Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌هد که عوامل استرس‌زای مرتبط با تغییرات آب و هوایی بیش از همه جانوران، "پستانداران کوچک" را درگیر کرده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بر اساس یک مطالعه جدید از دانشمندان دانمارکی، عوامل استرس‌زای مرتبط با تغییرات آب و هوایی، بیش از همه جانوران، پستانداران کوچک را درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان دریافتند که حیوانات بزرگ بهتر می‌توانند با پدیده‌های آب و هوای شدید مانند خشکسالی طولانی مدت و بارندگی‌های شدید کنار بیایند.

محققان نوسانات جمعیت را در بین 157 گونه پستاندار از سراسر جهان تجزیه و تحلیل کردند و این نوسانات با داده‌های آب و هوایی در هر دوره زمانی مقایسه شد. به طور خاص کارشناسان بررسی کردند که کدام جمعیت حیوانات بیشترین آسیب را از تغییرات آب و هوایی خواهد دید. پروفسور اوون جونز، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: حیواناتی که مدت طولانی زندگی می‌کنند و فرزندان کمی دارند، نسبت به حیواناتی که برای مدت کوتاهی زندگی می‌کنند و فرزندان زیادی دارند، کمتر آسیب‌پذیر هستند.

وی ادامه داد: حیوانات بزرگی که عمر طولانی‌تری دارند بهتر می‌توانند با یک رویداد شدید مانند خشکسالی مداوم کنار بیایند زیرا این حیوانات می‌توانند منتظر بمانند تا شرایط برای تولید مثل بهبود یابد. برخلاف این حیوانات، پستانداران کوچک به شدت تحت تأثیر پدیده‌های آب و هوایی هستند زیرا منابع غذایی آن‌ها مانند حشرات، گل‌ها و میوه‌ها به سرعت ناپدید می‌شوند.

بر اساس این گزارش، برخی از حیواناتی که بیشتر تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار خواهند گرفت عبارتند از: موش علفزار آزارا، موش علف زیتونی، موش دم چاق زیبا، لمینگ کانادایی، توندرا، روباه قطبی، و شرور معمولی. در همین حال، حیوانات با جثه بزرگتر مانند فیل های آفریقایی، ببرهای سیبری، شامپانزه‌ها، خفاش‌های نعل اسبی، لاماها و خرس‌های گریزلی کمتر تحت تأثیر شرایط آب و هوایی شدید قرار می‌گیرند.

به گفته محققان، نتایج این مطالعه ممکن است به متخصصان کمک کند که راه نجاتی برای حیواناتی که اطلاعات زیادی درباره آن‌ها ندارند، پیدا کنند. دانشمندان انتظار دارند که تغییرات آب و هوایی در آینده آب و هوای شدیدتری را به همراه داشته باشد و حیوانات باید مانند همیشه با این آب و هوای شدید کنار بیایند. بنابراین نتایج این گزارش به پیش‌بینی چگونگی واکنش گونه‌های مختلف حیوانی به تغییرات آب و هوایی آینده بر اساس ویژگی‌های کلی آن‌ها کمک می‌کند.

به نقل از earth، توانایی گونه‌های جانوری برای مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی تنها عاملی نیست که در ارزیابی آسیب‌پذیری گونه‌ها در برابر انقراض باید در نظر گرفته شود و عواملی از جمله تخریب زیستگاه، شکار غیرقانونی، آلودگی و گونه‌های مهاجم عواملی هستند که بسیاری از گونه های جانوری را تهدید می‌کنند که در بسیاری موارد حتی بیشتر از تغییرات آب و هوایی به جمعیت جانوران آسیب می‌زند.

تولد 2 توله "پلنگ عربی" از طریق تکثیر در اسارت + عکس "گرگاس‌های درنده‌خو" تهدید مشترک انسان و حیات وحش!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تغییرات آب و هوایی پستانداران کوچک گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بارندگی های شدید و آسیب دیدن یکی از زندان های نزدیک پایتخت نیجریه، منجر به فرار ده ها زندانی شد.

سخنگوی این زندان روز شنبه اعلام کرد که دست کم ۱۱۸ زندانی پس از باران شدید اخیر از زندان فرار کردند.

بنا به اعلام مقامات زندان، باران به تأسیسات این زندان، که در نزدیکی پایتخت نیجریه واقع است، آسیب رسانده است.

سخنگوی این زندان در بیانیه‌ای تاکید کرد که بارش باران که چندین ساعت به طول انجامید و در نتیجه بخش‌هایی از زندان از جمله دیوار اطراف و ساختمان‌های اطراف زندان را ویران کرد.

بنا به اعلام مقامات زندان، تاکنون ۱۰ نفر از زندانیان فراری با کمک سایر نهادهای امنیتی دستگیر شده اند.

کد خبر 6090301

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • نظر رئیس پلیس راهور درباره تغییر طرح ترافیک تهران | این سه بزرگراه نیاز شدید به بهسازی آسفالت دارند