Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر گفت: ثابت کردیم شکست مقابل ترکیه در قهرمانی جهان یک اتفاق بود و سابریست ها توانایی خود را به رخ دنیا کشیدند.

امین قربانی در گفت و گو با ایران اکونومیست درباره ی عملکرد علی پاکدامن در فینال انفرادی شمشیربازی سابر بازی های کشورهای اسلامی که مدال نقره گرفت، بیان کرد: ییلدریم بازیکنی است که در دنیا خودش را ثابت کرده است و حریف دست و پا بسته ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شمشیربازی هم نمی توان پیش بینی کرد که چه کسی از ابتدا برنده است.

او در مورد اینکه رقابت پاکدامن و سابریست ترکیه مشکل داوری داشت یا خیر، گفت: سر دو، سه ضربه ی پاکدامن اعتراض داشتیم و ییلدریم از شرایط میزبانی استفاده کرد و طبیعی بود که داوران به سمت او بچرخند.

سرمربی سابر در پاسخ به این پرسش که وقتی ایران در بازی های کشورهای اسلامی موفق شد با اختلاف قابل توجه ترکیه را شکست دهد چرا در قهرمانی جهان این اتفاق رخ نداد؟ تاکید کرد: بازیکنان در قهرمانی جهان با توجه شرایط و اهمیت مسابقه استرس داشتند و دنبال این بودند که شکست نخورند و تمرکز لازم را نداشتند. بعد از بازگشت از قهرمانی جهان روی نقاط ضعف کار کردیم و توانستیم آنها را از لحاظ روانی آماده کنیم. ما موفق شدیم پتانسیل و قدرت تیم سابر ایران را دوباره نشان دهیم. ترکیه بازیکنان خوبی دارد و نباید یادمان  برود که تیم ترکیه پیش از این فرانسه، گرجستان، ایتالیا و رومانی را شکست داده بود.

او در مورد اهمیت پیروزی مقابل ترکیه در بخش تیمی و کسب مدال طلا گفت: می خواستیم ثابت کنیم، شکست مقابل ترکیه در قهرمانی جهان یک اتفاق بود و سابریست ها می خواستند توانایی خود را به رخ دنیا بکشند. اولویت این بود که مدال طلا بگیریم و دل مردم را شاد کنیم و این خوشحالی برای ما خیلی ارزشمند بود.

قربانی در مورد نیما زاهدی که در بازی های کشورهای اسلامی مطابق انتظار ظاهر نشد، گفت: زاهدی کسالت داشت و از لحاظ بدنی هم خالی کرده بود. در مرحله گروهی  مقابل ییلدریم ترک شکست خورد و پس از آن عملکرد راضی کننده نداشت. با او صحبت کردیم. از آنجا که از لحاظ روانی ممکن بود آماده نباشد، در بخش تیمی هم از او استفاده نکردیم. البته نیما بازیکن جوانی است و هنوز حرف های زیادی برای گفتن دارد.

سرمربی تیم سابر در مورد شرایط حساس رقابت بازیکنان ایران با یکدیگر در جدول انفرادی بازی های کشورهای اسلامی تصریح کرد: برای ما فرقی نداشت چه کسی برنده شود و مهم این بود که پرچم ایران به اهتزاز درآید. وقتی بازیکنان ایران برحسب قرعه به هم می خورند، برای ما اسم آنها هیچ تفاوتی ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که فضای به وجود آمده در شمشیربازی که ناشی از برگزاری انتخابات است، برای تیم ملی آسیب زا نیست؟ گفت: مهم ترین عامل برای ما و بازیکنان موفقیت تیم و اهتزاز پرچم ایران است. سابریست ها با سه مدالی که گرفتند، جواب خیلی چیزها را دادند و نشان دادند که موفقیت تیم ملی تا چه اندازه برایشان مهم است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: شمشیربازی ، بازیهای کشورهای اسلامی ، تیم ملی شمشیربازی سابر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: شمشیربازی بازیهای کشورهای اسلامی تیم ملی شمشیربازی سابر بازی های کشورهای اسلامی قهرمانی جهان سابریست ها برای ما تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۷۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران

حمیده اسماعیل‌نژاد به مدال برنز تور برنزی جهانی دست پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی تور برنزی جهانی به میزبانی امارات در حال برگزاری است و در ماده دوی ۱۰۰ متر زنان حمیده اسماعیل‌نژاد به رقابت با دیگر دونده‌ها پرداخت.

نماینده ایران در پایان این رقابت موفق شد به مدال برنز دست پیدا کند.

او در این مسابقه زمان ۱۱.۷۴ ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر سوم از خط پایان عبور کرد به این ترتیب به مدال برنز دست پیدا کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرزانه فصیحی، اولین بانوی ایرانی در دوومیدانی لیگ الماس کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا

دیگر خبرها

  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز
  • ۳ برنز امیدهای بوکس ایران در قهرمانی آسیا
  • پایان کار تیم ایران در بوکس امید‌های آسیا با کسب ۳ نشان برنز
  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول| رهبری به جدول اصلی رسید؛ دو سابریست حذف شدند
  • حضور پاکدامن و رهبری در جدول ٦٤ نفره/ حذف دو سابریست
  • حذف فتوحی و باهر از جدول مقدماتی شمشیربازی گرندپری سئول   
  • امام جمعه اردبیل به سفیر اسرائیل در آذربایجان /ظاهرا آذری‌ها را موجودات نادانی فرض کرده که می‌تواند دروغ هایش را به ما بفروشد
  • قهرمانی دونده ایران در تور جهانی امارات
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط دختر دونده ایران
  • ارزش واقعی چیزها را به کودکان نشان دهید نه قمیت آنها را ( + راهکارها و پیامدها)