Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@10:15:42 GMT

بررسی «چرایی و فهم ادبیات»

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۸۳۱۳

بررسی «چرایی و فهم ادبیات»

نشست نقد و بررسی دو کتاب «فهم ادبیات» و «چرا ادبیات» برگزار می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه  اول شهریور از  ساعت ۱۵ به نقد و بررسی دو کتاب یاد شده اختصاص دارد که با حضور ارسطو میرانی، علیرضا محمدی، مسعود فرهمندفر و مرضیه عاشوری برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست آمده است: وقتی از ادبیات حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم؟ به تازگی کتاب «فهم ادبیات» مایکل سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراوت، ترجمه‌ی مرضیه عاشوری و مقدمه و ویرایش مسعود فرهمندفر توسط نشر مروارید منتشر شده است.

پیشتر نیز کتاب «چرا ادبیات» نوشته‌ کریستینا ویشر برانز با ترجمه‌ی مرضیه عاشوری به همت نشر سیاهرود منتشر شده که به سوی رویکردی بدیل در خوانش و تدریس ادبیات است. مایکل سی. دراوت  در کتاب «فهم ادبیات» می‌کوشد ارکان فهم درست ادبیات را به‌طور مفصل تشریح کند. او در خلال صحبت‌های‌اش به مکاتب و جریان‌های اصلی در ادبیات و نقد ادبی نیز اشاره می‌کند، و با ارایه‌ نمونه‌های ادبی گوناگون، مطالبش را روشن‌تر می‌سازد. او همچنین از نقش مهم ادبیات در زندگی شخصی و اجتماعی سخن می‌گوید، و ادبیات را عصاره‌ی اندیشه‌ها و احساسات جهان‌ روا معرفی می‌کند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نشست نقد و بررسی ، فهم ادبیات ، چرا ادبیات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نشست نقد و بررسی فهم ادبیات چرا ادبیات فهم ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معرفی و نقد کتاب اسلام و مبانی حقوق بشر از سوی گروه حقوق خانه اندیشمندان علوم انسانی و انجمن حقوق شناسی برگزار می‌شود.

این جلسه با حضور سیف الله صرامی عضو هیأت علمی و مسؤول پژوهشگاه فقه و حقوق علوم و فرهنگ اسلامی، سید محمد قاری سید فاطمی استاد دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه مفید قم، احمد کاظمی موسوی پژوهشگر حقوق و معارف و اسلامی، حجت الاسلام رحیم نوبهار مؤلف کتاب و عضو هیأت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی برپا خواهد شد.

دبیری جلسه را بزرگمهر بشیریه دانش آموخته حقوق کیفری و جرم شناسی و عضو انجمن حقوق شناسی بر عهده دارد.

این نشست امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی سالن حافظ برگزار می‌شود.

کد خبر 6096989 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • کتاب «اسلام و مبانی حقوق بشر» نقد و بررسی می شود
  • نشست خبری جشنواره کتاب در حال برگزاری است
  • کتاب «ادب زندگی» منتشر شد
  • جمهوری اسلامی؛ عصر شکوفایی ادبیات اقوام/ شیرنوایی نابغه ای که ناشناخته مانده است
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • نویسنده ادبیات نوجوان باید مخاطب را با توانمندی هایش آشنا کند
  • روایت خسروپناه از سجایای اخلاقی محمدرضا سنگری
  • نکوداشت محمدرضا سنگری در دزفول
  • معلم علمدار مبارزه با جهل و معمار هویت کشور است
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود