Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش قرچک در حاشیه سی و ششمین اجلاس مدیران و روسا پیرامون موضوع ایجاد فرصت های نوین و پرورشی، تحکیم رابطه خانواده و مدرسه یادداشتی نوشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ متن یادداشت رضا داورزنی بدین شرح است؛

وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه ، مدرسه و جامعه انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت در هر جامعه ای محسوب می شوند. وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاری هایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه ، مدرسه و جامعه انجام می گیرد.

یکی از کارکردهای اصلی خانواده تعلیم و تربیت فرزندان است . والدین به عنوان نخستین آموزشگران ، اساسی ترین فعالیتها نظیر راه رفتن ، سخن گفتن ، یادگیری لغات ،ابزارهای اندیشیدن ، روابط با اشیاء و اشخاص را در خانه به کودکان می آموزند.خانواده سالم ، فرزند سالمی را روانه مدرسه می کند و مدرسه سالم با دانا سازی و معرفت بخشی به دانش آموزان آنها را توانا تر کرده و انسانهای کار آمدی را به جامعه تحویل دهد. از طرفی در جامعه امروز، مدرسه عملکرد تربیت کودکان را در چارچوب هدفها و برنامه ها ی مشخص تربیت عمومی عهده دار می باشد .

آموزش و پرورش عمومی به نیازهای تربیتی هر گروه در قالب هدفهای کلی تربیت و رشد ، کم و بیش پاسخ می دهد ،اما طبیعت هر فرد دارای ویژگیهایی است که در قالب برنامه های عمومی نمی گنجد و به چاره جویی و اعمال روشهای خاص نیاز دارد .

خانواده نیز در عملکرد تحصیلی فرزندان نقش ثانویه ای را بازی می کند و واضح است که مدرسه مسئول یادگیری بچه هاست . ارتباط موثر بین خانه و مدرسه باعث می شود دوگانگی آموزشی و تربیتی کمتر شده و دیدگاه همسوئی بین آن دو در مورد تحصیل ، تربیت و پیشرفت  برقرار شود ، هزینه و وقت  کمتری صرف اصلاح تعارضات و مشکلات آموزشی و پرورشی شود . در مجموع هر یک از ما از ارتباط موثر بین خانه و مدرسه سودها و منفعت های فراوانی خواهیم برد و این امر موجب می شود که استانداردهای  اجتماعی و اقتصادی برای همگان افزایش پیدا کند .

در نتیجه چنین شرایطی است که هر فرد قادر است بهتر به اهداف مورد نظر زندگی خود دست یابد و به تعالی برسد.

در پایان به استناد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید گفت: با توجه به نقش بی بدیل معلم در امر تعلیم و تربیت که در سند تحول بنیادین به عنوان مربی از آن یاد شده است و ضرورت دارد تا در برنامه ریزی های آموزش و پرورش برای تربیت مربیان معلمان کارآزموده و توانمند برای رسیدن به حیات طیبه در سند تحول بنیادین اقدام گردد تا بتوانیم فرصت های نوین پرورشی را به منظور تحکیم بنیان خانواده و مدرسه اجرا کنیم و یک نقشه راه با بهره‌مندی از ساحت های ششگانه تعریف شده در سند تحول بنیادین به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و صیانت از فرزندان این مرز و بوم و تربیت نسلی پویا و فعال در تراز انقلاب اسلامی ترسیم کنیم.

 

انتهای پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیر آموزش و پرورش قرچک رضا داورزنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افراد در خانه خانه و مدرسه جامعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: کار و تلاش کارگران مایه استقلال جمهوری اسلامی و سرافرازی مردم غیور کشورمان در جهان است، معلم و کارگر ۲ قشری هستند که در عرصه تعلیم‌وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه معلمی شغلی شریف و شغل انبیاء الهی است، ابراز کرد: معلمان که توان خود را برای تعلیم و تربیت جامع به کار گرفته‌اند، جایگاه، منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد زیرا اگر جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل‌های مختلف دارد مورد تکریم قرار گیرد، جامعه‌ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت الاسلام کریمی تبار با گرامیداشت نام و یاد شهید مطهری، گفت: شهید مطهری، انسانی بود که در عرصه حوزه‌های علمیه و دانشگاه پیشگام بود و با استدلال خود بهترین مدافع انقلاب بود و دشمنان تاب پاسخ‌گویی به بیانات او را نداشته‌اند و در نهایت او را نشانه گرفتند، اما شهادت ایشان به‌عنوان روز معلم در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره اجرای عملیات غرورآفرین وعده صادق، گفت: آمریکا، رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند، عملیات وعده صادق سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان، بر چهره صهیونیست کودک کش بود که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌عنوان فضل خداوند یاد شده است، تصریح کرد: چنین تعبیری، اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می‌کند، خداوند می‌فرماید کار کنید، دنبال تأمین معیشت باشید و چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

کد خبر 6089129

دیگر خبرها

  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • جان تری: تلاش فرگوسن برای انتقالم باورنکردنی بود اما من عاشق چلسی شده بودم
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود