Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سازمان جهانی بهداشت، از زمان شروع همه‌گیری، بیش از ۵۸۰ میلیون مورد ابتلا و ۶.۴ میلیون مرگ در سراسر جهان ثبت کرده است.

به نقل از هندوستان تایمز،چند روز پس از آن که تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که «زندگی با کووید به معنای زندگی کردن نیست»، یک کارشناس ارشد این سازمان اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت با موانعی در ردیابی انواع شناخته شده و شناسایی انواع جدید کروناویروس در میان کاهش نظارت، آزمایش و توالی یابی در سطح جهانی روب‌هرو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریا ون کرکوف در توئیتر خود نوشت: «با گذشت دو سال از همه‌گیری، نزدیک به ۱۵۰۰۰ مرگ در سراسر جهان هر هفته گزارش می‌شود. ۱۵۰۰۰ مادر، دختر، پدر، پسر، برادر، خواهر، دوست، افرادی که دوستشان داریم. می‌دانم خسته‌ایم، اما چه زمانی این مورد قابل قبول شد؟

او در ادامه نوشت: «جهان (با جمع آوری داده‌های چهار هفته گذشته) شاهد افزایش ۱۵ درصدی موارد جدید و افزایش ۳۵ درصدی مرگ و میر بوده است».

با توجه به استفاده محدود از اقدامات بهداشت عمومی و اجتماعی، انتظار داریم موارد ابتلا به این بیماری ادامه یابد، اما بستری شدن در بیمارستان، مرگ و میر و کووید-۱۹ طولانی می‌تواند به حداقل برسد. باید تلاش‌هایی برای تقویت استفاده از مداخلات نجات جان انجام شود. این اپیدمیولوژیست عفونی در یکی از این پست‌ها گفت: ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم و زندگی خود را بسازیم.

در حالی که Omicron BA.۵ گونه اصلی نگرانی در گردش است، این متخصص هشدار داد که انواع بیشتری با چنین گردش شدید وجود خواهد داشت. او گفت: «این ویروس هنوز فصلی نیست یا به طور قابل پیش بینی عمل نمی‌کند. انواع آینده بیشتر قابل انتقال خواهند بود، ممکن است سیستم ایمنی بیشتری داشته باشند، اما نمی‌دانیم که شدت آن‌ها افزایش خواهد یافت یا کمتر می‌شود». 

دکتر کرکوف تاکید کرد: واکسیناسیون فقط یک هشتگ نیست؛ واکسیناسیون در میان افرادی که در همه کشور‌ها در معرض خطر هستند، آنطور که باید بالا نیست. خطر ابتلای طولانی مدت به کووید را می‌توان با اقدامات ساده کاهش داد، واکسن‌های کووید-۱۹ در پیشگیری از بیماری‌های شدید بسیار خوب عمل می‌کنند. واکسن بزنید و همه دوز‌های توصیه شده را دریافت کنید. دولت‌ها باید روی دستیابی به افراد در معرض خطر تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید 

در برابر آبله میمون چگونه از خود محافظت کنیم؟

رئیس سازمان جهانی بهداشت اوایل این هفته اظهار کرد: جهان نباید محافظان خود را ناامید کند. همه ما از این ویروس و از همه‌گیری خسته شده‌ایم. اما این ویروس از ما خسته نشده است.

او تاکید کرد که با نزدیک شدن هوای سردتر در نیمکره شمالی و سپری کردن زمان بیشتری در داخل خانه، خطرات انتقال شدیدتر و بستری شدن در بیمارستان در ماه‌های آینده نه تنها برای کووید-۱۹، بلکه برای سایر بیماری‌ها از جمله آنفلوآنزا افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت کووید 19 واکسیناسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: آموزش ایمنی و آتش‌نشانی برای تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که اعلام آمادگی کنند، برگزار می‌شود.

شهرام مومنی امروز، هفتم اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعلام آمادگی سازمان آتش نشانی رشت در ارائه آموزش به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: آموزش‌ها برای تمام پرسنلی که علاقمند باشند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت آشنایی افراد با نکات ایمنی، افزود: حضور در محل کار در کنار رعایت نکات ایمنی، قطعا آسودگی خیال برای پرسنل و مراجعه کنندگان را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره آمادگی این سازمان برای آموزش ایمنی و آتش نشانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانان با حضور در مراکز تخصصی نسبت به برگزاری دوره تئوری و عملی  آموزش ایمنی و آتش نشانی می‌پردازند.

مومنی با بیان اینکه حفظ ایمنی در کنار افزایش دانش ایمنی یک اولویت است، تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های بزرگ، فروشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره در سایه اشتباهات کوچک؛ دستخوش خسارات جبران ناپذیر مالی و گاهی جانی شده‌اند که حفظ ایمنی در محیط کار به همراه افزایش سواد ایمنی کارکنان؛ گام‌های اولیه و یک الویت ویژه است.

وی افزود: روش‌های پیشگیری از آتش‌سوزی، شناخت انواع آتش‌سوزی‌ها، شناخت انواع تجهیزات ایمنی و اطفاء حریق، شناخت انواع کپسول آتش‌نشانی و نحوه صحیح استفاده از خاموش کننده‌های دستی، دروس ارائه شده در این دوره‌های آموزشی خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • مخالفت شدید هواداران میلان با لوپتگی؛ هشتگ اعتراضی ترند شد، کوروا سود هشدار داد
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان