Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:10:27 GMT

خانواده خلیل العواوده، اسیر فلسطینی: کاش او را ملاقات نمی کردیم

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۵۹۰۶

خانواده خلیل العواوده، اسیر فلسطینی: کاش او را ملاقات نمی کردیم

‍‍‍‍‍‍

خانواده خلیل العواوده اسیر فلسطینی پس از دیدار با وی در یکی از بیمارستان های نظامی رژیم صهیونیستی در گفت و گو با تسنیم وضعیت جسمانی وی را پس از ۱۶۵ روز از اعتصاب غذا بسیار وخیم اعلان کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خانواده خلیل العواوده اسیر فلسطینی، در گفت‌وگو با تسنیم با تشریح آخرین دیدار خود با این اسیر فلسطینی ضمن تاکید بر اراده راسخ وی برای ادامه اعتصاب غذا تا تحقق آزادی بی قید و شرطش از زندان، نسبت به وخامت اوضاع جسمانی و خطر مرگ وی هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مصاحبه همسر خلیل با اشاره به دیدار اخیر با شوهرش در یکی از بیمارستان های رژیم صهیونیستی در تشریح وضعیت جسمانی وی از کاهش چشمگیر قدرت بینایی و حواس او ابراز نگرانی کرد و افزود: خلیل حتی از شناختن من به عنوان همسرش عاجز بود.

وی در ادامه اظهار داشت که به گفته معاون رئیس بیمارستان حتی اگر خلیل همین الان دست از اعتصاب غذا بردارد هم بخش هایی از سیستم و اعضای داخلی بدن وی عملا تا پایان عمر وی قادر به احیا و بازگشت به حالت عادی نخواهند بود.

همسر این مبارز فلسطینی که نمی توانست تاثر خویش را از وضعیت شوهرش پنهان کند، گفت: از ملاقات خلیل در این شرایط بسیار پشیمانم و کاش به دیدنش نرفته بودم تا همان تصویری که از او در ذهنم داشتم در خاطرم حفظ می شد.

 

 

در ادامه گفت‌وگو پدر خلیل العواوده با تایید پنهان کاری های رژیم صهیونیستی از وضعیت سلامتی فرزند مجاهدش اظهار داشت: ما هیچ تصویر واقعی و تحریف نشده ای از شرایط جسمانی فرزندم نداشتیم، شاید 20 تا 30 درصد واقعیت به ما منتقل شده بود.

وی در ادامه با تاکید بر وخامت اوضاع جسمانی فرزندش ضمن تقدیر از تلاش های گروه های مقاومت فلسطینی به منظور آزادی خلیل از زندان به عنوان یکی از پیش شرط های قبول آتش بس با رژیم صهیونیستی افزود: علی رغم تلاش های بین المللی و میانجیگری‌های عربی برای آزادی پسرم، اسرائیل از آزادی وی خودداری می‌کند و این در حالی است که خلیل هر لحظه ممکن است به شهادت برسد.

خلیل العواوده نزدیک به 13 سال از دوران زندگی خویش را در زندان های رژیم صهیونیستی پشت سر گذاشته که بخش عمده آن را بدون طی تشریفات قضایی در بازداشتگاه های اداری رژیم اشغالگر سپری کرده است.

بسیاری بر این باورند موافقت رژیم صهیونیستی با دیدار خلیل العواوده و اعضای خانواده اش بیش از هر چیز به سبب آگاهی شان از وضعیت خطرناک جسمانی این اسیر فلسطینی و با هدف اقناع وی توسط خانواده به منظور پایان دادن به اعتصاب غذای طولانی مدت وی صورت پذیرفته است.

وضعیت بغرنج اوضاع جسمانی اسیر خلیل عواودهوخامت حال اسیر فلسطینی پس از گذشت 153 روز اعتصاب غذاوخامت اوضاع جسمانی«خلیل عواوده» اسیر فلسطینی/ تمدید بازداشت 6 روزه «بسام السعدی»

خلیل العواوده تنها یکی از 670 اسیر فلسطینی است که برای مدت طولانی بدون برگزاری جلسات دادگاه و صدور حکم توسط قاضی رسیدگی پرونده در بازداشتگاه های اداری اسرائیل به سر می برد. علاوه بر العواوده، یوسف الباز دیگر اسیر فلسطینی نیز از چند روز قبل در اعتراض به بازداشت خویش دست به اعتصاب غذا زده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل کرانه باختری فلسطین اسرای فلسطینی رژیم صهیونیستی اسرائیل کرانه باختری فلسطین اسرای فلسطینی رژیم صهیونیستی خلیل العواوده اوضاع جسمانی اسیر فلسطینی اعتصاب غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد

یک رسانه عبری زبان پیش نویس توافق پیشنهادی از سوی مصر برای مبادله اسرا را که گفته می‌شود حماس با آن موافقت کرده است، منتشر کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارشی در رابطه با روند این توافق اعلام کرد، اسرائیل متعهد شده است که در مقابل هر زن نظامی اسیر موجود در اختیار حماس که همچنان در قید حیات باشد، 20 اسیر دارای حکم ابد را آزاد می‌کند.

به نوشته آحارانوت با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود حماس بین 3 تا 5 اسیر نظامی زن در اختیار داشته باشد، در مرحله اول بین 60 تا 100 اسیر فلسطینی دارای حکم ابد از زندان آزاد می‌شوند.

براساس این پیش نویس، توافق در سه مرحله و در مدت 124 روز اجرا می‌شود.

 مرحله اول:

آتش بس 40 روزهآزادی 33 اسیر اسرائیلیآزادی حدود 800 اسیر فلسطینیبازگشت مردم نوارغزه به خانه‌های شان در شمال این منطقه

مرحله دوم:

آتش بس 42 روزه.آزادی بقیه اسرای اسرائیلی از جمله نظامیانآزادی اسرای فلسطینی (هنوز توافقی در رابطه با نام اسرای فلسطینی و تعداد آنها صورت نگرفته است).

مرحله سوم:

آتش بس 42 روزهآزادی اجساد اسرای اسرائیلیآزادی تمامی اجساد اسرای فلسطینیعقب نشینی کامل ارتش اسرائیل از نوار غزه

به نوشته این رسانه عبری زبان، تل‌آویو تا لحظه تهیه گزارش حاضر به تعهد به پایان جنگ نشده است.

ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوارخانواده نظامیان اسرائیلی هم به معترضان جنگ پیوستنددرخواست مقام سابق امنیتی اسرائیل برای انحلال کنست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس آماده تبادل هر سرباز زن اسیر اسرائیلی با ۵۰ اسیر فلسطینی است
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ آزادی ۲۰ فلسطینی در مقابل ۱ نظامی زن اسرائیلی
  • مفاد جدید آتش‌بس منتشر شد/ آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی
  • مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد
  • حماس بدون توقف جنگ هیچ توافقی را نمی‌پذیرد
  • مفاد جدید آتش‌بس منتشر شد/آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ سه مرحله در ۱۲۴ روز