Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت‌های هماهنگی وزرای سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که ادامه تاراج نفت سوریه توسط ایالات متحده آمریکا عامل اصلی وضعیت انسانی دشواری است که شهروندان سوری از آن رنج می‌برند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت سوریه «سانا»، هیأت‌های هماهنگی مسکو و دمشق، در بیانیه خود اعلام کردند: «کشورهای روسیه و سوریه اشغال اراضی سوریه و غارت ثروت مردم سوریه توسط نیروهای اشغال‌گر آمریکا و متحدانش را به شدت محکوم می‌کنند؛ نیروهایی که روزانه حدود ۶۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۰۰ بشکه نفت استخراج شده سوری را غارت می‌کنند».

مسکو ودمشق در این بیانیه تاکید کردند: «غارت نفت سوریه توسط واشنگتن به بالاترین حد خود رسیده و همین موضوع سبب تداوم وضعیت دشوار انسانی شده است؛ زیرا میلیون‌ها سوری از کمبود انرژی، غذا، آب و سایر مواد ضروری رنج می‌برند».

این دو نهاد هماهنگ‌کننده، از جامعه بین‌المللی به ویژه کشورهای همسایه سوریه خواست تا برای جلوگیری از قاچاق ثروت‌های مردم سوریه به خارج از این کشور، تدابیری جدی اتخاذ کنند.

هیات‌های هماهنگی مسکو و دمشق، همچنین خواستار فعال کردن نقش نهادهای سازمان ملل متحد در ارائه ابتکارات بیشتر برای گسترش فعالیت‌های بشردوستانه در سوریه و اجرای پروژه‌های مربوط به بازسازی اولیه شدند که در قطعنامه شماره ۲۶۴۲ شورای امنیت سازمان ملل درخصوص آن‌ها تصریح شده است.

این دو هیات، بر اهمیت تلاش برای رفع تحریم‌ها بر موسساتی تأکید کردند که در بازسازی تأسیسات و زیرساخت‌های مربوط به تأمین آب، برق، بیمارستان‌ها، نانوایی‌ها، مسکن و سایر تأسیسات زیربنایی مشارکت دارند.

این در حالی است که پیش از این، خبرگزاری سانا در گزارش دیگری خبر داده بود که آمریکا محموله نفتی جدیدی را از سوریه به کشورهای مجاور قاچاق کرده است. این رسانه، با انتشار تصاویری به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که آمریکا ۸۹ تانکر حامل نفت سرقت‌‌شده از میدان‌های نفتی منطقه «الجزیره» (شمال شرق) را از سوریه خارج کرده است.

وزارت نفت سوریه در نهم ماه آگوست در گزارشی درباره میزان تولیدات نفتی این کشور اعلام کرد نیروهای اشغالگر آمریکا و مزدوران آن‌ها -شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد)- روزانه ۶۶ هزار بشکه نفت سوریه یا به عبارتی حدود ۸۳ درصد از تولیدات روزانه نفت این کشور را از میدان‌های نفتی اشغال شده در شرق سرقت می‌کنند و به پایگاه‌های خود در عراق منتقل می‌کنند.

در پی تداوم این اقدامات نظامیان واشنگتن و متحدانش در سرزمین‌های سوریه، «علی محمود عباس» وزیر دفاع دمشق روز سه‌شنبه هفته گذشته، طی سخنرانی در کنفرانس «مسکو برای امنیت بین‌الملل» در روسیه باری دیگر تاکید کرد: «ما بر لزوم پایان دادن به اشغالگری‌های آمریکا و ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه تاکید می‌کنیم تا بتوانیم کنترل دولت بر آن‌ها را گسترش دهیم و بر منابع ملی خود را که در معرض غارت و دزدی هستند سرمایه‌گذاری کنیم».

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: نفت دزدی آمریکا نفت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری