Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ابراهیم محمدی‌منش» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دستگاه سال ۲۰۰۹ از آلمان خریداری و سال ۲۰۱۰ وارد ایران شد که به دلیل تحریم‌ها و نبود نیروی متخصص، ۱۲ سال راه‌اندازی نشده بود.

وی بررسی ریخت‌شناسی سطوح مختلف در ابعاد اتمی به وسیله مدهای تماسی و غیرتماسی، بررسی ویژگی‌های سطوح مغناطیسی با استفاده از مد MFM، مدکلوین پراب (KPM)، نیروهای الکترواستاتیکی (EFM) و اندازه‌گیری‌های الکتریکی ( C-AFM) را از جمله ویژگی‌های این دستگاه برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه ملایر افزود: تکنولوژی پیشرفته این دستگاه در میکروکنترلرها، میکرو موتورها، پیچ‌های نانومتری، لیزر و پیزو الکتریک‌های پیشرفته، پردازندهای قوی، خلاصه نمی‌شود، بلکه نرم‌افزار قدرتمند آن از ویژگی‌های دیگر این دستگاه است.

محمدی‌منش ادامه داد: ارزش کنونی دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی ۲۰ میلیارد تومان است که نمونه آن در کشور وجود ندارد و با اندکی ریسک و اعتماد به توان جوانان دانش‌آموخته همین دانشگاه راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد: این دستگاه قابلیت عکس‌برداری از سطوح در حد اتم را دارد و کاربرد آن در صنایع های‌تک، سطوح در لایه‌هایی همچون سلول‌های خورشیدی، نانوسنسورها و بیوسنسورها است و از نظر تحقیقات و پژوهش دارای ارزش و کاربرد بالایی است.

رئیس دانشگاه ملایر با بیان اینکه دستگاه میکروسکوپ نیروی اتمی سال‌های گذشته با توجه به نیاز پژوهشی دانشگاه، از طریق بودجه‌های ارزی وزارت علوم خریداری شد، بیان کرد: این دستگاه قادر است روی سطحی که در مایع قرار دارد، عکس گرفته و آنالیز کند و باکتری‌ها و سلول‌های زنده روی سطوح را نیز آنالیز و شناسایی می‌کند.

محمدی‌منش راه‌اندازی دستگاه میکروسکوپ نیروی اتم را نمونه بارز عبور از تحریم‌ها و اعتماد به جوانان داخلی و بومی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب دانست و این اقدام را افتخاری بزرگ برای دانشگاه ملایر عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه ملی ملایر در حال حاضر دارای ۱۷۸ عضو هیات علمی، ۶ هزار دانشجو، ۱۴ رشته دکترا، ۴۳ رشته کارشناسی ارشد و ۳۸ رشته کارشناسی است و در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ملایر پژوهش ملایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ملایر پژوهش وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ملایر پژوهش ملایر دستگاه میکروسکوپ نیروی دانشگاه ملایر راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها

استاندار لرستان گفت: کارکنان شهرداری مامور در سایر دستگاه ها باید ظرف یکسال با ایجاد شغل به دستگاه محل خدمت خود شهرداری بازگردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در جلسه با شوراهای اسلامی و شهرداران استان اظهار داشت: تورم نیروی انسانی یکی از مهمترین معضلات شهرداری‌هاست و باید نیروهایی که توسط شهرداری ها جذب سایر ادارات شده  و مامور هستند باید ظرف یکسال با ایجاد شغل به بدنه شهرداری برگردند.

وی با بیان اینکه شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند افزود: هرجا از حضور و مشارکت مردم در امور اقتصادی، عمرانی و تولیدی غفلت شد به شکست منتهی شد.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، گفت: تمامی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.

شفقت تاکید کرد: در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.

وی همچنین درباره نقش شهرداری‌ها در گردش اقتصادی داخل استان گفت: با توجه به ازدیاد پروژه‌های خرد در شهرداری‌ها جهت گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه  شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند، عنوان کرد: آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق سرچشمه  ایجاد سیل باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم‌آباد و پلدختر که رودخانه‌ها از میان شهر عبور می‌کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.

وی با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی به جهت تدوین قوانین محرومیت‌زدایی در این شهرها گفت: نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون‌های لازم قوانینی را در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی از این شهرها تدوین کنند.

در این جلسه شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان مشکلات و نقطه نظرات خود را در برنامه های پیشرو تشریح کردند.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • لزوم ارایه برنامه‌های عملیاتی برای افزایش تولید و ثروت در کردستان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه