Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند گفت: با تکمیل این بندر مبادلات تجاری و ترانزیتی کریدور شمال- جنوب در منطقه افزایش و فعالیت چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد مخبر عصر امروز (یکشنبه) در دیدار «ساراباناندا سونوال» وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند با اشاره به برنامه ریزی‌ها و تکمیل زیرساخت‌های بندر چابهار، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از حضور و سرمایه گذاری خارجی در تکمیل و توسعه بندر چابهار استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی توسعه بندر چابهار را فرصتی بزرگ و استثنایی برای مردم دو کشور و منطقه برشمرد و بر افزایش سرمایه گذاری‌ها در این بندر مهم تاکید کرد و افزود: با تکمیل این بندر مبادلات تجاری و ترانزیتی کریدور شمال- جنوب در منطقه افزایش و فعالیت چشمگیری خواهد یافت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به پیشینه تاریخی و روابط عمیق و گسترده فرهنگی دولت و ملت‌های ایران و هند، افزود: حجم سرمایه گذاری‌ها و مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور متناسب با روابط عمیق و طولانی مدت سیاسی نیست و تهران از اجرای توافقات و مناسبات تجاری با دهلی نو حمایت و پشتیبانی می‌کند.

مخبر همچنین بر توسعه و ارتقا همکاری‌های دو کشور در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی تاکید کرد.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند نیز در این دیدار با ابراز علاقمندی در خصوص افزایش سرمایه گذاری‌ها در توسعه بندر چابهار گفت: از سیاست و چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در راستای تبدیل بندر چابهار به یک هاب مهم بین المللی و منطقه‌ای حمایت می‌کنیم و دولت هند عزمی جدی و راسخ برای حضور سازنده در این طرح مهم دارد.

وی با اشاره به مذاکرات سازنده و مفید در سفر هیئت هندی به ایران و تأکیدات دهلی نو در زمینه ارتقای روابط همه جانبه با تهران، تصریح کرد: به زودی گام‌های بلندی در ارتقای روابط و همکاری دو دولت ایران و هند برداشته می‌شود و دهلی نو با تمام توان متعهد به تعمیق و گسترش روابط فی مابین است.

وزیر بنادر، کشتیرانی و آبراهه‌های هند خاطرنشان کرد: دولت و مردم دو کشور همانطور که در طول تاریخ نشان داده اند همیشه در کنار یکدیگر خواهند ماند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مخبر معاون اول رئیس جمهور بنادر ایران هند توسعه بندر چابهار مبادلات تجاری سرمایه گذاری وزیر بنادر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

کاظمی قمی در  گفت‌وگو با ایراف در خصوص حق‌آبه ایران و رویکرد نمایندگی ایران در مورد واکنش‌های دولت سرپرست افغانستان در این موضوع اشاره کرد: آنچه دارالحکومه انجام می‌دهد، برآمده از تصمیمی است که در دارالخلافه در قندهار گرفته می‌شود. رهبری طالبان اعلام کرد در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ باید حق آب مردم ایران را بدهند و حکم حکومتی داد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

دیگر خبرها

  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد