Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن سمیعی روز دوشنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی استانداری گلستان به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: در راستای اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور مقرر است که پنج دستگاه کشنده و پنج دستگاه سیم تریلر استاندارد برای گلستان خریداری شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۹۰۰ تن زباله خانگی، ۱۵ تن زباله پزشکی و ۱۰۰ تن زباله صنعتی در گلستان تولید می‌شود، اضافه کرد: باوجود فرسوده بودن ناوگان حمل زباله استان بویژه در مناطق روستایی، گلستان با سه سایت بازیافت زباله خانگی و یک بازیافت زباله صنعتی از استان‌های پیشرو در مدیریت پسماند کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمیعی گفت : با هدف مساعدت در رفع چالش های مدیریت پسماند مازندران و با توجه به چالش های زیست محیطی منطقه، بخشی از زباله این استان در گلستان پردازش و دفن خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت: در همین راستا و بر اساس قرارداد منعقده در ازای دریافت هر کیلو زباله سه هزار و ۵۰۰ ریال هزینه پردازش و دفن زباله دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت های منظور شده دولت از سازمان پسماند مقرر  است تا ۱۴۰۴ زنجیره مدیریت پسماندها کامل شود

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان، سفر استانی پارسال رییس جمهور هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مصوبه برای پسماند استان داشت که ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ تخصیص یافت و ۵۰۰ میلیارد ریال در سال جاری و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم در سال آینده اختصاص خواهد یافت.

برچسب‌ها مدیریت پسماند سفر استانی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند سفر استانی گلستان مدیریت پسماند سفر استانی گلستان مدیریت پسماند میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۱۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است

                                                                        به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران در استانداری ایلام با اشاره به اینکه رهاسازی نخاله‌ها درحاشیه شهرها و در مسیر مسیل‌ها و پل‌ها همیشه حادثه آفریده است اظهار داشت: بیش از ۶ هزار کیلومتر از رودخانه‌ها از کنار شهر‌ها می‌گذرد و قطعا ریختن نخاله و تفکیک نشدن زباله به ویژه پلاستیک‌ها ازمبداء امری جبران ناپذیر است.   وی عنوان کرد: دربودجه‌سال ۱۴۰۳‌کلیه‌دستگاه‌های اجرایی‌مکلف شده اند‌برای جلوگیری‌ازکاهش منابع آبی ازپساب تصفیه‌شده استفاده کنند.   رییس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین تصریح کرد: برای اطفاء حریق به ویژه دراستان‌های دارای بیشترین نزولات جوی مثل استان ایلام باید همه دستگاه‌ها باهماهنگی مردم ازهم اکنون آماده باشند.   وی در ادامه اضافه کرد: خسارت‌های ناشی ازحوادث غیرمترقبه‌ بویژه سیل غیرقابل انکار است، اما تلاش ما کاهش حداقلی خسارت ها به‌ ویژه تلفات جانی است و این رویه را ما بیشتر در استان‌ها مثل ایلام می‌بینیم.   استاندار ایلام همچنین در این نشست بیان کرد: با عده‌ای که حقوق شهر و شهروندی‌ را رعایت نمی‌کنند‌ و بدون توجه به قانون، پسماندها‌ و نخاله ها را درحاشیه شهر می‌ریزند برخورد جدی شود.   بهرام نیا با قدردانی از تعامل مردم بادستگاه‌های اجرایی برای‌ زیبا سازی شهر‌ و پاکسازی مناطق‌ تفریحی و تفرجگاهی افزود: تعرض به حقوق شهروندی بویژه ریختن نخاله در مسیر مسیل‌ها و حاشیه شهر‌ها پذیرفتنی نیست.     وی در ادامه گفت: برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و ترمیم و بهسازی سیل بند‌ها در استان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   استاندار ایلام همچنین با بیان اینکه تعیین تکلیف روستا‌های بالادست سد سیمره و مهار آب‌های سطحی حتما باید پیگیری شود مطرح کرد: تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از مطالبات مردم این روستا‌ها است.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست بیان کرد: بارش تگرگ در شهرستان مهران، ۹۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که با پیگیری‌های استاندار ایلام، ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای جبران این خسارت‌ها اختصاص یافت.   بیگلریان اعلام کرد: بارش تگرگ در شهرستان دهلران به بیش از ۱۰ هزار هکتار از مزارع به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده که نیاز به پیگیری دارد.   مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام یادآور شد: در بند (د) تبصره ۱۶ امهال وام‌های کشاورزی، ۲۸ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل اختصاص یافته که تنها ۱۶ میلیارد تومان آن جذب شده است.

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است