیده‌های اقلیمی در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا ناشی از تغییرات آب و هوایی است و احتمالا در آینده، مناطق غرب و جنوب ترکیه را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • لحظه اصابت و سرنگونی جنگنده پیشرفته آمریکا توسط انصارالله یمن+ ویدئو/ اعلام سفر رئیس موساد به عربستان/ طرح بلندپروازانه ترکیه برای ساخت ناو هواپیمابر/  حمله عناصر «پ.ک.ک» به نیروهای ارتش ترکیه
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند