Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:25:21 GMT

وضعیت آب در سیریک پایدار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۵۳۴

وضعیت آب در سیریک پایدار می‌شود

در نشست مشترک مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، وضعیت پروژه های آبرسانی شهرستان های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد بررسی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبندرعباس، در نشست مشترک مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان با بیان اینکه پروژه‌های آبرسانی باید به عنوان یک اولویت در دستور کار باشد، گفت: ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم این موضوع را پیگیری و روند اجرای آن را نیز دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علیرغم کمبود منابع اعتباری، پیش بینی های خوبی برای شرق استان شده که امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از آن شاهد بهبود وضعیت آب شرب شهرها و روستاهای این حوزه باشیم.

در ادامه این نشست عبدالحمبد حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به برنامه‌های آبفا و عملیاتی شدن وعده‌های آن افزود: تعدادی از این پروژه ها در هفته دولت و بخشی دیگر نیز در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش بینی شده است که باعث بهبود وضعیت آب مناطق شهری و روستایی در شهرستان های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیاز آب شهرها و روستاهای شرق هرمزگان دو هزار و 15 لیتر بر ثانیه است، گفت: برای پایداری کامل آب شرق استان نیازمند تولید 421 لیتر آب بر ثانیه هستیم که با توجه به گسترش شهرها و روستاها این نیاز در سال های آتی نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، شهرستان سیریک به عنوان یکی از مناطق دارای تنش که فاقد هر گونه منابع آبی پایدار برای شرب است، در حال حاضر با اجرای طرح های توسعه ای در انتظار یک شرایط پایدار آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: تامین آب سیریک از دشت تلنگ و اجرای خط انتقال به طول 25 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 810 میلیارد ریال اجرا شده است که بخشی از نیاز آبی این شهرستان را پاسخ می دهد.

حمزه پور تصریح کرد، با وارد مدار شدن آب شیرین کن زیارت در نیمه دوم سالجاری امیدوار با پایداری وضعیت آب این شهرستان هستیم تا ضمن تامین نیازهای آب مردم شاهد خدمات رسانی مطلوب به مردم سیریک باشیم.

وی به تحقق وعده آب و فاضلاب هرمزگان در خصوص تامین آب میناب از تصفیه خانه سد سرنی اشاره کرد و گفت: سامانه تامین آب مبناب از سد سرنی با اجرای چهار کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب مخزن 10 هزار متر مکعبی در آستانه تابستان امسال به پایان رسید و آبفا به آنچه که مردم مطالبه می کردند، عمل کرد.

مدیرعامل آبفا به تامین آب مجتمع های روستایی غرب جاسک از سد جگین و همچنین آبرسانی به روستاهای بخش لیردف و صدور مجوز آب شیرین کن به این روستاها خبر داد و افزود: این طرح ها به عنوان پروژه های مهم و اولویت دار در دستور کار است که اتمام آن سبب پایداری وضعیت آب روستاهای غرب جاسک از منابع آب سطحی و بخش لیردف از منابع شیرین سازی خواهد شد.

آب‌ منطقه‌ای و آبفا زمان‌بندی مدیریت توزیع آب شهر همدان را اعلام کنندخسارت 580 میلیاردی به تاسیسات آبفا/ شبکه آبرسانی شهر و روستاهای درگیر سیل سیستان و بلوچستان احیا شدجهاد آبرسانی سپاه و آبفا در نوار مرزی شمال شرق کشور/40 پروژه آبرسانی در 5 شهرستان مرزی خراسان رضوی انجام می‌شود

حمزه پور با اشاره به اجرای دو طرح بزرگ آبرسانی به روستاها و شهرهای بشاگرد از سد جگین و سهران خاطرنشان کرد، روند بهره مندی روستاهای بشاگرد از این دو خط انتقال در حال انجام است که با تزریق اعتبار و بر اساس اولویت در دستور کار است میزان بهره مندی این مناطق از آب شرب پایدار را افزایش خواهد داد.

وی همچنین از اجرای پروژه های آبرسانی به شهرستان رودان خبر داد و گفت: بر اساس اولویت طرح های توسعه در مناطق شهری و روستایی رودان در حال انجام است که بخشی از این پروژه ها با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بخشی دیگر نیز توسط سایر پیمانکاران آبفا در حال احداث است که میزان برخورداری این شهرستان را افزایش خواهد داد.

مدیرعامل آبفا در ادامه از تکمیل آبرسانی به شهر زیارتعلی خبر داد و گفت: برای بهره مندی مشترکین شهر زیارتعلی یک حلقه چاه، 3.5 کیلومتر خط انتقال و یک باب مخزن احداث شده است.

انتهای پیام/864/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آب و فاضلاب هرمزگان مدیرعامل آب خط انتقال تامین آب وضعیت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آبفای هرمزگان، آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان خمیر، بستک و قشم با حضور ذوالفقار مهدی زاده معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بررسی شد.

در این بازدید وضعیت پیشرفت فیزیکی دو پروژه بزرگ و تأثیرگذار آبرسانی شامل خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر و خط انتقال آب از آب شیرین کن چارک به شهرستان بستک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و پروژه‌های تکمیل شده با هدف تأمین آب شهرای لافت و درگهان و روستاهای مسیر مورد ارزیابی قرار گرفت.

مهدی زاده در بازدید از شهرستان خمیر، اهمیت تسریع در آبرسانی به بخش‌های کهورستان و رویدر مورد تاکید قرار داد و افزود: لوله‌های این پروژه خریداری و در مسیر پروژه تخلیه شده است.

وی وضعیت ایستگاه در حال احداث کهورستان را مطلوب عنوان کرد و گفت: کیفیت احداث این پروژه بالاست و با تکمیل فاز دوم خط انتقال آب از آب شیرین کن خلیج فارس وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با سفر به شهرستان بستک از روند پروژه آبرسانی به شهرستان بستک بازدید کرد و گفت: این پروژه نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا را تأمین خواهد کرد و باعث پایداری وضعیت آب در این شهرستان می‌شود.

وی گفت: این پروژه به صورت ۱۰ پیمان و با اعتبار ۱,۲۰۰ میلیارد تومان فعال است.

مهدی زاده ادامه داد: نیاز آبی این شهرستان از آب شیرین کن واقع در چارک با اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال به شهر جناح تأمین می‌شود که با اجرای ۲۸ کیلومتر باقیمانده تا شهر بستک آبِ آب شیرین کن چارک به شهر بستک خواهد رسید.

به گفته معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح آبرسانی از چارک به جناح و بستک با توجه به مشکلات موجود و کم آبی یک ضرورت است که امیدواریم به سرعت تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در ادامه این بازدید، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به تشریح جزئیات خط انتقال آب از چارک به بستک پرداخت و گفت: در اجرای خط انتقال، ۵ باب ایستگاه پمپاژ، ۶ باب مخزن با حجم ۱۱ هزار متر مکعب و ۲۲ کیلومتر شبکه برق پیش بینی شده است.

وی افزود: برای تأمین نیاز آبی بستک و روستاهای مسیر، یک باب آب شیرین کن با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در شبانه روز پیش بینی شده است.

مدیرعامل آبفا، پیشرفت فیزیکی کل پروژه را ۴۰ درصد عنوان کرد که با تکمیل آب شیرین کن، اتفاق بزرگی در زمینه آبرسانی به شهرستان بستک صورت خواهد گرفت.

کد خبر 6089450

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد