Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@01:25:44 GMT

گلستان تنها ۴ مرکز ثابت خون گیری دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۱۰۸۴۷

گلستان تنها ۴ مرکز ثابت خون گیری دارد

مدیرعامل انتقال خون گلستان گفت: در گلستان تنها چهار مرکز ثابت خون گیری در شهرستان های علی آباد کتول، گرگان، گنبد کاووس و بندر گز وجود دارد، ایجاد پایگاه های سیار از ملزومات حوزه انتقال خون در استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ فاطمه محمدی در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: در هفته دولت امسال دستگاه آزمایشگاه غربالگری موبایل ۶ هزار با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که موجب خودکفایی استان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری تا کنون ۱۰۰ درصد درخواست های بیمارستانی را در حوزه تامین خون پاسخ دادیم.

وی گفت: انتقال خون استان گلستان از محدود مرکزهایی است که پلاسمای ضد هاری تولید می کند.

محمدی بیان داشت: طی تفاهم‌نامه‌ای که سازمان انتقال خون با اورژانس هوایی کشور منعقد کرد، در راستای کاهش میزان درد بیماران، این سازمان موظف است در مواقع بحران نسبت به خون رسانی اقدام کند.

وی گفت: ظرفیت فریزرهای استان به لحاظ نگهداری از پلاسما، هم اکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که با توجه به میزان بالای پلاسما،  احداث یک سردخانه پلاسمایی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در گلستان تنها چهار مرکز ثابت خون گیری در شهرستان های علی آباد کتول، گرگان، گنبد کاووس و بندر گز وجود دارد، ایجاد پایگاه های سیار از ملزومات حوزه انتقال خون در استان است.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۰۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بيش از 89 هزار تماس با مرکز فوريت هاي پليسي گلستان
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • مصدوم شدن ۳ عابرپیاده بر اثر تصادف با موتورسیکلت در آق قلا
  • برقراری مجدد پرواز گرگان به آکتائو قزاقستان