Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر تاکید کرد: مولفه اصلی زنجیره ارزش در منطقه ارسباران، توسعه زیر ساخت‌های صنعت معدن است.

ابوالفضل غنی زاده با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این شهرستان، اظهار کرد: منطقه ارسباران به دلیل اکوسیستم بی بدیل و کم نظیر خود می‌تواند قطب اقتصادی در صنعت گردشگری باشد و در این راستا حمایت از تاسیس بنگاه‌های اقتصادی گردشگری و سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی یکی از برنامه‌های راهبردی توسعه منطقه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منطقه گویجه بئل با وجود آب و هوای کوهستانی برای کاشت بوته‌های جنگلی و درختچه‌ها مناسب است و تالاب یوسفلو اهر نیز علی‌رغم برخورداری از پتانسیل‌های طبیعی فراوان، مرغزارها و چشمه‌های بی نظیر فاقد امکانات خدماتی و زیربنایی بوده و پارک جنگلی فندقلو با پوشش گیاهی مختلف، مستعد گونه‌های مختلف حیات وحش است. 

وی خاطرنشان کرد: الگوی بهینه در صنعت گردشگری، سرمایه گذاری بخش خصوصی است و صیانت از میراث‌های زنده طبیعی نیازمند اتحاد جامعه محلی با ارتقای سطح آموزش میسر می‌شود. بسترسازی مناسب از طریق تعامل و همکاری دو سویه تشکل‌های مردم نهاد مرتبط با گردشگری و دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مهندسی بخش عمومی در حوزه فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در افزایش ارزش افزوده بسیار تاثیر گذار است.

غنی زاده با بیان این‌که تاسیس سازمان گردشگری و تفرجگاه ویژه تفریحی ارسباران در شهرستان اهر، موتور محرکه و ضامن ارتقای گردشگری است، گفت: اهر با موقعیت جغرافیای بین منطقه‌‍ای، طبیعت زیبای منحصر به فرد، پوشش مختلف گیاهی و اکوسیستم بی بدیل با زمینه پرورش گونه‌های حیات وحش می‌تواند به عنوان اهداف توسعه در صنعت گردشگری منطقه باشد.

وی با اشاره به وضعیت معادن این شهرستان و مشکلات مربوط به معادن غیرفعال بخش خصوصی، اظهار کرد: مولفه اصلی زنجیره ارزش در منطقه ارسباران، توسعه بخش زیر ساخت‌ها در صنعت معدن است. توسعه زنجیره مس در منطقه با مشارکت بخش خصوصی یک فرصت بوده و نباید تهدید قلمداد شود. احیای معادن غیر فعال با نگاه به مسئولیت‌های اجتماعی و رعایت الزامات محیط زیست می‌تواند زمینه‌های ارتقای کارآفرینی، رونق اشتغال و افزایش ارزش افزوده را ایجاد کند.

وی افزود: از نگاه دیگر یکی از اهداف صندوق توسعه ملی این است که در صورت تعریف مگاپروژه‌هایی که نیازمند فاینانس داخلی و خارجی هستند، مشارکت کرده و با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از توان مهندسی داخلی توسعه اقتصادی را تضمین کند. 

فرماندار اهر خاطرنشان کرد: قراردادهای «B.O.T » یکی از بسترهای حقوقی مشارکت بخش غیر دولتی در توسعه منطقه‌ای است که سیاست‌های تشویقی و امتیازات ویژه مالی برای اجرا کننده بخش خصوصی تعریف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضل بیکاری به عنوان مشکل اصلی شهرستان اهر، گفت: پیاده‌سازی سامانه جامع با نگاه به اقتصاد دانش بنیان، ساماندهی دیپلماسی اقتصادی در تبیین زیر ساخت‌های متناسب با ظرفیت‌های منطقه و تدوین نظامات قانونی مبتنی بر مشارکت نخبگان علمی جامعه در جهت کاهش هزینه‌های « تولید - مصرف » با پشتیبانی از مراکز آموزشی می‌تواند در افزایش بهره وری و توسعه اشتغال تاثیر گذار باشد.

وی هم‌چنین با گذری به وضعیت حاشیه نشینی در اهر، اظهار کرد: بازآفرینی شهری و ارائه خدمات یکپارچه برای حل مشکلات شهری هدف منطقه بوده که در نهایت به یک پیشرفت پایدار اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی خواهد انجامید.

غنی زاده به ارتقای سطح ایمنی و کیفی واحدهای مسکونی، نوسازی بافت‌های فرسوده و آسفالت ریزی معابر عمومی از محل اعتبارات بازآفرینی اشاره کرد و افزود: نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر ارتقای نظام کیفی در بهبود المان شهری تاثیر گذار است.

وی یادآور شد: لزوم توجه ویژه به مدیریت خدمات شهری، تعیین تکلیف بافت‌های فرسوده، الزامات قانونی متناسب با نظام مهندسی و دستورالعمل‌های شهرسازی ایجاب می‌کند تا از  ایجاد آثار سوء و پیامدهای جبران ناپذیر اجتناب شود و در این راستا اقدامات تامینی انجام پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان اهر منطقه ارسباران بخش خصوصی زیر ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 

فرزاد نقی پور سرپرست مدیریت درجذب سرمایه گذاری در مناطق ازادماکو درگقتگوی اختصاصی باخبرنگارما بااشاره به سرعت شتاب در معرفی پتانسیلها و جاذبه های ماکو در بازارهای جهانی اظهارداشت ؛  با رونمایی از این ۳۰ بسته جدید و ۲۰ بسته جدید حوزه گردشگری که در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد با ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری سال گذشته در مجموع تعداد بسته های سرمایه گذاری این منطقه به ۱۶۰ بسته افزایش یافت.
وی با اشاره به ارزش ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری اظهار داشت: این بسته ها به ارزش  بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان رونمایی می شود.
نقی پور با بیان اینکه نمایشگاه ایران اکسپو، یکی از مهمترین رویدادهای بین المللی کشورمان محسوب می شود،  اظهار داشت: ترسیم دورنمای آینده ماکو با اجرای چندین پروژه مهم منجمله رویداد دهکده لجستیک اکو که با حضور نمایندگان کشورهای عضو اکو برگزار می شود از جمله برنامه های نمایشگاه توانمندی های صادراتی تهران است.
وی اضفه کرد:  برگزاری نشست های تخصصی و موضوعی با نمایندگان شرکتهای خارجی حاضر و بازدید کننده از نمایشگاه جهت ارائه بسته‌های سرمایه گذاری منطقه از دیگر برنامه‌های کاری این سازمان در نمایشگاه مزبور می باشد.

دیگر خبرها

  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو